• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Ni i tråden som ägt eller äger Royal oak modell mindre (33-37mm), modell äldre. Skulle ni kunna dela lite på bilder? Kluven om man ska gå på en ny VC eller beggad royal oak. :)
Nu var det ett tag sen jag ägde dessa klockor. Men när jag bytte från min 33mm tantal kvarts till 14790ST vart jag lite besviken minns jag. Tycker att länken på 14790 blir lite i det tjockaste laget då och inte alls lika följsam. Vet att jag även tycker länken på tex. 4100 är mycket mer bekväm än på 14790. Men det kanske har att göra med att jag föredrar rassel snarare än tvärtom.

33mm
CC5E7BD2-2706-4128-8584-51A9B917AB03.jpeg

36mm
7B077B56-762D-49A1-81AD-2D6ABC932849.jpeg

Här har du även jämförelsebilder på dem bägge mot en Patek 5066.
C68A90CE-7614-4278-BCCA-8E81C01DBA99.jpeg
0333622C-579F-4190-87C7-52B1E613D94B.jpeg

Nu var det ett tag sen jag ägde dessa klockor. Men när jag bytte från min 33mm tantal kvarts till 14790ST vart jag lite besviken minns jag. Tycker att länken på 14790 blir lite i det tjockaste laget då och inte alls lika följsam. Vet att jag även tycker länken på tex. 4100 är mycket mer bekväm än på 14790. Men det kanske har att göra med att jag föredrar rassel snarare än tvärtom.

33mm
CC5E7BD2-2706-4128-8584-51A9B917AB03.jpeg

36mm
7B077B56-762D-49A1-81AD-2D6ABC932849.jpeg

Här har du även jämförelsebilder på dem bägge mot en Patek 5066.
C68A90CE-7614-4278-BCCA-8E81C01DBA99.jpeg
0333622C-579F-4190-87C7-52B1E613D94B.jpeg
Tantal är trevlig men samma pengar som gulguld. Upplever också kvartsaren som mer följsam och nättare men då får man ju kvarts istället för automatisk på köpet också

Tantal är trevlig men samma pengar som gulguld. Upplever också kvartsaren som mer följsam och nättare men då får man ju kvarts istället för automatisk på köpet också
Tunnare och nättare vilket får den automatiska att upplevas avsevärt mycket större och klumpigare.

Kan tänka mig att en guld 33mm skulle ge rätt tyngd, precis som tantalen. Tror tantalen låg på en vikt på runt 140gr, har nog måtten någonstans, dvs som en DD typ. Vad väger en guld AP 33mm?

Har val aldrig salts sa manga Rolex AP och PP som det gors idag. Direkt en leverans kommer sa ar det mer eller mindre salt.
Men jag haller med dig om att det inte ar kul att vara en ny kund och forsoka fa in en fot hos en AF idag.
Det säljs mycket till de som inte fick sin klocka för två år sedan.
Jag står åtminstone i kö på en Sky-Dweller, men har ingen tro på att det dyker upp någon under detta år eller ens nästa år.

Det säljs mycket till de som inte fick sin klocka för två år sedan.
Jag står åtminstone i kö på en Sky-Dweller, men har ingen tro på att det dyker upp någon under detta år eller ens nästa år.
SkyDweller ska val inte vara omojlig att fa kopa hos AF,om det nu inte ar en SS Bluedial du ska ha.
Nymans hade en PM i butiken sa sent som igar

Man kan ju sätta priset till vad man vill om man inte har något att sälja.
köper ni ROO av mig så kostar dessa 500kr och det samma med valfri Daytona. Självklart helt nya och inplastade.
Ställ er i kö.

ROO är inte svårt att få loss (med vissa undantag). Eller menar du RO? Det är tuffare …

Man ska dessutom ha i åtanke att typ alla märken utom PP, AP och Rolex (och vissa indies) kan handlas över disk utan större väntetid. Men ska man ha just de märkena så är det klart att det är tufft.

ROO är inte svårt att få loss (med vissa undantag). Eller menar du RO? Det är tuffare …

Man ska dessutom ha i åtanke att typ alla märken utom PP, AP och Rolex (och vissa indies) kan handlas över disk utan större väntetid. Men ska man ha just de märkena så är det klart att det är tufft.
Halvknepigt även med många fler märken.
Casio, Daniel Wllington och Q&Q har det väl aldrig rådigt brist på.
H Moser & Cie, ALS, VC overseas och en massa andra är också knepiga att hitta om man inte nöjer sig med ”något som bara har korrekt logga”.
PP, AP och Rolex är inte heller svåra att köpa direkt från AD bara man väljer rätt modell.

• Like
Reactions: PJZ
Nån som har tips på nya band att köpa till en Offshore 26470 Navy? Mörkblått gummiarmband idag men funderar på andra färger och kanske läder? Borde väl finnas ok aftermarket också?

Nån som vet om det går att köpa stållänk till?

tack!

Nån som har tips på nya band att köpa till en Offshore 26470 Navy? Mörkblått gummiarmband idag men funderar på andra färger och kanske läder? Borde väl finnas ok aftermarket också?

Nån som vet om det går att köpa stållänk till?

tack!
kolla här:

se "Tailor made strap" knapp. Jag har inte beställt själv men det ser lovande ut.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp