Förstår att du är så exalterad i informationsspridningen om små klockor när man ser dessa bilder och handleder. Toppen att det finns något för alla.
Toppen att det även finns damklockor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår att du är så exalterad i informationsspridningen om små klockor när man ser dessa bilder och handleder. Toppen att det finns något för alla.
Jag använder inte någon damklocka och min bild ovan innehåller såklart endast herrur. AP kör ingen klassificering på nya 37 mm? Skulle jag köpa nytt idag hade jag säkert rätt ofta hamnat i dam/midsizesegmentet däremot.Toppen att det även finns damklockor
Nä, alla är inte coola nog för tvåtonVad mäter din handled? Aldrig sett en ROO sitta så smått på en handled. Just denna ROO hamnar nog absolut längst ner i min AP-wishlist om vi ändå snackar personlig smak
Jag använder inte någon damklocka och min bild ovan innehåller såklart endast herrur. AP kör ingen klassificering på nya 37 mm? Skulle jag köpa nytt idag hade jag säkert rätt ofta hamnat i dam/midsizesegmentet däremot.
Ligger en grå på blocket också, till ok pris Men det visste du säkert redan. Väntetid på 15450 6-10 månader på vit och grå hos Nymans. Kollade nämligen upp detta jag också innan jag insåg att 15400 var mitt val.Tack för tipset
Det är dock den gråa tavlan jag är ute efter. Blåa är super fin den med !
Köper helst nytt, om det går.
AP klassificerade 37:an som damklocka vid lanseringen men ändrade de senare till unisex.Tror inte de aktivt gör den distinktionen längre öht. Men jag har vid två tillfällen blivit refererad till 37mm i butik som ”ladies watch”.
Vilket, ska jag tillägga är rätt barockt. Den är inte liten eller särskilt feminin.
Den här lilla rackarn har nu fungerat felfritt i 32 dagar! Började använda den mindre och lät den ibland ligga oanvänd i flera dagar. Ingen aning om hur men nu har den funkat perfekt i över en månadInbilla er nu inget pågar, AP är inget för dem som inte tål spänning i vardagen. Min egen tappar 13s per dag med krona upp på natten och 3s med krona ner. Den vägrar byta datum från 31 till 1 och jag kan inte få mer kräm ur gångreserven än 12h. Att vrida manuellt verkar inte göra något utan det krävs att jag bär den hela dagen för att den ska vridas upp och klara natten. Inget man inte kan leva med men en togs ut i januari...
Kan styrka med bildbevis, @Tjabo. 15450 var en ”Ladies Royal Oak” första (4a?) åren.AP klassificerade 37:an som damklocka vid lanseringen men ändrade de senare till unisex.
Ligger en grå på blocket också, till ok pris Men det visste du säkert redan. Väntetid på 15450 6-10 månader på vit och grå hos Nymans. Kollade nämligen upp detta jag också innan jag insåg att 15400 var mitt val.
Vill minnas att det låg på 176-178k, detta är ca 4 månader sen. Stämmer det?Yes , har sett det
Precis av den anledningen jag är ute efter en ny 15450. väntetiden är perfekt, har inte bråttom. Alltid kul att köpa från AD tycker jag .
Vad var listpris på en 15450 när du frågade ?
Kul att du är nöjd med ditt val av storlek!
Fasen va bra den där är!Skönt att vara i värmen igen
Ligger en grå på blocket också, till ok pris Men det visste du säkert redan. Väntetid på 15450 6-10 månader på vit och grå hos Nymans. Kollade nämligen upp detta jag också innan jag insåg att 15400 var mitt val.
Kanske inte riktigt vad du frågar efter, men jag var in i hos AP butiken där jag köpte min 15400 i Hong Kong förra veckan, där sa de att de kunde ordna en grå eller svart 15500 på cirka 6 månader och en blå till mig inom cirka 2 år.Du vet inte vad väntetiden på 15500 är?
Intressant. Kul att du nämner skillnad med kronan upp/ner. Just det där med kronan upp var min ”sweet spot” för +-0 sec vid förvaring.Den här lilla rackarn har nu fungerat felfritt i 32 dagar! Började använda den mindre och lät den ibland ligga oanvänd i flera dagar. Ingen aning om hur men nu har den funkat perfekt i över en månad
Coolaste jag sett på länge. AP borde syssla mer med sånt därAP är ju tråkigt nog nästan bara RO, även för mig, vilket syns även i tråden.
Det finns ju dock så mycket mer och jag började av en slump läsa på om nedanstående klocka och ju mer jag läser desto mer fascinerad blir jag - är näääästan benägen att säga att detta är ett av de större stegen inom klock-världen rent tekniskt och tillverkningsmässigt under de senaste ~35-40 åren (förutom kanske utvecklandet av Springdrive).
Är det någon som klämt på en? Oerhört nyfiken på hur den upplevs.
Tråkigt du hellre diskuterar mina handleder än sakfrågan @Zingo , men vi har all olika intresseområden.Det är det som är det fina med RO, speciellt om man inte är låst till nya modeller, det finns så många olika storlekar. Hur tycker du förhållandet mellan tex sub och RO bör vara rent storleksmässigt (diameter)? Inte speciellt bra bilder från mig ovan men vilken storlek tycker du verkar sitta bra på min handled med detta underlag?
Vissa går loss som en frikyrkopastor i sin predikan om att klockan ska vara små eller för den delen stora, oavsett bärarens storlek. Andra ser det ur perspektivet att olika storlekar passar olika bärares fysiska utformning och att RO 41:a skulle se tokigt ut på en 15 centimetrare samt att en RO 33:a skulle se tokigt ut på en 20 centimetrare.Tråkigt du hellre diskuterar mina handleder än sakfrågan @Zingo , men vi har all olika intresseområden.
Var inte min fråga, men tack för att du delade med dig av en självklarhet.Vissa går loss som en frikyrkopastor i sin predikan om att klockan ska vara små eller för den delen stora, oavsett bärarens storlek. Andra ser det ur perspektivet att olika storlekar passar olika bärares fysiska utformning och att RO 41:a skulle se tokigt ut på en 15 centimetrare samt att en RO 33:a skulle se tokigt ut på en 20 centimetrare.
Typ så?Ger mig lite in i storlekssnacket. Hade förut en 4100st om 35mm. Satt perfekt på min 17.5mm (ganska platta) handled.
Det jag tycker är det fina med RO är att den är både sportig och elegant, till och med så den funkar till kostym. När klockan är för stor i förhållande till handleden tappar den elegansen i mitt tycke, och blir mest obalanserad och nästan lite vräkig. Att klockan är byggd som den är - kantig och med integrerad länk - blir det i mitt tycke extra fult när den går utanför handleden (vilket jag iofs aldrig tycker är snyggt). Helt enkelt är en RO i lagom storlek för handleden bland det snyggaste och mest allsidiga man kan ha, men en som är för stor tycker jag tyvärr är ganska ful tbh.
Välbalanserat!Typ så?
Mkt läcker men vet inte om jag gillar att de polerat glasringen... Tror jag inte gillar det.https://thekeystone.com/collections...royal-oak-ultra-thin-perpetual-calendar-watch RD#2 är så bra, priserna är inte så orimliga på andrahandsmarknaden.