• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
V

Vad har du för spänne?

Inte min klocka.
Men spännet ser ut så här.
FFCCB312-FB92-4E41-BD93-F904752B7858.jpeg
CA69800E-C524-4057-AC78-75A2C82AA937.jpeg
 

ChumpTime

Panerai
Snyggt! Första på forumet? Tycker faktiskt mycket av gnället när de kom var rätt omotiverat.

Jag kan tycka att bezeln är lite tunn (om taky-skalan vore i samma metall som boetten hade det sett bättre ut) och visarna/index är lite svåra att se ibland. Men överlag är det en grym klocka. Hantverket som krävs för att få till alla kanter, och vinklar och kontrasterande ytfinish är imponerande jämfört med t.ex PP som oftast kör helpolerad boett.

Mycket av kritiken var väl troligen mot basmodellerna, där håller jag med om att tavlan ser mindre bra ut.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Eh stämmer detta verkligen? Går begagnade 15400 för $55,000? Låter sjukt orimligt. Inte för att jag vill sälja eller så men senast jag kollade så var de värda typ $25,000 efter att 15400 blev discontinued. Ska erkänna att jag inte har stenkoll på APs värdeutveckling de senaste två åren men tycker det låter som Chrono24 är helt ute och cyklar.
Screenshot 2022-06-21 at 11.04.38.png
 

PJZ

Cartier
Eh stämmer detta verkligen? Går begagnade 15400 för $55,000? Låter sjukt orimligt. Inte för att jag vill sälja eller så men senast jag kollade så var de värda typ $25,000 efter att 15400 blev discontinued. Ska erkänna att jag inte har stenkoll på APs värdeutveckling de senaste två åren men tycker det låter som Chrono24 är helt ute och cyklar.
Screenshot 2022-06-21 at 11.04.38.png
Tror det är i överkant men inte långt ifrån korrekta siffror...
 

PJZ

Cartier
C24-priser är skräp. Indikativt pris $55k samtidigt som det finns en massa listade för 430-460kkr på sajten.

Här är en beggad (som iofs ser polerad ut) för $41500 som inte sålts på över en månad.

2413B362-7B2E-4785-9238-0EF822E8A23C.jpeg
Citera då hans inlägg(?)

Var hos min lokala gråhandlare i helgen och hans priser va strax under aktuella C24 priser, dock 15500 och inte 15400.
 

oystercase

Cartier
Tror det är i överkant men inte långt ifrån korrekta siffror...
Ja. Man betalar ju inte lägsta pris hos en handlare. Handlaren ska ju ha påslag och ibland lite prutmån. Sedan kostar det ju att annonsera eller göra avslut via c24.

Jag har oftast köpt mina klockor privat och då 20-30% under c24 priser. Men ja värdestegringen på 39mm RO har varit sinnesjuk. Även 36/37mm har ju hängt på på likande sätt.


Jag tycker själv att dessa prisnivåer är rätt sinnessjuka. Man får vara glad att man köpte på sig när prisbilden var annorlunda.
 
  • Like
Reactions: PJZ

ChumpTime

Panerai
Citera då hans inlägg(?)

Var hos min lokala gråhandlare i helgen och hans priser va strax under aktuella C24 priser, dock 15500 och inte 15400.

Jag citerade dig eftersom du skrev ”inte långt ifrån korrekta siffror”. Det har gått snabbt, prisindikationerna är helt uppåt väggarna fel för allting som fallit i pris de senaste månaderna. Finns ingen som helst möjlighet till avslut på de nivåer som många modeller annonseras ut för och som (får man anta) ingår i deras prisalgoritm. Så troligen någon slags icke-representativ viktning i algoritmen som är problemet.
 
Topp