• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Okej, misstänkte nästan det. Är den bättre på 15400 eller lika dålig där?
Tror jag postat en bild på lumen på min 15400 tidigare i den här tråden. Men som svar på din fråga, nej styrkan på lumen går inte att jämföra med en rolex-sub. Den är dock tillräcklig för att kunna läsa av tiden i mörker vid nödfall.

Ny AP Dual Time....

https://www.audemarspiguet.com/en/watch-collection/royal-oak/26124ST.OO.D018CR.01

2ae3ea24369a.jpg

26124ST_OO_D018CR_01.png

Ett riktigt långskott. Är det någon som känner till någon handlare i Malaga/Marbella-området som eventuellt kan ha lite AP's. Är påväg dit på 2v semester och alltid kul att kolla lite klockor. Vet vem, man kanske får feeling ;). Har testat att Googla men det har gått sådär.

Ett riktigt långskott. Är det någon som känner till någon handlare i Malaga/Marbella-området som eventuellt kan ha lite AP's. Är påväg dit på 2v semester och alltid kul att kolla lite klockor. Vet vem, man kanske får feeling ;). Har testat att Googla men det har gått sådär.

image.png

Mycket bra val, vi är få på forumet med 15400 så du blir medlem i en exklusiv klubb. Sprillans är helt rätt, AP-plasten är trevlig att riva av :cigar: Ser fram emot wristshots sen.

Tack! Ja fy fasen nu är längtan enorm! Kommer inte sova en blund natten mellan söndag/måndag!
Som ett barn innan julafton ! Ska va ärlig och säga, det är en dröm som går i uppfyllelse. :)

Mycket bra val, vi är få på forumet med 15400 så du blir medlem i en exklusiv klubb. Sprillans är helt rätt, AP-plasten är trevlig att riva av :cigar: Ser fram emot wristshots sen.

Rev av plasten på en 15202 vilket var en helt meningslös upplevelse. Kan inte på något sätt liknas mot att platsa av en Rolex.

Rev av plasten på en 15202 vilket var en helt meningslös upplevelse. Kan inte på något sätt liknas mot att platsa av en Rolex.
Personalen på Rob tog av mestadels av plasten på den enda Rolex jag köpt ny så jag kan jämföra. Ritualen i sig är meningslös, det är direkt efteråt vetskapen att man helt säkert är den första som bär den sedan.

Personalen på Rob tog av mestadels av plasten på den enda Rolex jag köpt ny så jag kan jämföra. Ritualen i sig är meningslös, det är direkt efteråt vetskapen att man helt säkert är den första som bär den sedan.

Bara kul att någon annan ägt klockan innan enligt mig. Rolex är däremot bra på att sätta dit plast som man märker långt efteråt. Lite kul faktiskt.

Hej hej!
Nu har dagen kommit, dagen jag skaffat min första AP.
Dagen började klockan 06.00 och det är första dagen på semestern, vaknar av att min kära dotter har feber. Men inte ska de få ändra våra planer för dagen.
Snäll som hon är (2 år gammal) kryper hon ned i vagnen och vi beger oss ned till Nymans Ur vid (10.00) och hänger på låset.

Väl inne i butiken så får vi kanon service som alltid, så ett stort tack till @Nymans Ur 1851 och till min dotter som uppförde sig som en ängel trots lite feber.

Nu lite bilder, men innan det kan jag bara säga en sak ! Super super glad för min 15400ST.

(Och Ja plasten ska av ;) )

IMG_0388.JPG
IMG_0389.JPG
IMG_0390.JPG
IMG_0391.JPG
IMG_0386.JPG
IMG_0387.JPG

Tillbaka
Topp