Kolla Hodinkee.comHar de släppt en ny 37mm? Var kan man läsa mer om det? Hittar inte något på APs hemsida..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla Hodinkee.comHar de släppt en ny 37mm? Var kan man läsa mer om det? Hittar inte något på APs hemsida..
Har de släppt en ny 37mm? Var kan man läsa mer om det? Hittar inte något på APs hemsida..
Har de släppt en ny 37mm? Var kan man läsa mer om det? Hittar inte något på APs hemsida..
Thx. Vad tycker ni om den?Kolla Hodinkee.com
Fortsatt knubbig tyvärrThx. Vad tycker ni om den?
Förstår vad du menar. Är det samma mått på den?Fortsatt knubbig tyvärr
Och göra tillräckligt många så man kan köpa denKan inte AP bara göra typ 14790 igen? alltså en mindre variant av jumbon
Jag kommer jaga genom döden för den där... helt kär.15550. 37mm? Ja takk. Den til venstre? Ja takk.
Tycker den gröna chrono var ganska fet:
Vad är det med 16202 som gör att den glider för långt bort då?Lite tramsigt att fundera över kvaliteterna i en klocka som så helt uppenbart kommer vara totalt otillgänglig men ändå....
Jag kan tycka AP kör lite snett med den här uppdateringen. Man var inne på rätt linje när man hade 15202 & 15300. Låt 15202 vara puristens val, den sanna uppföljaren til 5402, behåll det historiskt signifikanta verket med fancy guldrotor och allt. Bredvid det kan man ha en jumbo för de moderna praktiska köparna, med 100m täthet, quickset och kanske bättre kraftreserv, whatever fördelar man kan få med moderna utvecklingar.
Nu blir 16202 lite av en bastard, med flera uppenbara förbättringar men samtidigt kompromisser och sådant som skaver för de som uppskattar originalet och historien. Jag inser att APs idé är att slussa de jag kallar de "praktiska köparna" till 41 och 37mm modellerna men det här känns som en mindre lyckad kompromiss-väg när jumbon också glider längre ifrån 5402-arvet.
I grunden att de tar bort c2121 verket. Naturligtvis ett rationellt val kvalitetsmässigt men så mycket i lyxklockvärlden är ju redan fundamentalt irrationellt. Och man ser redan på kommentarerna att de ytliga bitarna, finisseringen och den mindre eleganta rotorn ses som försämringar. Det låg ett värde i att ha en jumbo med nära nog 100% 5402 DNA.Vad är det med 16202 som gör att den glider för långt bort då?
Ok, tycker det känns väldigt naturligt. Anledningen att man hade 2121 var ju bara för man inte hade något eget. Så tycker det helt är i linje med Jumbo-linjen att köra inhouse. Är ju mer AP nu.I grunden att de tar bort c2121 verket. Naturligtvis ett rationellt val kvalitetsmässigt men så mycket i lyxklockvärlden är ju redan fundamentalt irrationellt. Och man ser redan på kommentarerna att de ytliga bitarna, finisseringen och den mindre eleganta rotorn ses som försämringar. Det låg ett värde i att ha en jumbo med nära nog 100% 5402 DNA.
Med min modell skulle man ha en jumbo som var mer AP och en jumbo som var mer historia.Ok, tycker det känns väldigt naturligt. Anledningen att man hade 2121 var ju bara för man inte hade något eget. Så tycker det helt är i linje med Jumbo-linjen att köra inhouse. Är ju mer AP nu.
Såklart kul att sitta och bedöma nysläppet men då vi inte är kundgruppen som kommer få köpa dem hos AD ändå så hade de kunna släppt Jumbon hur som helst och ändå hade folk blivit galna och betalat hypade priser.Med min modell skulle man ha en jumbo som var mer AP och en jumbo som var mer historia.
Är ju rätt akademiskt, så länge man har en jumbo som är genuint extra-thin så kommer det att vara den heta modellen så ingen kommer i slutändan säga nej tack till en 16202 för att den inte har 2121. Jag tror bara att man kunde göra färre kompromisser och mer av marknaden nöjd med en 15202 / (15300ish) kombo.
