• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

watch time

Omega
2-Faktor
IMG_20220402_195512 (3).jpg
 

FlipSwede

Rolex
Har nagn har mojligtvis tillgang till,eller vagarna forbi Nymans och kan fraga,de svenska priserna pa foljande refs

26239OR
26331ST
26331OR
15500OR

Tack pa forhand
 

oystercase

Cartier
Hur menar du nu?
Att AP kapat dem som AF eller att de ska bygga en storre AP-horna,typ som den Rolex-Shop-in-Shop de har?
Nymans är fortfarande AP AD. Okänt hur länge till. De kapade AP ADn i Köpenhamn men lät Nymans vara kvar.

Du hittar alla listpriser på Nymans hemsida. Problemet är väl snarare om de kan/vill leverera. Även om det säkert är lättare med guld än stål. Se länken nedan för AP priserna.
 

FlipSwede

Rolex
Nymans är fortfarande AP AD. Okänt hur länge till. De kapade AP ADn i Köpenhamn men lät Nymans vara kvar.

Du hittar alla listpriser på Nymans hemsida. Problemet är väl snarare om de kan/vill leverera. Även om det säkert är lättare med guld än stål. Se länken nedan för AP priserna.
De priserna ar gamla och var gallande sommaren2021.,Sist jag var i kontakt med dem strax efter nyar sa "Holl man pa och uppdaterade hemsidan" men hade tekniska problem.
Mig veterligt har AP hojt priserna har minst tva ganger sedan sommaren 2021 (September 2021 samt Jan 2022) ,darav min fraga om nagon har aktuella svenska priser.

Tack for att du tog dig tid och forsokte hjalpa mig
 

oystercase

Cartier
De priserna ar gamla och var gallande sommaren2021.,Sist jag var i kontakt med dem strax efter nyar sa "Holl man pa och uppdaterade hemsidan" men hade tekniska problem.
Mig veterligt har AP hojt priserna har minst tva ganger sedan sommaren 2021 (September 2021 samt Jan 2022) ,darav min fraga om nagon har aktuella svenska priser.

Tack for att du tog dig tid och forsokte hjalpa mig
Hmm. Tyckte detta diskuterades i någon annan tråd och att de då hade uppdaterat priserna till slut (kan det varit rolextråden?). Men du har säkert rätt, jag har inte följt det så noga. Är nöjd med de AP jag sitter på. Det vore ju inte första gången de släpar efter med prisuppdateringarna.
 
  • Like
Reactions: PJZ

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Hmm. Tyckte detta diskuterades i någon annan tråd och att de då hade uppdaterat priserna till slut (kan det varit rolextråden?). Men du har säkert rätt, jag har inte följt det så noga. Är nöjd med de AP jag sitter på. Det vore ju inte första gången de släpar efter med prisuppdateringarna.

Kan inte svära på att inget är uppdaterat men Lange är heller inte uppdaterat sen mitten 2021

Edit: JLC är däremot uppdaterat. Så det verkar vara olika
 
Senast ändrad:
Såg att AP-montern på Nymans var helt tom häromveckan - Byte av innehåll eller tappar AD-status?

Samtliga (Med något enstaka undantag, typ Marcus Watches i London) AP AD's försvinner från 1/1/22. Även Gassan i Amsterdam är tomt, och de är avsevärt större än Nymans. Endast egna butiker numera.
Min gissning är att Amsterdam eller Köpenhamn blir närmsta AP butiken, Stockholm är för litet för att motivera en egen butik ännu.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Samtliga (Med något enstaka undantag, typ Marcus Watches i London) AP AD's försvinner från 1/1/22. Även Gassan i Amsterdam är tomt, och de är avsevärt större än Nymans. Endast egna butiker numera.
Min gissning är att Amsterdam eller Köpenhamn blir närmsta AP butiken, Stockholm är för litet för att motivera en egen butik ännu.
Se svar ang din fråga igår @FlipSwede
 

Bally

Cartier
Samtliga (Med något enstaka undantag, typ Marcus Watches i London) AP AD's försvinner från 1/1/22. Även Gassan i Amsterdam är tomt, och de är avsevärt större än Nymans. Endast egna butiker numera.
Min gissning är att Amsterdam eller Köpenhamn blir närmsta AP butiken, Stockholm är för litet för att motivera en egen butik ännu.
Jag var inne hos Nymans för några veckor sen och frågade om de kommer fortsätta vara AD, de sa att lednigen för Nymans hade träffat AP och fått bekräftat att de skulle få fortsätta som återförsäljare.
 

oystercase

Cartier
Jag var inne hos Nymans för några veckor sen och frågade om de kommer fortsätta vara AD, de sa att lednigen för Nymans hade träffat AP och fått bekräftat att de skulle få fortsätta som återförsäljare.
De står även kvar som "retailer" på APs hemsida. Klarlunds i Köpenhamn dyker inte ens upp som serviceverkstad längre.

