Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser liten ut väl?Tycks om skicket på denna? @Aurum
33mmSer liten ut väl?
Njae, ser ut som 30mm boetten
Aha skumt. Då har säljaren angivet fel info. Vad tyckte du om 33mm aleks? Har du kvar din?Njae, ser ut som 30mm boetten
Såldes för längesen men var en riktigt trevlig storlek och jag saknar den (har spanat en del på en ny men det är rätt dyrt nuförtiden)Aha skumt. Då har säljaren angivet fel info. Vad tyckte du om 33mm aleks? Har du kvar din?
Stämmer det att det sitter ett JLC-verk i 14790 som AP inte servar längre?
Om AP servar det eller inte vet jag inte, men det stämmer att det är ett JLC 889 som sitter i. Samma som sitter i IWC 3241.
Finns lite tråkiga AP-service historier i denna trådStämmer det att det sitter ett JLC-verk i 14790 som AP inte servar längre?
Nymans servar 14790 in house fortfarande. Problem kan väl uppstå om vissa delar måste bytas. AP själva verkar inte superintresserade av att tillhandahålla reservdelar till äldre urverkFinns lite tråkiga AP-service historier i denna tråd
Service AP Royal Oak 14790
Min Royal Oak 14790 från tidigt 90-tal har på senaste tiden haft en krona som tjärvat, den har inte velat fästa alla gånger när man skruvar åt det. Känns ungefär som att gängorna på kronhalsen har börjat bli dåliga. Jag lämnade därför in den på ett kostnadsförslag hos Nymans. Fick tillbaka ett...klocksnack.se
Då är frågan: servar @Echo Delta urverket?
Stort grattis till din bättre hälft. Den APn är underbar.Frugans 30 mm AP RO har anlänt. Trevlig sak från 1980. Ref.nr. 1680ST. själv sitter jag i ett hörn och gråter för hon har finare klocksamling än vad jag har.
Jag kan inte se några höjningar på Nymans hemsida.Läser på AP forum att det blivit rejäla prishöjningar. Nån som lagt märke till det i Sverige eller på hemsidan? Några bilder som postades:
Japp nya priser i EU från 5/1Läser på AP forum att det blivit rejäla prishöjningar. Nån som lagt märke till det i Sverige eller på hemsidan? Några bilder som postades:
Sedär ja. Vad listar 15202 efter höjning?Japp nya priser i EU från 5/1
29,400€Sedär ja. Vad listar 15202 efter höjning?
Tack för info.29,400€
Ja inte så stort hopp i pris från 15500 på 23,300€Tack för info.
En mkt prisvärd historia om man jämför med 15500 IMO.
Ja men precis.Ja inte så stort hopp i pris från 15500 på 23,300€
Säljs den fortfarande i butik? Borde den ju förstås göra om dem höjer listpris . Går väl för nästan det dubbla som begagnad?Sedär ja. Vad listar 15202 efter höjning?
Säljs i AP boutique. Är väl helt omöjlig att få handla om man inte köper typ två CODE 11.59.Säljs den fortfarande i butik? Borde den ju förstås göra om dem höjer listpris . Går väl för nästan det dubbla som begagnad?
Vet du om det bara var AP som höjde eller var det flera tillverkare som gjorde det eller som väntas göra detta?Japp nya priser i EU från 5/1
Säljs i AP boutique. Är väl helt omöjlig att få handla om man inte köper typ två CODE 11.59.
Än så länge endast AP.Vet du om det bara var AP som höjde eller var det flera tillverkare som gjorde det eller som väntas göra detta?
MinstOch du är villig att vänta 15 år i ett hörn av butiken samtidigt som du sjunger hyllningssånger till Schweizisk urmakarkonst. På rätoromanska naturligtvis.