• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

81E54DFE-DDA1-4DA3-8AD3-6A8A8FF2FC0F.jpeg

Inga reflektioner kring Bennahmias svar i intervjun? En del intressanta uttalanden.

Det var ju inte några super-kontroversiella uttalanden bortsett från:

At the risk of sounding controversial...
Careful, I can slap people pretty hard.

:D

Jag gillar idén om att jag arbetar direkt mot märket. Kanske köper en 15500, byter in, tar en 15202. Byter in och tar en 26579CE.OO.1225CE.01 osv.

Däremot tror jag han överskattar viljan folk har att interagera med varumärket. Chrono24 är ju beviset på det...

Hej! Min 15202 fortsätter att strula. Den fortar ca 20-25 sekunder per dygn. Har varit inne på full service tre gånger (gått på garantin), och sista gången verkade de löst problemet, men nu är det samma igen efter ett år, så den är på väg tillbaka till AP.

Hur har ni andra ägare av 15202 upplevt urverket? Någon som haft liknande strul?

Hej! Min 15202 fortsätter att strula. Den fortar ca 20-25 sekunder per dygn. Har varit inne på full service tre gånger (gått på garantin), och sista gången verkade de löst problemet, men nu är det samma igen efter ett år, så den är på väg tillbaka till AP.

Hur har ni andra ägare av 15202 upplevt urverket? Någon som haft liknande strul?
Har du provat med att avmagnetisera den för att utesluta så det inte är problemet? Jag lyckas få mina klockor magnetiserade minst ett par gånger per år(fenomenet drabbar även mina Rolexar och jag tror det är pga säkerhetskontroller jag passerar regelbundet). Inte länge sedan min Diver började gå ungefär +30sek helt plötsligt och efter ett snabbt svep med min 50kr ebay-avmagnetiserare så gick den perfekt igen.

Har du provat med att avmagnetisera den för att utesluta så det inte är problemet? Jag lyckas få mina klockor magnetiserade minst ett par gånger per år(fenomenet drabbar även mina Rolexar och jag tror det är pga säkerhetskontroller jag passerar regelbundet). Inte länge sedan min Diver började gå ungefär +30sek helt plötsligt och efter ett snabbt svep med min 50kr ebay-avmagnetiserare så gick den perfekt igen.
Låter som det är värt att prova. Tips på var jag köper en sån med rimlig prisbild med frakt till Sverige eller om det finns någon Svensk butik som erbjuder dessa?

Det här skulle kunna förklara en del för mig också. Får också testa.

Edit: efter googling är det troligtvis något annat som isf magnetiserat. Verkar dock inte vara helt bevisat.

Senast ändrad:
Lär väl gå till Ayty, Conkers, Horoloupe och de andra AP-samlarna i Sydostasien.
Dock vet jag att de haft svårt att få tag i de riktigt limiterade pjäserna utanför respektive land.
Den här va tydligen helt hopplös att få loss från thai:

Skulle nog säga att mindre än hälften går till "riktiga" samlare som AP har i listorna och resterande direkt till handlare.
Vet åtminstone en handlare som har denna och den i PT som @Bally postade i lager just nu.

Köpt i Sverige? Du har rätt att få den utbytt efter tre reparationsförsök mot samma fel

Skulle nog säga att mindre än hälften går till "riktiga" samlare som AP har i listorna och resterande direkt till handlare.
Vet åtminstone en handlare som har denna och den i PT som @Bally postade i lager just nu.

Har viss kontakt med några av samlarna där borta och AP har skällt på dem för att de inte har samma AD utan köper av olika vilket gör att de inte alltid vill ge dem förtur - deras samlingar till trots.

Dock så ska AP vara rätt vassa på att ta hand om sina bästa samlare, till skillnad mot Patek som tydligen inte bryr sig ett skit. Trots att isf en av de redan nämnda har en direkt sinnessjuk Patrk-samling. Hen kallade deras kundrelationer för ”f*cking dinosaurs”.

Tillbaka
Topp