Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer ju litegrann, men vissa klockor är ju stora & fula helt oavsett bärarens handled.Vissa går loss som en frikyrkopastor i sin predikan om att klockan ska vara små eller för den delen stora, oavsett bärarens storlek. Andra ser det ur perspektivet att olika storlekar passar olika bärares fysiska utformning och att RO 41:a skulle se tokigt ut på en 15 centimetrare samt att en RO 33:a skulle se tokigt ut på en 20 centimetrare.
Kul att höra allas prefenser från ingenstans. Detta var väldigt smått gubbigt i mitt tyckeGer mig lite in i storlekssnacket. Hade förut en 4100st om 35mm. Satt perfekt på min 17.5mm (ganska platta) handled.
Det jag tycker är det fina med RO är att den är både sportig och elegant, till och med så den funkar till kostym. När klockan är för stor i förhållande till handleden tappar den elegansen i mitt tycke, och blir mest obalanserad och nästan lite vräkig. Att klockan är byggd som den är - kantig och med integrerad länk - blir det i mitt tycke extra fult när den går utanför handleden (vilket jag iofs aldrig tycker är snyggt). Helt enkelt är en RO i lagom storlek för handleden bland det snyggaste och mest allsidiga man kan ha, men en som är för stor tycker jag tyvärr är ganska ful tbh.
Smaken är olika. Din smak kommer också mogna Den är välbalanserad mot min handled. Hade den varit större hade den impat på fler teens men den hade varit obalanserad och oelegantOj, detta var smått enligt mig, och gubbig look.
Haha, jag köper dina resonemang. Att smaken är delad är jag helt bekant med.. menade inte heller att det var fult, utan som du själv säger kan man rocka en RO på olika sätt. Tolkade jag det rätt att du inte har någon AP för tillfället? Sugen igen?Smaken är olika. Din smak kommer också mogna Den är välbalanserad mot min handled. Hade den varit större hade den impat på fler teens men den hade varit obalanserad och oelegant
Ingen RO nu. Hade gärna haft en vintage RO igen men inte till nuvarande priser. Får se om avmattning även når RO...Haha, jag köper dina resonemang. Att smaken är delad är jag helt bekant med.. menade inte heller att det var fult, utan som du själv säger kan man rocka en RO på olika sätt. Tolkade jag det rätt att du inte har någon AP för tillfället? Sugen igen?
https://thekeystone.com/collections...royal-oak-ultra-thin-perpetual-calendar-watch RD#2 är så bra, priserna är inte så orimliga på andrahandsmarknaden.
140 000 CHF (utan moms då...)Vad listar den?
Du väntar på att RO ska säljas till helt andra priser Hur mycket billigare? Antar att det inte handlar om +- 10% då utan en helt ny nivå?Ingen RO nu. Hade gärna haft en vintage RO igen men inte till nuvarande priser. Får se om avmattning även når RO...
eller bara nice att boetten inte hänger utanför handleden.Kul att höra allas prefenser från ingenstans. Detta var väldigt smått gubbigt i mitt tycke
Du väntar på att RO ska säljas till helt andra priser Hur mycket billigare? Antar att det inte handlar om +- 10% då utan en helt ny nivå?
Tråkigt om man måste väljaeller bara nice att boetten inte hänger utanför handleden.
Köpte min för 70 för ett drygt år sedan. Det hade jag kunnat köpa för igenDu väntar på att RO ska säljas till helt andra priser Hur mycket billigare? Antar att det inte handlar om +- 10% då utan en helt ny nivå?
Men då ser inte alla inom en mils radie att man har en AP. Går inte för sigeller bara nice att boetten inte hänger utanför handleden.
Köpte min för 25’, det hade jag nog kunnat lägga ut även idag.Köpte min för 70 för ett drygt år sedan. Det hade jag kunnat köpa för igen
Haha du ska alltid vara värstKöpte min för 25’, det hade jag nog kunnat lägga ut även idag.
