Zingo
Silver
Bara börja ringa. Gjorde det förra sommaren. Ibland var det tvärt nej till att ställa sig i kö medan andra tog emot kö. Hittade då en som just hade kommit in som jag kunde få köpa men jag hade då nye möjlighet att flyga ner och hämta den pga semester, skickades ej. Som jag har förstått det på andra forum har kön på denna modell börjar springa iväg sedan det blev Boutique edition och priset på 5711 sprungit iväg. Så tips är att börja med att se vart det är aktuellt med köplats. Priset var marginell skillnad mellan länderna i Europa, växelkursen som kan slå lite också.Jag har nu funderat ett tag på att eventuellt göra mitt livs köp. Vilket är en 15202, mitt sparande är inte klar än. Men det har kommit till min kännedom att jag nog måste planera det här köpet lite. Det som är värt att nämna är att jag hade tänkt att ha den här klockan som en keeper och därför kommer jag med stor chans göra ett nyköp. Men nu till mina funderingar som jag inte har planerat klart än.
Pris som jag hade tänkt mig är ca 230 - 240 k. +/- eventuella moms avgifter. (anledning att jag skriver det är för att Zürich står som ett alternativ). Är det rimligt pris eller får jag räkna med mer? Kan det skilja sig något i pris med ett land som Schweiz? Kommer det vara värt å köpa där och sedan behöva betala för momsen i Sverige?
Land och Väntetid - Efter som Nymans inte längre kommer leverera denna modell så kommer jag nog behöva vända mig till en AP boutique i ett annat land. Så långt är jag med. Men vart är de rätta? Prag? Zürich? Vad rekommenderar ni?
Vad jag har fattat det som när den gick att beställa i Sverige så var det ca 1års väntan. Är det samma tid som gäller i en AP boutique? Om jag skulle göra en beställning i annat land, kräver det då att jag är där fysiskt själv?
Hoppas jag var tydlig nog och att någon orkar besvara mina frågor. Stort tack på förhand för all hjälp jag kan få.
Lycka till.