• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Trema

Omega
In i värmen igen efter en frisk långfredagspromenad. Vad passar bättre än att för en kort stund begrunda den vackra, nästa elektriska vita urtavlan….
0761406D-7853-42CF-B89F-CDFCC630D2BB.jpeg
 

Trema

Omega
Fasiken vad jag velar fram och tillbaks om denna gobit ska säljas. Kan inte riktigt bestämma mig, den är ju så fin och passar min handled perfekt.
20220422_110636.jpg
Om du inte har något annat kul o köpa så tror jag pengarna kommer utvecklas bättre i klockan än på ett bankkonto. Om jag nu brutit mot något forumförbud att prata klockor och värde ber och om ursäkt på förhand.
 

Bonumm

Panerai
Ska köpa elbil för 800k och renovera lite hemma. Sedan så ska det väl köpas någon ny klocka oxå. Köpte ju precis en ny vitguldaytona också. Så säljer jag så hamnar de inte på banken länge 🤑
 

Trema

Omega
Ska köpa elbil för 800k och renovera lite hemma. Sedan så ska det väl köpas någon ny klocka oxå. Köpte ju precis en ny vitguldaytona också. Så säljer jag så hamnar de inte på banken länge 🤑
haha - mitt i livet helt enkelt! Låter som om att försäljningsintäkten är intecknad sedan länge ;-) Lycka till oavsett hur du gör!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Två frågor till er med bättre AP-koll än mig: om man bortser från jumbo, vilka referenser är det som gäller för lite äldre (gillar inte proportioner på tex 15450) 36-39mm royal oak? Har jag missat något i listan nedan?

4100
14332
14486
14700
14790
15300
25572
25594

Och en till fundering – Kan man se på referensen om det är stål/tvåton/guld? T.ex. ganska förtjust i tvåtons uggla (25572) och tvåton daydate moon (25594)

edit: roligare med bilder

1651837081337.png


1651837123076.png
 

oystercase

Cartier
Två frågor till er med bättre AP-koll än mig: om man bortser från jumbo, vilka referenser är det som gäller för lite äldre (gillar inte proportioner på tex 15450) 36-39mm royal oak? Har jag missat något i listan nedan?

4100
14332
14486
14700
14790
15300
25572
25594

Och en till fundering – Kan man se på referensen om det är stål/tvåton/guld? T.ex. ganska förtjust i tvåtons uggla (25572) och tvåton daydate moon (25594)

edit: roligare med bilder

1651837081337.png


1651837123076.png
Ja, du ser set på bokstäverna direkt efter referensen. ST = stål, SR = stål/roseguld. SA=stål/gulguld, OR=roseguld, BA=gulguld, BC = vitguld
 
Senast ändrad:
Hej alla!

Jag har bestämt mig för att införskaffa en AP royal oak 33-36 mm

Har ni några tips till mig, kan inte så värst mycket om dessa klockor då jag bara ägt Rolex.

Jag har spanat på two tone i gult med grå tavla samt helguld. Ser att många 33-34 mm är quartz, är det bra klockor endå?

Kom gärna med input :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Mycket snygg! Är den automatisk eller quartz?
Automatisk :)
Hej alla!

Jag har bestämt mig för att införskaffa en AP royal oak 33-36 mm

Har ni några tips till mig, kan inte så värst mycket om dessa klockor då jag bara ägt Rolex.

Jag har spanat på two tone i gult med grå tavla samt helguld. Ser att många 33-34 mm är quartz, är det bra klockor endå?

Kom gärna med input :)
Köp guld 4100ba, 14432ba, 14486ba så får du mest klocka för pengarna (automatiska helguld)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej alla!

Jag har bestämt mig för att införskaffa en AP royal oak 33-36 mm

Har ni några tips till mig, kan inte så värst mycket om dessa klockor då jag bara ägt Rolex.

Jag har spanat på two tone i gult med grå tavla samt helguld. Ser att många 33-34 mm är quartz, är det bra klockor endå?

Kom gärna med input :)
33 mm kvarts är riktigt vass om man inte gillar oversize. Enda som skiljer är ju verket, och de faktorn får man värdera själv.
 
33 mm kvarts är riktigt vass om man inte gillar oversize. Enda som skiljer är ju verket, och de faktorn får man värdera själv.
Ja precis! Är inget fan av oversize, har sneglat massor på 33mm quartz och de verkar nic, men jag kan för lite om quartzverk. Vad kostar dessa att serva/batteribyte osv? Jag har bara ägt automatur :)
 
Senast ändrad:
Topp