• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Azrak

Breitling
Tja gänget, va tror ni om att sätta gummiband på klockor som kommer med stål från fabrik? Funderar nämligen på att sätta gummi på min men kan inte riktigt bestämma mig.
 

Bilagor

  • IMG_8363.jpg
    IMG_8363.jpg
    136.7 KB · Visningar: 2

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tja gänget, va tror ni om att sätta gummiband på klockor som kommer med stål från fabrik? Funderar nämligen på att sätta gummi på min men kan inte riktigt bestämma mig.
är det inte din som ligger som "reserverad" för försäljning på chrono24? Du får snabba på om du ska hinna prova gummi :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jäklar vad ha-begär det väcktes nu. Sjukt bra bilder.
Det som stör mig lite är dock att den är lite knubbig och länken ser väldigt smal ut. Nåväl, vem försöker man lura. Hade kunnat leva med den alla dagar i veckan.

Blev till och med tänd på den grå versionen
H20A1281.jpg
Tycker grå är klart bäst av Stålvarianterna! Dock stör mig datumplaceringen nåt jävulskt...
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Fråga till alla AP experter här, vilka ROO har keramiska bezels?
 
Senast ändrad:

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
varför undrar du? Det är nämligen ganska många referenser som har keramisk bezel och beroende på varför du frågar så är kanske svaret enklare.
Motiverad fråga med det enkla svaret att jag sneglar mot ROO och då gärna en med keramisk bezel då den verkar stryktåligare än dess motsvarigheter i stål. Innan jag ger mig ut på jakt på riktigt hade det varit bra att kunna sortera i djungeln lite och därav min fråga. Helst en diver men funkar även eventuellt med en kronograf i 42mm. (15707CE är målet men tyvärr lite över budget för närvarande.)
Får kanske söka mig till min gamla vän Google alternativt omdefiniera frågan till vilken är din favorit AP med keramisk bezel?
 

PatB

Breitling
Ni som kan, är det någon speciell skillnad på gråa tavlan från vit/svart? Täthetsservice är nya packningar? Rätt saftigt med över 5' då.
Gissning, Kan vara så att grå tavla även kräver visarbyte för att kombinationen skall bli rätt. Inte sett den IRL men tycker att det ser ut att vara någon form av grå lume på visarna (kan ha fel). Skulle man byta tavla på en ROO t.ex så skulle man troligtvis även behöva byta alla visare. Skulle isåfall förklara prisskillnaden.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Motiverad fråga med det enkla svaret att jag sneglar mot ROO och då gärna en med keramisk bezel då den verkar stryktåligare än dess motsvarigheter i stål. Innan jag ger mig ut på jakt på riktigt hade det varit bra att kunna sortera i djungeln lite och därav min fråga. Helst en diver men funkar även eventuellt med en kronograf i 42mm. (15707CE är målet men tyvärr lite över budget för närvarande.)
Får kanske söka mig till min gamla vän Google alternativt omdefiniera frågan till vilken är din favorit AP med keramisk bezel?

Hade jag varit dig hade jag köpt en nyare 15710ST. Ifall du inser att den inte är något för dig är den lätt att omsätta.
 

gonza

Panerai
Var förbi AP house idag och enligt dem så har 15400 slutat tillverkas nu. 15500 beräknar de börja få in i slutet på året.

Han såg min 15400 och enligt honom hade jag haft väldig tur som fått tag i en för de ser nu hur kölistorna bara växer och växer men inga fler RO som kommer in förrän om flera månader.

Fick kika på nya code 11.59 också, de gör sig mycket bättre i verkligheten än på bild, finishen är magisk.
Safirglaset med dess udda form var rätt fräckt när man hade den i handen. Nya kronografverket gillade jag verkligen utseendet på, en RO chrono med glasbaksida och det verket, mums!

Vettefan om jag tycker de är värda priset dock, enklaste versionen började på 200000 HKD, kronografen låg på 333000 HKD (1HKD ~ 1.18SEK) Då är detta i Hong Kong och utan moms, så det blir bra mycket dyrare i Sverige.

Lite bilder såklart:

20190302_122708.jpg

20190302_122853.jpg
20190302_122713.jpg
20190302_122856.jpg
Dom är inte bra alltså! Kanske växer på mig, vem vet.
 
Topp