Men man ser ju att hela hemsidan numera är byggd bara för att föra in kunderna till Boutiqes.
 

FlipSwede

Rolex
Samtliga (Med något enstaka undantag, typ Marcus Watches i London) AP AD's försvinner från 1/1/22. Även Gassan i Amsterdam är tomt, och de är avsevärt större än Nymans. Endast egna butiker numera.
Min gissning är att Amsterdam eller Köpenhamn blir närmsta AP butiken, Stockholm är för litet för att motivera en egen butik ännu.
GodMorgon.

Hurpass saker ar du pa din sak,da det ar tvartemot den information jag fick fran Nymans i borjan pa aret.
Da var det helt sakert man skulle fortsatta som AF och man vantade pa att fa information om arets tilldelning,vilket skulle ske under Februari manad.

Men som jag ocksa skrivit sa ar det bara tyst fran dem sedan dess.
Nu har jag iofs inte forokt jaga dem pa telefon heller utan tyckt att ett email i manaden bor racka for att fa svar pa en valdigt enkel fraga.

Att sedan AP-kuren ar tom,ja det ar som det ar. Antingen sa far man ingen tilldelning av klockor (vilket kanns lite otroligt) eller sa ligger dessa tillsamman med alla roliga Rolex i skrotladan pa lagret och tas fram till ratt kund (kanns mer troligt).
A andra sidan skulle det vara som du sager sa ar det ju mer rimligt med tomma skap.
Du har helt klart ratt i att AP kapar med motorsag vad galler fristaende AF's som inte enbart saljer AP i butiken. Tror det var 4 kvar i Nordamerika sist jag kollade. Och givetvis ar en byhala som Stockholm inte en plats man bygger en Boutique i forsta hand om valet star mellan att inte bygga alls utan noja sig med de forsaljningsstallen(Boutiques) man redan har,eller bygga i en storre nordeuropeisk metropol.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Jag var inne hos Nymans för några veckor sen och frågade om de kommer fortsätta vara AD, de sa att lednigen för Nymans hade träffat AP och fått bekräftat att de skulle få fortsätta som återförsäljare.

Detta var enligt AP Tyskland och deras nya egna butik i München, så det känns väl ändå hyfsat pålitligt men jag jobbar inte för AP, så inget är väl helt hugget i sten!
 
  • Like
Reactions: PJZ

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för 4100, 14432, 14486, 14700, 14790 BA nuförtiden? Fattar att det diffar beroende på modell men på ett ungefär tänker jag. Något värt att tänka på kring de olika modellerna?
Finns mer reservdelar till 14790 så långt är jag med. Känner också till att man lätt kan se packningen på 4100 & 14432 runt bezeln.

Nu håller suget på att ta över. Dragit iväg ett par pm till olika säljare runt omkring EU.
Kom du vidare i detta? Sitter med just dessa tankar.

/B
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kom du vidare i detta? Sitter med just dessa tankar.

/B
Hittade inget i ok skick för under 300 och vid den summan var det endast 4100ba. Runt 350-450 för 14432 & 14486 och ännu mer för 14700 & 14790.
Landade i en 14486 då jag kunde få tag i en i Sverige kändes det mer betryggande när det handlade om så stora summor. Liten bonus att den var utplockad på min födelsedag fem år innan jag föddes också som gjorde det extra kul.
20220407_160930.jpg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Hittade inget i ok skick för under 300 och vid den summan var det endast 4100ba. Runt 350-450 för 14432 & 14486 och ännu mer för 14700 & 14790.
Landade i en 14486 då jag kunde få tag i en i Sverige kändes det mer betryggande när det handlade om så stora summor. Liten bonus att den var utplockad på min födelsedag fem år innan jag föddes också som gjorde det extra kul.
20220407_160930.jpg
Toppen - stort tack! Tittade du bara/primärt BA?
Hur som - bara för mig att börja leta...

/B
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Topp