• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Less is more...

CDDFEDC6-DDB1-4212-9756-E794F3BA372B.jpeg

Används parallellt med Rolex Submariner 114060, som känt sitter ganska ”blockigt”. Van vid det, så blev valet av 15400 uppenbart :nailbiting:
Ok, bara intresserad av tankegången, finns inga rätt eller fel. Själv hade jag velat ha RO minst 3 mm mindre än en sub. Tycker du de ungefär bärs lika stort?

Ok, bara intresserad av tankegången, finns inga rätt eller fel. Själv hade jag velat ha RO minst 3 mm mindre än en sub. Tycker du de ungefär bärs lika stort?
Spännande. Har du lite mindre handleder än mig, eller bara delad smak? Jag tycker dom bärs väldigt väldigt likt storleksmässigt, trots olika former.

Spännande. Har du lite mindre handleder än mig, eller bara delad smak? Jag tycker dom bärs väldigt väldigt likt storleksmässigt, trots olika former.
Har nog båda delarna, både mindre handleder och uppfattningen att RO-boetten ska vara en bit mindre än en submariner då RO-boetten bygger ut en hel del med den integrerade länken. Föredrar sub i 36 mm och RO i 33 mm, kan maxa med äldre sub 40 mm och RO i 36,5 mm. Tycker dock förhållandet är att diametern ska vara klart mindre på RO för att sitta bra.

Har nog båda delarna, både mindre handleder och uppfattningen att RO-boetten ska vara en bit mindre än en submariner då RO-boetten bygger ut en hel del med den integrerade länken. Föredrar sub i 36 mm och RO i 33 mm, kan maxa med äldre sub 40 mm och RO i 36,5 mm. Tycker dock förhållandet är att diametern ska vara klart mindre på RO för att sitta bra.
Intressant! Då delar vi nog smak precis som du säger, då jag personligen gärna ser RO:n bäras medium+/large, åtminstone på mig själv. Tycker det är trevligt med lite mindre RO:s också, men på mig själv trivdes jag ej. Posta gärna en bild på dig och RO så man får sig ett känn :woot:

Jag är ute efter en RO 37mm. Den satt som en smäck tyckte jag.
16,5 cm handled. Van med mindre klockor.
Kul! Hoppas du hittar nån fin. Som referens till dig postar jag en bild på 15450st (37mm) på mig. Med vad jag är van vid kändes den lite för liten för mig. Mäter du 16.5 låter det spontant som en kul match.
10FBDB74-DD55-44D8-B1BE-141624C7C5AC.jpeg

Senast ändrad:
Intressant! Då delar vi nog smak precis som du säger, då jag personligen gärna ser RO:n bäras medium+/large, åtminstone på mig själv. Tycker det är trevligt med lite mindre RO:s också, men på mig själv trivdes jag ej. Posta gärna en bild på dig och RO så man får sig ett känn :woot:
Har tyvärr inga kvar, men den lilla (33 mm) var min och den större (36,5 mm) har min bror kvar.
4A347C4F-33A5-4316-B3BF-C25A52C603C0.jpeg
61A0E50D-1A18-46F9-AABA-094174B957C4.jpeg

6592C430-4E12-4646-A56F-7C47372BB725.png

Som Aurum skriver, ROO ska vara stor. Jag tycker dock 15202 är perfekt på mig om man ska prata time only, det är den låga profilen tillsammans med proportionerna i övrigt som gör klockan.
Vad mäter din handled? Aldrig sett en ROO sitta så smått på en handled. Just denna ROO hamnar nog absolut längst ner i min AP-wishlist om vi ändå snackar personlig smak :(

Förstår att du är så exalterad i informationsspridningen om små klockor när man ser dessa bilder och handleder. Toppen att det finns något för alla. :)
Det är det som är det fina med RO, speciellt om man inte är låst till nya modeller, det finns så många olika storlekar. Hur tycker du förhållandet mellan tex sub och RO bör vara rent storleksmässigt (diameter)? Inte speciellt bra bilder från mig ovan men vilken storlek tycker du verkar sitta bra på min handled med detta underlag?

Tillbaka
Topp