• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Tack gentlemän och extra touché till @jarrebarre99 :D
Topptung gör mig inget egentligen och en diver i stål är nästan halva priset mot en keramisk eller motsvarande. Jag hade en 15710 på lån en dag i vintras av @DG_STHLM och topptungheten störde mig inte. Jag att köpa nytt så 15710 känns roligare även om jag hört att många föredrar tavlan på 15703. Eller så klipper man en gammal beggad ROO krono som är servad i närtid. Mycket att fundera på...

Halva priset? Riktigt så illa ska det väl inte behöva vara. Vad får man dega för en vettig stålare? 110-130? En carbon går loss på 160-180 kanske? Det låg en ut på K&S för ett tag sedan https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-offshore-diver-forged-carbon.53539/
~50' i premium för att få en i carbon hade jag kört på direkt. KBK!:)

Halva priset? Riktigt så illa ska det väl inte behöva vara. Vad får man dega för en vettig stålare? 110-130? En carbon går loss på 160-180 kanske? Det låg en ut på K&S för ett tag sedan https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-offshore-diver-forged-carbon.53539/
~50' i premium för att få en i carbon hade jag kört på direkt. KBK!:)
Du verkar ha rätt här, med bara 50k skillnad så lutar jag åt att hålla med dig... Tusan, råd från dig är dyra :cigar:

Har du tid att förklara för en novis vad som är fel med den poleringen? :)
Se nedersta bilden och den polerade fasningen mellan kanten och ovansidan på länken. Den ska vara avtagande från boetten längs med. På klockan där har Henrik på nymans gått extra hårt på ett par enskilda länkar.
Går det att förstå vad jag syftar till?

image.jpeg

Exemplariskt svar och låter riktigt bra. Vet du om de har lasersvets för att kunna reparera en ding?

Alltså, den andra är polerad hos Nymans för två år sen och det är den jag äger. Den med ljus tavla är stulen från nätet.

Om den polerades hoa Nymans för två år sedan kan det nog vara på gränsen, vet att dom precis fick in sin polerings utrustning från AP för ca 2-2,5år sedan så kan vara på gränsen, om inte så har dom hunnit polera ett par tills sedan dess ;)

Tillbaka
Topp