• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Konstigt med 400 för något som var svårsålt för drygt 100 när den lanserades, tycker jag. Håller tummarna för att proppen inte går på hela den här uppblåsta klockmarknaden.
Finns åtskilliga modeller från olika tillverkare som har haft samma trend så egentligen inte konstigt. Vet vad du tycker om 41mm RO men det finns många som gillar modellen och blå tavla är den mest eftertraktade.

När hände dessa priser? Sjukt.
Hans pris har aldrig hänt :p Han är i alla fall 250k över rimlig prissättning.
Det hade säkert varit en billigare lösning om jag nu hade fått tummen ur för ett par år sedan. Vad gäller priset så finns det medlemmar i just denna tråd som svor sig säkra på att denna modell absolut inte skulle kunna gå upp i värde utan tvärtom skulle tappa mot list. Vem vet, uret kanske fortsätter att stiga mot ännu högre "sinnesjuka" nivåer vilket dock är ointressant för min del då detta blir en keeper i min samling.
Jag hade min 15400st när jag var i Geneve hösten 2017 och säljagenten i boutique'n föreslog "You could buy an extra dial and swap when you are in the mood for something a little different. Blue perhaps?". Vill minnas tavlan kostade 1400 euro, i efterhand kan man konstatera att man skulle köpt...

Finns åtskilliga modeller från olika tillverkare som har haft samma trend så egentligen inte konstigt. Vet vad du tycker om 41mm RO men det finns många som gillar modellen och blå tavla är den mest eftertraktade.

Hans pris har aldrig hänt :p Han är i alla fall 250k över rimlig prissättning.

Jag hade min 15400st när jag var i Geneve hösten 2017 och säljagenten i boutique'n föreslog "You could buy an extra dial and swap when you are in the mood for something a little different. Blue perhaps?". Vill minnas tavlan kostade 1400 euro, i efterhand kan man konstatera att man skulle köpt...

Jag fick motsatt reaktion 2018 i NYC när jag frågade om jag kunde köpa valfri 15400 + blå tavla. "I am sorry sir. Blue dial is not possible but we would gladly sell you any other 15400. Gold perhaps?" :rolleyes:

Senast ändrad:
Ser hur fin ut som helst. Skarp i varenda vrå jag kan se.

Här är min opolerade:
904E0464-ED78-438E-83DC-3427B496F535.jpeg
22561EA0-6961-47A5-88EF-0974076E6B46.jpeg

RO15400ST är suverän klocka.

Ja jäklar va priserna har dragit iväg. Köpte min 15450 med blå tavla för dryga året sedan och den har dragit iväg 100k sedan dess. Galet kan man tycka. Det är nog läge att göra en värdering för att förnya försäkringarna. Såg att Hedens Guld sålde en begagnad 116500 vit för 350k i en tråd också. Kan väl inte finnas någon som betalar dessa priser.

Ja jäklar va priserna har dragit iväg. Köpte min 15450 med blå tavla för dryga året sedan och den har dragit iväg 100k sedan dess. Galet kan man tycka. Det är nog läge att göra en värdering för att förnya försäkringarna. Såg att Hedens Guld sålde en begagnad 116500 vit för 350k i en tråd också. Kan väl inte finnas någon som betalar dessa priser.
Tydligen finns det folk som gör det... idk..

När hände dessa priser? Sjukt.
Herregud!! Det är ju faktiskt en bra skvätt över c24 i Europa med.

Säljer lätt min fina 15202 för 150’ under det vilken dag som helst 😅

Ser bilder på uppdaterade Divern. Och saknar min gamla 15703. Faktiskt en av få sålda klockor som jag saknar. Stulen bild.

Edit. Saknar sock inte prisuppgiften på den stundande servicen när jag sålde den.
1618691006702.jpeg

Det är ju en jättedum jämförelse, och det förstår du säkert själv.

För att?
Argumentet att något var svårsålt när den lanserades som anledning till varför rådande prisläge är däremot rejält dumt.

Att skriva att den har fel storlek sett till 5402 är rimligt. Att skriva att proportionerna är fel, urverket inte passar boetten eller massor av andra saker är också rimligt. Men inte hur väl den mottogs vid lansering.

För att?
Argumentet att något var svårsålt när den lanserades som anledning till varför rådande prisläge är däremot rejält dumt.

Att skriva att den har fel storlek sett till 5402 är rimligt. Att skriva att proportionerna är fel, urverket inte passar boetten eller massor av andra saker är också rimligt. Men inte hur väl den mottogs vid lansering.
För att du jämför 5 år med 50?

Tillbaka
Topp