• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Jonhed03

Breitling
Äntligen en dedikerad tråd för en av mina favorit tillverkare! Bra styrt @M021 !

Tidigare uppställning: ROO Safari, ROC 26320, RO 15400st, RO 15202st.
image.jpeg


Men nu har jag gått ner i storlekar och har bara kvar 15202 samt införskaffat den tidigare modellen 15300or.
Kompleterar varandra riktigt bra. Stål mot roseguld och länk mot alligatorarmband.
Båda i 39mm men 15300 är tjockare än "ultra-thin" 15202.
image.jpeg

image.jpeg
Riktigt snygg!
 

Zingo

Rolex
Vilken serie är det som gäller nu på 15202st? Fick info från AD att i serien slutade tillverkas 2016 men fick ingen info (eller bilder) om nuvarande serie och vilka förändringar de var. Checkade produktkatalogen för 2017/2018 och då ser de ut som i serien mark III. Förvirrad. Inte helt sugen på att göra om semesterplanerna för att plocka upp den i blindo. :confused:
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vilken serie är det som gäller nu på 15202st? Fick info från AD att i serien slutade tillverkas 2016 men fick ingen info (eller bilder) om nuvarande serie och vilka förändringar de var. Checkade produktkatalogen för 2017/2018 och då ser de ut som i serien mark III. Förvirrad. Inte helt sugen på att göra om semesterplanerna för att plocka upp den i blindo. :confused:
Inga förändringar på 15202st när AP gick över till J och mycket riktigt så var det någon gång under förra året.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vilken serie är det som gäller nu på 15202st? Fick info från AD att i serien slutade tillverkas 2016 men fick ingen info (eller bilder) om nuvarande serie och vilka förändringar de var. Checkade produktkatalogen för 2017/2018 och då ser de ut som i serien mark III. Förvirrad. Inte helt sugen på att göra om semesterplanerna för att plocka upp den i blindo. :confused:
what?
 

Zingo

Rolex
Do it, den är sjuk.
Har inte klämt på den men den ser lovande ut. Har dock testat 36 mm, för liten. 37 mm trevlig och den jag annars skulle kört på men är precis lite för liten och länken smalnar av mycket/för mycket. 41 mm för stor. Gamla 15300 grym storlek men gillar inte utformningen på sekundvisaren och loggans placering samt att de känns överprisatta (speciellt om man ska plusa på en service). Kvar är då 15202. Saknade sekundvisaren men har förlikat mig med det men gillar allt annat.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Vill inte köpa grisen i säcken

Det är precis jag så jag känner just nu runt hela köpet. Har enbart provat 15400 som referens som var biffig . Är väldigt otålig just nu har väntat sedan i maj men hoppas på en mail inom kort. Tycker det finns väldigt lite bra info om 15202ST generellt. Känns som dom flesta som äger en är sparsamma med konkret info och bla bla snacket om Genta är gammalt sedan länge.

Fex i USA verkar klockan gå som dressare/smycke men jag vill att det skall vara en sportklocka som skall användas.
( jag generaliserar så klart)

För i mitt huvud utan att testat klockan borde den vara perfekt då den är lätt, snärt och smidig dvs ingen dörrstoppare som AP Diver.

Men vad säger ni andra är 15202 en bra vardagskocka eller inte?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skiljer något på I och J?
Inte enligt ovan, känn pressen @Tomas Eriksson :D
Har avhandlats på watchprosite. Kan bekräfta det som @Zingo nämner ovan, när AP gick från H till I så blev det ändringar på tavlan. Tror ingen förutom AP har svaret på om det skedde exakt när de bytte bokstavsserie. Hur som helst, skillnaderna var: Mindre Tapissere-rutor, annat typsnitt på SWISS MADE, mer spacing mellan bokstäverna i Audemars Piguet-texten samt lite djupare blå färg på tavlan. Mellan I och J har jag inte kunnat se någon skillnad eller läst någon rapport.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är precis jag så jag känner just nu runt hela köpet. Har enbart provat 15400 som referens som var biffig . Är väldigt otålig just nu har väntat sedan i maj men hoppas på en mail inom kort. Tycker det finns väldigt lite bra info om 15202ST generellt. Känns som dom flesta som äger en är sparsamma med konkret info och bla bla snacket om Genta är gammalt sedan länge.

Fex i USA verkar klockan gå som dressare/smycke men jag vill att det skall vara en sportklocka som skall användas.
( jag generaliserar så klart)

För i mitt huvud utan att testat klockan borde den vara perfekt då den är lätt, snärt och smidig dvs ingen dörrstoppare som AP Diver.

Men vad säger ni andra är 15202 en bra vardagskocka eller inte?
Verket är inget sportursverk.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det är precis jag så jag känner just nu runt hela köpet. Har enbart provat 15400 som referens som var biffig . Är väldigt otålig just nu har väntat sedan i maj men hoppas på en mail inom kort. Tycker det finns väldigt lite bra info om 15202ST generellt. Känns som dom flesta som äger en är sparsamma med konkret info och bla bla snacket om Genta är gammalt sedan länge.

Fex i USA verkar klockan gå som dressare/smycke men jag vill att det skall vara en sportklocka som skall användas.
( jag generaliserar så klart)

För i mitt huvud utan att testat klockan borde den vara perfekt då den är lätt, snärt och smidig dvs ingen dörrstoppare som AP Diver.

Men vad säger ni andra är 15202 en bra vardagskocka eller inte?

Är man försiktig av sig så fungerar den. Personligen hade jag aldrig haft enbart en 15202.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har avhandlats på watchprosite. Kan bekräfta det som @Zingo nämner ovan, när AP gick från H till I så blev det ändringar på tavlan. Tror ingen förutom AP har svaret på om det skedde exakt när de bytte bokstavsserie. Hur som helst, skillnaderna var: Mindre Tapissere-rutor, annat typsnitt på SWISS MADE, mer spacing mellan bokstäverna i Audemars Piguet-texten samt lite djupare blå färg på tavlan. Mellan I och J har jag inte kunnat se någon skillnad eller läst någon rapport.

Här en till skillnad på senaste J serien och de äldre.

J serie:

fA4wFnI.jpg


Äldre varianter:

ndjVmDu.jpg


Jag tycker det var finare innan, iallafall på baksidan.
 
Topp