Tycker mest det visar på galenskapen när en modell som var helt oälskad, en vanlig TT kostade 15’, plötsligt mångdubblas i pris. En batteridriven 33 mm mutterklocka? Det var kanske 5 år sedan? Vet inte riktigt vad de kostar idag, men sett folk som vill ha 70’ iaf.Haha du ska alltid vara värst
Rätt sjukt när man blickar tillbaka... 25. När var det och vad kostar den modellen idag? Tror min gamla såldes av en dealer för typ 150, ett drygt halvår efter jag köpte för 70...
Ja det ger lite perspektiv. Man har svårt att se att priserna ska halveras nu men samtidigt låg de ju många gånger på halva dagens nivå för bara 1-2 år sedan när det dessutom var högkonjunktur...Tycker mest det visar på galenskapen när en modell som var helt oälskad, en vanlig TT kostade 15’, plötsligt mångdubblas i pris. En batteridriven 33 mm mutterklocka? Det var kanske 5 år sedan? Vet inte riktigt vad de kostar idag, men sett folk som vill ha 70’ iaf.
Jag har en spåkula. Den svenska lågkonjunkturen kommer blåsa förbi som en lätt vind och bara lyckas stanna den nuvarande prisökningen på sportstål. Sen blir det regeringsskifte och bättre tider igen Skönt o sido, tror ni att en lågkonjunktur i landet skulle dra ner priserna på klockor mer än 5-10%? Inte jag iaf, folk väljer att lägga mycket pengar på en eller flera klockor idag på grund av dess ”hype”, är min teori. Och att detta kan fortsätta även i lite sämre dagar. Men sanningen är att jag inte har en spåkula och spekulerar bara..Ja det ger lite perspektiv. Man har svårt att se att priserna ska halveras nu men samtidigt låg de ju många gånger på halva dagens nivå för bara 1-2 år sedan när det dessutom var högkonjunktur...
Jag tror absolut mkt mer än 10%. Priserna överlag har typ redan backat 10%. Iaf på hajpade 6siffriga sportrolexarJag har en spåkula. Den svenska lågkonjunkturen kommer blåsa förbi som en lätt vind och bara lyckas stanna den nuvarande prisökningen på sportstål. Sen blir det regeringsskifte och bättre tider igen Skönt o sido, tror ni att en lågkonjunktur i landet skulle dra ner priserna på klockor mer än 5-10%? Inte jag iaf, folk väljer att lägga mycket pengar på en eller flera klockor idag på grund av dess ”hype”, är min teori. Och att detta kan fortsätta även i lite sämre dagar. Men sanningen är att jag inte har en spåkula och spekulerar bara..
Jo du har helt rätt i det, dock är inte det kopplat till lågkonjunktur är min teori, utan att man övervärderade dessa klockor blint i hypen. Antar du menar de nya GMT’s bland annat, ev hulk/batman också kanske? Kul att höra olika åsikter iaf.Jag tror absolut mkt mer än 10%. Priserna överlag har typ redan backat 10%. Iaf på hajpade 6siffriga sportrolexar
Jag tror absolut mkt mer än 10%. Priserna överlag har typ redan backat 10%. Iaf på hajpade 6siffriga sportrolexar
Ja det stämmer nog. AP RO har stuckit mkt pga Nautilus. Men Nautilus sjunker nu så vi får se. Jag vet inteFast priserna på AP ro har knappast sjunkit någonting. Tvärt om så har de stadigt ökat och fortsätter öka. I synnerhet 15202, 15300 och 15400
Ja det stämmer nog. AP RO har stuckit mkt pga Nautilus. Men Nautilus sjunker nu så vi får se. Jag vet inte
Får jag föreslå: "Officiella storleks och spekulera vilt kring framtida priserna för oss som inte äger en Audemars Piguet klocka-debatt-tråden (AP-ägare är inbjudna att deltaga men allt ni säger kommer argumenteras som sakmässigt felaktigt; givetvis helt objektivt enligt icke-ägarna.)"Kan en moderator döpa om tråden till "officiella storleks-debatt-tråden"?