• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Igår var en dag jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. Att bli en ägare till en AP!!
Tanken var att jag skulle gå in på Nymans och köpa ett rött armband till min Panerai (samma modell som på min avatar), men det slutade helt annorlunda.
Jag gick förbi "Pre-owned" glasmontern och fick syn på en AP Safari. En AP modell som jag alltid har gillat.
Bad om att få titta och testa den. Och BAM!!! Den sitter som ett smäck och ser så jädra fin ut på min handled!
Utan att tveka så slår jag till på den och VIPS... Så har man blivit en ägare till en AP bara så där.

IMG_5852.jpeg
Stort grattis!! Fräsch satana

Igår var en dag jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. Att bli en ägare till en AP!!
Tanken var att jag skulle gå in på Nymans och köpa ett rött armband till min Panerai (samma modell som på min avatar), men det slutade helt annorlunda.
Jag gick förbi "Pre-owned" glasmontern och fick syn på en AP Safari. En AP modell som jag alltid har gillat.
Bad om att få titta och testa den. Och BAM!!! Den sitter som ett smäck och ser så jädra fin ut på min handled!
Utan att tveka så slår jag till på den och VIPS... Så har man blivit en ägare till en AP bara så där.

IMG_5852.jpeg
Spontanköp när det är som bäst! Förtjänar definitivt en hög dos spontanchampagne!

IMG_5852.jpeg
Sponta köp är dom bästa enligt mig 😁 Grattis!

IMG_5852.jpeg
Grattis till en riktigt grym klocka!

Jag gick förbi "Pre-owned" glasmontern och fick syn på en AP Safari. En AP modell som
IMG_5852.jpeg
jag alltid har gillat.
Kul, stort grattis!

Är samma för mig, en eller kanske den AP modell jag alltid gillat bäst. kombom med den cream-vita tavlan till bandet är perfekt och den känns så mycket mer solid än den nya Safarin i mitt tycke!

Denna står fortsatt väldigt högt upp på önskelistan även om 26405 har seglat upp som bubblare, den är dock som de flesta nyare modeller lite väl klumpig kanske...

6290737_xxl.jpg

Hur lång är väntetiden för en Royal Oak Selfwinding 37 stål blå? svårt att komma med på listan?

Hur lång är väntetiden för en Royal Oak Selfwinding 37 stål blå? svårt att komma med på listan?
Otur att du bara verkar vara intresserad av att köpa klockor som det är väldigt lång "väntetid" på.

Tyvärr måste man betala långt över listpriset på begagnatmarknaden om man inte spenderar väldigt mycket pengar på "kalla" modeller hos en AD för att få köpa den populära modellen man egentligen vill ha.

Otur att du bara verkar vara intresserad av att köpa klockor som det är väldigt lång "väntetid" på.

Tyvärr måste man betala långt över listpriset på begagnatmarknaden om man inte spenderar väldigt mycket pengar på "kalla" modeller hos en AD för att få köpa den populära modellen man egentligen vill ha.
Tack för svar!

Det måste väl ändå vara lättare att få köpa en RO 15450 än Daytona 116500?

15450 kostar ju inte särskilt mycket över listpriset beg till skillnad från 116500 som kostar dubbla listpriset beg?
Den blå tavlan av 15450 som efterfrågas säljs nu väldigt långt över listpris. Sedan är det största problemet tilldelningen.

Mindre butiker kanske får en per år. Vilket gör att det går 30-40 Daytonas per 15450 blå?!

Den blå tavlan av 15450 som efterfrågas säljs nu väldigt långt över listpris. Sedan är det största problemet tilldelningen.

Mindre butiker kanske får en per år. Vilket gör att det går 30-40 Daytonas per 15450 blå?!
Ändå inte längre än vad Daytona säljs över listpriset? Oavsett om du räknar i procent eller faktiska kronor.

Vad har hänt med just den blåa 15450 nu? Den kostade ju under list bara för ett år sedan och visst kan man byta tavla hos AD eller gäller det bara 15400?

Ändå inte längre än vad Daytona säljs över listpriset? Oavsett om du räknar i procent eller faktiska kronor.

Vad har hänt med just den blåa 15450 nu? Den kostade ju under list bara för ett år sedan och visst kan man byta tavla hos AD eller gäller det bara 15400?
Jag antar att efterfrågan är mkt större på Daytonan. Men om det bara kommer en per år till butiken i fråga blir det problematiskt. AP har det senaste året rullat på en helt galen hype gällande Royal Oaks.

Vet faktiskt inte med tavelbyte på de som nu är i produktion!?

Jag antar att efterfrågan är mkt större på Daytonan. Men om det bara kommer en per år till butiken i fråga blir det problematiskt. AP har det senaste året rullat på en helt galen hype gällande Royal Oaks.

Vet faktiskt inte med tavelbyte på de som nu är i produktion!?
Det har var väl inte alltid varit så med tillgången? Måste ha strypts ner nyligen.

Finns nog andra här med bättre koll än mig på historiken? Men känslan är att du har rätt. En gissning är att AP omfördelar de hetaste modellerna till egenägda butiker och mkt mot Asien? Men jag kan såklart ha fel.
Låter rimligt. Lätt att man glömmer att Asien är bland de största konsumenterna.

Finns nog andra här med bättre koll än mig på historiken? Men känslan är att du har rätt. En gissning är att AP omfördelar de hetaste modellerna till egenägda butiker och mkt mot Asien? Men jag kan såklart ha fel.
Stämmer bra! AP drar dess utom tillbaka mycket av de blåa tavlorna till deras egna butiker.

Både116500 & 15450 är grymma klockor. 👌🏽

Senast ändrad:

Köpte min förra året i feb och fick då pröjsa över list, gav 219k för en nyutav en gråhandlare Men sedan dess så har väl AP höjt priset två ggr. De som ligger på chrono24 ska de ha rejält betalt för, en bra bit över 300k.
3431A4EC-42CE-4129-9953-2DFEA7FD752E.jpeg

Hej! Jag har haft ett antal APer, 25860, dualtime 39 mm etc. Fick upp ögonen för en 42 mm titan med gummiband. Är det någon som ägt en sådan? Är lite osäker på storleken, vänjer man sig vid lite större?

Tillbaka
Topp