Bas
Diamant
Det är ju knappt något som skiljer mer än storleken och lite detaljer. Så mkt snyggare kan ju inte 37an vara37an är ju en betydligt snyggare klocka, oavsett dina handleder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju knappt något som skiljer mer än storleken och lite detaljer. Så mkt snyggare kan ju inte 37an vara37an är ju en betydligt snyggare klocka, oavsett dina handleder
Riktigt bra klart blåa är bra men gråa är nästan lika bra...
Den gråa tavlan på 15500 är galen tycker jag
Riktigt bra klart blåa är bra men gråa är nästan lika bra...
Det är ju knappt något som skiljer mer än storleken och lite detaljer. Så mkt snyggare kan ju inte 37an vara
Hur verkar verket? Tror du / upplever du det som stabilare än tidigare?jag körde blå 15450 innan. Blått är oslagbart men tycker den gråa växer för varje dag
TackJag kan inte uttala mig om hur verken skiljer sig i stabilitet. Möjligtvis så tycker jag att det nya verket är lite snyggare
Jag badar typ inte alls. Aldrig gjort det med en Royal Oak iaf. Jag skulle dock inte vara rädd för intrång av vatten. Snarare att sand eller dylikt skulle repa klockan
Tycker du verkligen det är stor skillnad på en Royal Oak och en Royal Oak mer än storleken och detaljer?Är ganska stor skillnad på 15450 och 15500. Jag har ju haft båda
Tycker du verkligen det är stor skillnad på en Royal Oak och en Royal Oak mer än storleken och detaljer?
Vilken av dom gillar du bäst?Det är två helt olika klockor vad mer skall skilja än storleken och detaljerna? Jag tycker att proportionerna är helt annorlunda. För höjden på klockan kanske 41mm är mer lämpat. Jag är inte säker. Länkarna är olika breda. ”Automatic” är borttaget på 15500. Datumet sitter längre åt höger. Finns massa saker. Urverken såklart. Osv osv.
Jag har 17,5-18 cm handled och för mig funkar 15500, men det är precis på gränsen. Den sitter inte helt perfekt kanske. (Se bild högre upp i tråden på 15400)Vill ha den där nått så förbannat mycket... löjligt schysst! Hur stora handleder har du och hur tycker du den sitter? Är lite kluven på vilken som är bäst, 37an eller 41:an till mina 19cm handleder.
+Herregud....
Originalet var dock inte alls stort för sin tid som de skrev. Denna bilden säger allt om hur mycket sämre den nya är:
Håller medOriginalet var dock inte alls stort för sin tid som de skrev. Denna bilden säger allt om hur mycket sämre den nya är:
Vilken av dom gillar du bäst?
Exemplariskt bra svar! jag har inte provat 15500 irl utan bara 15450 men ska se till att få göra det innan turen kommit till mig, tänk om den inte känns rätt...Det är svårt. Båda är fantastiska klockor. Jag tror man måste prova och känna själv vilket som känns rätt
Är lite sugen på en 14790. Är det någon som har ägt en? Min enda farhåga är att den hela tiden kommer kännas som "lillebror".
Originalet var dock inte alls stort för sin tid som de skrev. Denna bilden säger allt om hur mycket sämre den nya är:
Nej, det är enda bilden som visar hur tjock boett den nya har jämfört med originalet. Ingen konstig vinkel alls.Den där bilden är som att ta en selfie ur grodperspektiv. Du kommer se mage, dubbelhaka och näshår.
Den är, enligt mig, en väldigt bra RO. Jag har själv inte en men testat ett antal och skulle väldigt gärna villa äga en. Det är en väldigt bra storlek som passar fint på både mindre och större handleder.Är lite sugen på en 14790. Är det någon som har ägt en? Min enda farhåga är att den hela tiden kommer kännas som "lillebror".
Nej, det är enda bilden som visar hur tjock boett den nya har jämfört med originalet. Ingen konstig vinkel alls.
Jag tycker den ser märklig ut. Speciellt då man kopierat allt annat från originalet. Hur någon Patek ser ut känns inte så relevant.Jag tycker just den vinkeln är märkligt. Tror aldrig jag sett den användas i produktbilder tidigare.
Sett från denna sida:
Tycker jag inte den ser så märklig ut.
Den är lika tjock som en Patek 5004 typ.
Hade kunnat bli riktigt, riktigt bra men proportionerna tar död på helhetsintrycket. Har säkert lite å göra med att de valde ett automatiskt verk. Lite synd: (Originalet var dock inte alls stort för sin tid som de skrev. Denna bilden säger allt om hur mycket sämre den nya är:
Intressant släpp från AP. Limiterad till 500 ex.
Fancy lugs är fint på smäckra ur, men de görs ju knappt längre. Hade varit fantastiskt tråkigt att ge upp och endast köra på mutterdesignen. Man hade däremot kunnat önska att deras försök vore lite bättre än de senaste.fancy lugs, är trots namnet aldrig särskilt snyggt, ett nytt bottennapp av AP som borde inse att dom ska hålla sig till Royal Oak serien...
Fancy lugs är fint på smäckra ur, men de görs ju knappt längre. Hade varit fantastiskt tråkigt att ge upp och endast köra på mutterdesignen. Man hade däremot kunnat önska att deras försök vore lite bättre än de senaste.