• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

318DC588-F4DB-43F7-AA2D-3614EC828BFF.jpeg

Efter @Tomas Eriksson bild på en underbar trio så blev jag lite frälst.. dock är tavlorna bättre på de tre du länkade men asså.. wow!

Var nere i Prag i några veckor och hälsade på syrran som pluggar där. Passade på att svänga förbi AP på Parisgatan och fick nog den bästa servicen man kan tänka sig. Jag sa att jag är intresserad av klockor och att jag inom en snar framtid vill köpa mig en AP varpå killen som jobbade där tog fram en massa exemplar och berättade om dess historia och bakgrund :)
IMG_1071.jpg

IMG_1068.jpg

IMG_1067.jpg

IMG_1065.jpg

Var nere i Prag i några veckor och hälsade på syrran som pluggar där. Passade på att svänga förbi AP på Parisgatan och fick nog den bästa servicen man kan tänka sig. Jag sa att jag är intresserad av klockor och att jag inom en snar framtid vill köpa mig en AP varpå killen som jobbade där tog fram en massa exemplar och berättade om dess historia och bakgrund :)

Jag gick in där i vintras, men säljaren blev tydligt irriterad när jag sa att det troligen inte blev något köp den dagen. När jag bad om att prova en 15450st såg han bara konstigt på mig och fortsatte blädra i en katalog. Jag frågade igjen och med en sur min om munnen tog han fram den, men när jag tog fram mobilen och frågade om det var okej om jag tog en bild drog han klockan av handen på mig och sa at det inte är tillåtet med bilder i butiken. Efter det fick jag inte testa fler modeller.. Det borde sägas att jag hade i träningskläder, men hoppas att säljaren bara hade en extremt dålig dag på jobbet!

Tycker du är väl öppensinnad här, det är stor skillnad på 15300 och 15400, och många upplever ju 15400 som för stor helt enkelt. Dessutom har 15300 bättre proportioner i de flestas ögon samt är mer attraktiv på begagnatmarknaden :)
Absolut visst är det så!
Alla åsikter är ju subjektiva men jag tycker personligen både 15400 samt 15300 funkar även om jag tycker 15300 är betydligt bättre på mångaa sätt :)

Hur är de med AP, när trillar man dit? Har wissat i snart 10 år, inte än letat mig in i AP djungeln.

Hur är de med AP, när trillar man dit? Har wissat i snart 10 år, inte än letat mig in i AP djungeln.
Köpte min första riktiga klocka 2015, sen var jag kall fram till sommaren 2017. Och ja nu för några veckor sedan så trillade jag dit och köpte en ap. Så är väldigt individuellt om man är sugen på att prova någon modell som till talar än. Men så är det alltid den stora frågan, är man redo och villig att lägga dom pengarna på en klocka?

Jag gick in där i vintras, men säljaren blev tydligt irriterad när jag sa att det troligen inte blev något köp den dagen. När jag bad om att prova en 15450st såg han bara konstigt på mig och fortsatte blädra i en katalog. Jag frågade igjen och med en sur min om munnen tog han fram den, men när jag tog fram mobilen och frågade om det var okej om jag tog en bild drog han klockan av handen på mig och sa at det inte är tillåtet med bilder i butiken. Efter det fick jag inte testa fler modeller.. Det borde sägas att jag hade i träningskläder, men hoppas att säljaren bara hade en extremt dålig dag på jobbet!
Lät helt främmande. Han som var där när jag var nere var en kille i 25-30-års åldern med en extrem kunskap och verkligen extrem servicekänsla. Han frågade om jag ville ha något att dricka och jag sa att en kopp kaffe vore gott. Sedan kom han med en bricka med kaffe, vatten och allt möjligt :)

Tillbaka
Topp