Man kan ju undra varför de är så rädda för att folk skall missa att det står Audemars Piguet på tavlan...Jag gillade dem här. Grön chrono i 41mm. För stor för min smak dock.
38mm chrono med blå tavla.
37mm i roseguld med grön tavla. Hade gärna fått vara utan dia-kransen.
16202ba. Helt klart den snyggaste uppsättningen av 16202 modellerna enligt mig.
Är väl inte farligare än andra märken?Man kan ju undra varför de är så rädda för att folk skall missa att det står Audemars Piguet på tavlan...
Nej, det är det väl kanske inte? Modern sjukdom, undrar verkligen varför det är så idag. Något med cad?Är väl inte farligare än andra märken?
Jag hade föredragit ap-loggan som kl. 6 på jumbon som logga på alla modeller.
C2121 är skit. Alla med 15202 jag känner har haft upprepade performance-problem med urverket. Good riddance. Samma anledning till att VC skrotade sin VCOS Ultra-thin.I grunden att de tar bort c2121 verket. Naturligtvis ett rationellt val kvalitetsmässigt men så mycket i lyxklockvärlden är ju redan fundamentalt irrationellt. Och man ser redan på kommentarerna att de ytliga bitarna, finisseringen och den mindre eleganta rotorn ses som försämringar. Det låg ett värde i att ha en jumbo med nära nog 100% 5402 DNA.
Har väl varit med ett tag. Bvlgari är väl värst med det men många märken som gärna förtydligar vilket märke man bär runt handledenNej, det är det väl kanske inte? Modern sjukdom, undrar verkligen varför det är så idag. Något med cad?
Självklart går de att få tag på. När jag besökte RIchard Mille och snacka klockor med dem sa de: "Ah we know the people over at the AP store" surret fortsatte och jag sa att en Royal Oak alltid vart i mitt sikte. Två veckor senare fick jag ett samtal utan att ens besökt butiken.. valde då att passa då jag vart "lovad" en 15500 men den tror jag aldrig att jag kommer få se skymten av. Drog ett mail till min kontakt nu och bad om den nya 37:an med isblå tavla, får se om jag får nån tilldelning.Helt otrolig.
Naiv fråga kanske men finns det någon variant av >=37mm RO som faktiskt går att få tag på för vanligt fôlk? Är trycket lika högt på tex ädelmetall? Eller finns det någon färg som är svalare?
Förtydligande: från AD
Självklart går de att få tag på. När jag besökte RIchard Mille och snacka klockor med dem sa de: "Ah we know the people over at the AP store" surret fortsatte och jag sa att en Royal Oak alltid vart i mitt sikte. Två veckor senare fick jag ett samtal utan att ens besökt butiken.. valde då att passa då jag vart "lovad" en 15500 men den tror jag aldrig att jag kommer få se skymten av. Drog ett mail till min kontakt nu och bad om den nya 37:an med isblå tavla, får se om jag får nån tilldelning.
Urtavlan i fråga var den gråa.
Jahaja!Efter besök hos AP Aspen kan jag meddela att: en CODE 11.59 fanns tillgänglig samt en "visningsmodell" av deras nya Offshore 43MM.
Snackade lite klockor, väder, skidförhållanden, tilldelning osv. De jobbar bara med deras lokala "klientel" och om man besöker dem 1-3 gånger per blir det inga klockor (vilket jag redan fattade).
Det roligaste var att hon slutade vår konversation med: "I'd love for you to come in for coffee and talk about other stuff than watches" - I LOL'D
Efter besök hos AP Aspen kan jag meddela att: en CODE 11.59 fanns tillgänglig samt en "visningsmodell" av deras nya Offshore 43MM.
Snackade lite klockor, väder, skidförhållanden, tilldelning osv. De jobbar bara med deras lokala "klientel" och om man besöker dem 1-3 gånger per blir det inga klockor (vilket jag redan fattade).
Det roligaste var att hon slutade vår konversation med: "I'd love for you to come in for coffee and talk about other stuff than watches" - I LOL'D
hur mycket lokalt klientel kan det finnas i Aspen, egentligen? Eller menas lokalt = du äger ett hus på Billionaire mountain? Är väl fortf 1-3 gånger per år man besöker i det fallet.