Det är väl lite på väg bort? Divern är väl bara tryckt nu? Hur är det på de andra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väl lite på väg bort? Divern är väl bara tryckt nu? Hur är det på de andra?
55.000 typ!?Häftigt. Såg denna nedan med som var inspirerande. Vad tar dem för en AP-länk i stål nu för tiden?
Det later billigt.55.000 typ!?
Det later billigt.
Fick ett svavande svar att runt 30KUSD ville man ha for en lank i roseguld,men enbart om jag kunde uppvisa en referens som kunde fas med denna lank ny.
Man ville/kunde heller inte riktigt svara pa om den klocka man kunde tankas salja till mig var tillaten att utfora detta drastiska ingrepp pa....och kopa en lank i samband med klock-kop var helt uteslutet. 6-12manader senare som tidigast.
Jag tyckte 55KSEK for stallank verkade billigt,da materialkostnaden for guldlanken knappast uppgar till 200K.Skillnaden var väl att länken jag visade var i helstål och inte i guld vilket du talar om. Det övriga du beskriver låter helt sinnes beteende från en AD.
Så är det väl i Sverige med? Bara att ADn kommer få leveransproblem framöver.
WTF? Finns det nån mer källa som kan bekräfta detta?
Sant.. tänkte inte ens på det.Inget nytt under solen.
AD´s får en rekommenderad prislista men får sätta sitt eget pris.
Dock förhåller väl dom flesta AD´s till den prislistan med lite saltad valuta kurs.
Fortattning pa helgens diskussion.
Nagon mer som enbart far upp POR oavsett modell?
Datatrassel eller prisjusteringar pa ingaende hos AP? Eller har listpriser overgetts vilket det spekuleras om i denna trad?
AP selling at market? - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
AP selling at market? Audemars Piguet Discussion Forumwww.rolexforums.com
Tror han syftar på att tidigare har det visat priserna på aps hemsida, nu är allt PORÄr det inte exakt det det står en post upp i denna tråd?
Inte riktigt. Just nu far iallafall jag inte upp ett enda pris pa APs hemsida. Allt ar POR.Är det inte exakt det det står en post upp i denna tråd?
Det här är lite oroande. Min bild är att detta kan driva upp andrahandsmarknaden ytterligare.Fortattning pa helgens diskussion.
Nagon mer som enbart far upp POR oavsett modell?
Datatrassel eller prisjusteringar pa ingaende hos AP? Eller har listpriser overgetts vilket det spekuleras om i denna trad?
AP selling at market? - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
AP selling at market? Audemars Piguet Discussion Forumwww.rolexforums.com
Kan val kvitta vad Rek AF pris ar om det inte finns nagonting att kopa?Det här är lite oroande. Min bild är att detta kan driva upp andrahandsmarknaden ytterligare.
Gäller inte bara AP utan såklart andra liknande märken i ren spekulation.
Förstår.Kan val kvitta vad Rek AF pris ar om det inte finns nagonting att kopa?
I mitt tycke mycket battre om prissattningen ar helt fri,dvs att AF faktiskt far konkurera med varandra om kunderna samt att det finns varor ( i detta fall AP klockor) att kopa direkt utan trams.
Nagonstans mellan dagens Rek AF pris och Grais ligger ju det riktiga marknadsvardet. Lat da AF satta detta sjalva.
Vad spelar det for roll egentligen vad andrahandsmarknaden gor eller inte gor?Förstår.
Men jag tänker på andrahandsmarknaden vid spekulation.
Just nu är det spekulation om huruvida AP ska säljas POR (kanske missuppfattade trådlänken? Sorry isf)
Under tiden, fram tills vi vet innebär det otydlighet vilket driver spekulation och kan snedvrida andrahandsmarknaden.
kanske var otydligt - hojta isf
Beror val pa om den fria prissattningen enbart ror AF som saljer andra varumarken,Boutique som ags av fristaende aktorer tex WoS eller Boutique som ags av APMycket som känns oklart med AP just nu.
1. Rykten överallt säger att de skulle klippa alla ÅF från årsskiftet. Jag var direkt skeptisk då det känns som en stor sak med så kort varsel. Måste röra sig om ca 2-300 ÅF wirldwide?
2. Nu detta rörande prissättningen. Är detta ens någon skillnad mot tidigare direktiv där ÅF väl? redan kunnat sätta priset med rejäl valutapåslag. Ska jag tolka detta som att ÅF kan sälja en ex. 26331ST blå för 600.000 kr?
Om 1 Vore sant, skulle dessutom 2 vara helt irrelevant, då inga ÅF har något mer att sälja från AP.
Jag är förvirrad….
Här är några på min gamla 14790. Saknar den…Ni i tråden som ägt eller äger Royal oak modell mindre (33-37mm), modell äldre. Skulle ni kunna dela lite på bilder? Kluven om man ska gå på en ny VC eller beggad royal oak.
Min gamla 4100. Tycker de mindre sitter mkt bra.Ni i tråden som ägt eller äger Royal oak modell mindre (33-37mm), modell äldre. Skulle ni kunna dela lite på bilder? Kluven om man ska gå på en ny VC eller beggad royal oak.
Här är några på min gamla 14790. Saknar den…
Tack för att ni delar! Har själv haft en 56023 som jag tyckte var på gränsen till för liten för några år sen men då var jag van vid klockor på 41-45mm. Mina preferenser har ändrats sen dess.Min gamla 4100. Tycker de mindre sitter mkt bra.
El kollegas som är 35mm tror jag.