Nej, tror de gjort Många modeller medvetet fula för att inte konkurrera med originalet.Är det bara jag som stör mig på kortsidan av sekundvisaren på 15300 (och andra med samma stil)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, tror de gjort Många modeller medvetet fula för att inte konkurrera med originalet.Är det bara jag som stör mig på kortsidan av sekundvisaren på 15300 (och andra med samma stil)?
Finns väl en storlek för alla?Den är riktigt mumsig, synd bara att AP bärs så vansinnigt stort för mina handleder
Jo men priset är ju ett skämt, inte ett perfekt ex heller, skruven kl 10 är ju inte nersänkt som övriga runt om.Den är riktigt mumsig, synd bara att AP bärs så vansinnigt stort för mina handleder
Av någon anledning så har ju priserna legat still på 15300 den allra senaste tiden om man jämför med övriga modeller/märken i samma segment. De har ju dock vandrat från 70 till 130-140 på några årSåg den och tänkte jösses vad de gått upp i pris (shit vad dyrt för er som saknar humor). Sålde min som var nyservad och i kanonfin för 135 dock var det något år sedan.
55 kostade de på gula tidenAv någon anledning så har ju priserna legat still på 15300 den allra senaste tiden om man jämför med övriga modeller/märken i samma segment. De har ju dock vandrat från 70 till 130-140 på några år
Skarp!Brunt gummi
Ser bra ut!Brunt gummi
Hej! Jag har en RO 15202 (från 2015) som varit på stor-service men jag har fortfarande problem med att den fortar ca 25 sek per dag. Toleransen på urverket ligger på -2 till +10 per dag fick jag reda på. Det skumma är att om jag använder klockan på dagen, men låter den ligga helt stilla under natten ca 8h, verkar den inte forta onormalt (har mätt över en veckas tid), men om jag har den i watchwindern eller har på mig den 24/7 så fortar den alldeles för mycket. Ska det vara så eller är det fel på klockan?
upp till 15 hade jag inte brytt mig om men 25 är för mycket. Hur har du förresten räknat fram 25 sek(tänker eftersom du saknar sekundvisare)?Hej! Jag har en RO 15202 (från 2015) som varit på stor-service men jag har fortfarande problem med att den fortar ca 25 sek per dag. Toleransen på urverket ligger på -2 till +10 per dag fick jag reda på. Det skumma är att om jag använder klockan på dagen, men låter den ligga helt stilla under natten ca 8h, verkar den inte forta onormalt (har mätt över en veckas tid), men om jag har den i watchwindern eller har på mig den 24/7 så fortar den alldeles för mycket. Ska det vara så eller är det fel på klockan?
Har kollat avvikelsen över en vecka och delat med 7. Är ju såklart inte exakt men man kan ju ändå se ca 5-10 sekunders skillnader med ögonmått på minutvisaren om man jämför med annan klocka exakt när AP:ns minutvisare står exakt på en av helminutsmarkeringarna.upp till 15 hade jag inte brytt mig om men 25 är för mycket. Hur har du förresten räknat fram 25 sek(tänker eftersom du saknar sekundvisare)?
Coolt att den ser så pass detaljerad ut även på håll
Tack det ska jag ! Vill aldrig ta av den hahaRiktigt fin så förstår att du är lyrisk
Se nu till att njuta ordentligt
Riktigt bra. Passar dig kanon!Då är man med AP, vart ingen 15400 utan en Diver istället jag är lyrisk och klockan är över all förväntan tack @joca !
Tack så mycketRiktigt bra. Passar dig kanon!
Riktigt skön slitenAudemars Piguet Royal Oak, aka ”Jumbo” ref 5402
Mycket bra bild, och mycket bra klocka.
Riktigt skön sliten
Min klocka är ursprungs Royal Oaken, en så kallad Jumbo, ref 5402. Min från 1979.På något sätt så känns en sliten submariner bättre än en royal oak, passar liksom inte.
Håller inte med dig, men smaken är som bakenPå något sätt så känns en sliten submariner bättre än en royal oak, passar liksom inte.