Conor har en på läder, ja.Är väl Connor McGregor som har en sån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Conor har en på läder, ja.Är väl Connor McGregor som har en sån?
Riktigt cool!Lite tantal i tråden. Något högre densitet än 18k guld, hårt som titan.
Älskar RO över lag dock så låter mina tandpetsarmar mig inte bära något så stort
Jag är också utrustad med tandpetsarmar (ca 16,5cm runt) och tycker väl 15300 är gränsfall. Det knepiga med RO är att vinkeln mellan boett och band är tämligen fast, vilket skapar ett glapp om man har smala handleder som jag. Sedan beror det förstås på hur du bär dina klockor. Vissa kör nedan knölen, andra ovan och så har vi väl några som kör rakt på. Bär man den ovan så funkar det rätt bra tycker jag. Inser förstås att det blir absurt att snacka millimeter då vi alla har olika anatomiska förutsättningar med inte bara omkrets utan även varierande form...Älskar RO över lag dock så låter mina tandpetsarmar mig inte bära något så stort
Jag är också utrustad med tandpetsarmar (ca 16,5cm runt) och tycker väl 15300 är gränsfall. Det knepiga med RO är att vinkeln mellan boett och band är tämligen fast, vilket skapar ett glapp om man har smala handleder som jag. Sedan beror det förstås på hur du bär dina klockor. Vissa kör nedan knölen, andra ovan och så har vi väl några som kör rakt på. Bär man den ovan så funkar det rätt bra tycker jag. Inser förstås att det blir absurt att snacka millimeter då vi alla har olika anatomiska förutsättningar med inte bara omkrets utan även varierande form...
36/39mm på ro funkar på de mesta!Upplever att RO bärs större än sina mm.. Kan tex bära en Rolex sub utan större problem (well...) och den är ju dessutom större på papret är RO.
Nästa klocka får bli jlc reverso classique, ljusår från RO, men en trevlig klocka som passar mina armar bättre hehe
Det gör den definitivt om du frågar mig. Men har du testat en 39mm? Kan ju hända att den sitter bra ändå... sen är förstås en Reverso inte så illa det heller.Upplever att RO bärs större än sina mm.. Kan tex bära en Rolex sub utan större problem (well...) och den är ju dessutom större på papret är RO.
Nästa klocka får bli jlc reverso classique, ljusår från RO, men en trevlig klocka som passar mina armar bättre hehe
Det gör den definitivt om du frågar mig. Men har du testat en 39mm? Kan ju hända att den sitter bra ändå... sen är förstås en Reverso inte så illa det heller.
Här visar han glatt upp den.Är väl Connor McGregor som har en sån?
Jag hann före. Tyckte lillesyrran behövde en ordentlig klocka haft en 36mm tidigare. Bra size till de med små handleder. För liten för mig!Kör just nu 36 mm DJ som min vardagsklocka, den försvinner inte direkt på armen om jag säger så.. var inne på att köpa Natovintages 33 mm RO, men någon annan hann före
Jag hann före. Tyckte lillesyrran behövde en ordentlig klocka haft en 36mm tidigare. Bra size till de med små handleder. För liten för mig!
Fy bubblan va bra!Efter ett litet serviceupphåll på 7v i Schweiz så anlände min 15202 tillbaka idag och trippeln är således fullbordad
26022, 15202r och 15202.
Klockan är osmaklig, men det är inte MMASkulle inte förvåna mig. MMA är osmakligt, klockan är osmaklig.
Grym trio där! Vilken är favoriten?Efter ett litet serviceupphåll på 7v i Schweiz så anlände min 15202 tillbaka idag och trippeln är således fullbordad
26022, 15202r och 15202.
Mycket fin med gamla tavlan, grattis!Yes, där satt den! 14790 nyss inkommen från kontinenten
Tack min vän, 15202 rosé är helt fantastisk så mitt val ligger där just nu iafGrym trio där! Vilken är favoriten?
Tack min vän, 15202 rosé är helt fantastisk så mitt val ligger där just nu iaf
Mina tankar kring 15202 vs. 15300.
15202 känns knappt på armen. Är otroligt snygg med ett mycket vackert urverk. Känslan är mycket bra och den andas kvalité men känns samtidigt lite skör. Det är inget man har på sig när man snickrar.
15300 sitter otroligt skönt på armen. Tycker nästan att det är en fördel att det känns att man har den på sig. Vikten och tjockleken på såväl boett som länk är endast positivt. Urverket är inte lika kul att titta på som på 15202 men inte lång efter heller. Dyr som satan att serva har jag fått uppleva. Köp en servad eller ha med i budgeten att det kan braka loss på 15 lax utan problem och då hade jag tur i oturen. Snickra med en annan klocka.
Slutsatsen blir att det inte finns något som pekar på att 15202 är den solklara vinnaren. Sett i relation till vad de kostar är 15300 minst lika bra om inte bättre faktiskt.
På väg mot nya äventyr!
Sinnessjukt bra dinka det där! Jag är annars ett stort fan av förra generationens 15202 men den nuvarande i rosé är helt klart en killer!Tack min vän, 15202 rosé är helt fantastisk så mitt val ligger där just nu iaf
Usel.Hur är lumen på en 15300 t.ex.?