GaletJag la ut min 15400 förra året för 180k, den köptes av en handlare som sen la ut den för 230k~
Av nyfikenhet höll jag koll på sidan om den såldes, den var såld typ 3 dagar senare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
GaletJag la ut min 15400 förra året för 180k, den köptes av en handlare som sen la ut den för 230k~
Av nyfikenhet höll jag koll på sidan om den såldes, den var såld typ 3 dagar senare.
Kan dom leverera? Eller måste man köpa smycken för 500k typ
Jag var utomlands i vintras och kikade hos en renodlad Ap butik och det erbjöds en hel del med kort varselKänner en KS-medlem som står på listan och som skriver i denna tråd emellanåt. Mig veterligen har han en bra men inte massiv köphistorik. Tror inte du behöver köpa 2 helguldare för att hamna på listan ärligt talat.
Jag var utomlands i vintras och kikade hos en renodlad Ap butik och det erbjöds en hel del med kort varsel
Helguldaren fanns tillgänglig och jag fick prova den.Kul!
En bekant ringde hour glass i Singapore (han bor där) och ville köpa en helgulds-AP och fick:
”Vi får se över tillgänglighet och återkommer eventuellt framöver” som svar. Det här var mindre än 2v sen.
Helguldaren fanns tillgänglig och jag fick prova den.
Nej, för dem pengarna kan man få en stål 15300, 15400 eller 15500 och ha pengar över till annatSoft ju! Ryckte det i köpnerven?
Tack så mycket för det, vi gillar exakta!223 k är listpriset just nu via Nymans. Om vi ska vara exakta.
Sjukt alltså. Köpte av dig för 180k och säljer för 230k. Vad är det för grej där? Speciellt tid för AP ? Men bra jobbat fan 50k vinst.Jag la ut min 15400 förra året för 180k, den köptes av en handlare som sen la ut den för 230k~
Jag gissar väl att det måste ha prutats lite (eller köp folk för utsatt pris från handlare?), men den stora "värdeökningen" beror ju troligen också på att klockan gick ifrån att säljas av en random snubbe på nätet till en handlare med lite historik bakom sig. LW hade också 15400 ute för runt dessa summor när jag sålde min, men det tog mig ju ändå en stund att sälja, trots stor prisskillnad.Sjukt alltså. Köpte av dig för 180k och säljer för 230k. Vad är det för grej där? Speciellt tid för AP ? Men bra jobbat fan 50k vinst.
Mannen vistte sin grej.
Innan jag köpte min AP så var jag och klämde på lite AP hos Nymans och då var det bara att beställla en helguldare om man var sugen. Frågade på en 15450 i guld med blå tavla. De säljs ju en bra bit under list. 15450 i stål med blå tavla som jag sedan köpte ligger ju strax över list (pre Corona), nu har jag ingen aning.Kul!
En bekant ringde hour glass i Singapore (han bor där) och ville köpa en helgulds-AP och fick:
”Vi får se över tillgänglighet och återkommer eventuellt framöver” som svar. Det här var mindre än 2v sen.
Varje vecka med nya klockor, vem är du Patron? Grattis, mycket snyggt.
Krispig!
Varje vecka med nya klockor, vem är du Patron? Grattis, mycket snyggt.
Känns som någon slarvat med gänglåsning.Tänkte kolla om fler haft problem med de fyra små skruvarna bakom låset på 15400? Köpte beg (genomgången) av Luxuary Watches i maj -19 och i december lossnade hela låsanordningen. Utan att jag märkt hade de skruvat ur sig och tillslut släppte låset. LW fixade utan kostnad även om det tog en månad för dem att få skruvar från Belgien. Enligt en säljare skulle jag inte bara trycka igen låset utan först trycka in låset och sen knäppa, lite taskig funktionalitet men va fan det är väl känsliga grejer. Igår upptäcker jag att en skruv saknas och drar åt de övriga tre själv, men har fler haft problem med detta och hur har ni isf löst det?
Du menar att gängorna är dåliga och skruven helt enkelt inte får grepp?Känns som någon slarvat med gänglåsning.
Vätska som lätt limmar fast skruven. Refereras oftast till som loctite. Köp själv eller lämna in och be specifikt om det.Du menar att gängorna är dåliga och skruven helt enkelt inte får grepp?
Yes, snackade med dem innan och det användes. Har mailat dem för att kolla vad de säger om detta, att dra åt med mejslar från Classe varannan dag känns sådär...Vätska som lätt limmar fast skruven. Refereras oftast till som loctite. Köp själv eller lämna in och be specifikt om det.
Man kan aldrig säga 100%, men använder man rätt gänglåsning kan du inte skruva upp skruvarna utan att värma upp dem först. Finns olika styrkor. I vilket fall behöver det göras igen.Yes, snackade med dem innan och det användes. Har mailat dem för att kolla vad de säger om detta, att dra åt med mejslar från Classe varannan dag känns sådär...
Det verkar osannolikt att de använt gänglåsning om skruvarna fortfarande lossar. Pröva att lossa en skruv och kolla på gängorna. Om där sitter kvar nåt vitt (eller annan färg för den delen) gojs på gängorna så har de använt gänglåsning, men om du inte ser rester av något så tror jag inte de använt nåt.Yes, snackade med dem innan och det användes. Har mailat dem för att kolla vad de säger om detta, att dra åt med mejslar från Classe varannan dag känns sådär...
Tyvärr är du inte den första drabbade. Tror ärligt talat inte det gör någon skillnad om du trycker in låsknapparna när du knäpper på klockan. Har aldrig gjort det på min 15400 senaste fyra åren och har inte haft problem... men råd är att antingen kontrolldra skruvarna varje halvår eller försök visuellt kolla att ingen skruv skruvat upp sig regelbundet. Ge fan i classe-skruvmejslar, du har råd med en mejsel från Bergeon.Tänkte kolla om fler haft problem med de fyra små skruvarna bakom låset på 15400? Köpte beg (genomgången) av Luxuary Watches i maj -19 och i december lossnade hela låsanordningen. Utan att jag märkt hade de skruvat ur sig och tillslut släppte låset. LW fixade utan kostnad även om det tog en månad för dem att få skruvar från Belgien. Enligt en säljare skulle jag inte bara trycka igen låset utan först trycka in låset och sen knäppa, lite taskig funktionalitet men va fan det är väl känsliga grejer. Igår upptäcker jag att en skruv saknas och drar åt de övriga tre själv, men har fler haft problem med detta och hur har ni isf löst det?
Haha, all deg gick ju till klockan!Tyvärr är du inte den första drabbade. Tror ärligt talat inte det gör någon skillnad om du trycker in låsknapparna när du knäpper på klockan. Har aldrig gjort det på min 15400 senaste fyra åren och har inte haft problem... men råd är att antingen kontrolldra skruvarna varje halvår eller försök visuellt kolla att ingen skruv skruvat upp sig regelbundet. Ge fan i classe-skruvmejslar, du har råd med en mejsel från Bergeon.