• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Jag har nu funderat ett tag på att eventuellt göra mitt livs köp. Vilket är en 15202, mitt sparande är inte klar än. Men det har kommit till min kännedom att jag nog måste planera det här köpet lite. Det som är värt att nämna är att jag hade tänkt att ha den här klockan som en keeper och därför kommer jag med stor chans göra ett nyköp. Men nu till mina funderingar som jag inte har planerat klart än.

Pris som jag hade tänkt mig är ca 230 - 240 k. +/- eventuella moms avgifter. (anledning att jag skriver det är för att Zürich står som ett alternativ). Är det rimligt pris eller får jag räkna med mer? Kan det skilja sig något i pris med ett land som Schweiz? Kommer det vara värt å köpa där och sedan behöva betala för momsen i Sverige?

Land och Väntetid - Efter som Nymans inte längre kommer leverera denna modell så kommer jag nog behöva vända mig till en AP boutique i ett annat land. Så långt är jag med. Men vart är de rätta? Prag? Zürich? Vad rekommenderar ni?
Vad jag har fattat det som när den gick att beställa i Sverige så var det ca 1års väntan. Är det samma tid som gäller i en AP boutique? Om jag skulle göra en beställning i annat land, kräver det då att jag är där fysiskt själv?

Hoppas jag var tydlig nog och att någon orkar besvara mina frågor. Stort tack på förhand för all hjälp jag kan få. :)
Bara börja ringa. Gjorde det förra sommaren. Ibland var det tvärt nej till att ställa sig i kö medan andra tog emot kö. Hittade då en som just hade kommit in som jag kunde få köpa men jag hade då nye möjlighet att flyga ner och hämta den pga semester, skickades ej. Som jag har förstått det på andra forum har kön på denna modell börjar springa iväg sedan det blev Boutique edition och priset på 5711 sprungit iväg. Så tips är att börja med att se vart det är aktuellt med köplats. Priset var marginell skillnad mellan länderna i Europa, växelkursen som kan slå lite också.
Lycka till.

Såg avsnittet efter ditt tips. Konstigt att det allltid är just AP som dyker upp i dessa serier. Gillade speciellt biten när de konstaterade att klockan var äkta pga att den hade rätt antal logotyper??? Tänker på ett avsnitt av Stampen i Detroit när de får in en exakt likadan ROO, äkta diamanter, urmakaren öppnar den och garanterar att den är äkta men efter en slagning på serienummer på en ”magisk” webbplats får de reda på att klockan är en förfalskning. Svårt att veta vad som på riktigt i dessa serier och vad som är teater. Noterade även att samma tavla av Mohammed Ali som förekom i avsnittet även varit med i PawnStars så börjar misstänka att det är rekvisita från produktionsbolaget. Hur som, priserna som uppgavs i programmet verkar stämma med priserna på c24 med aftermarket diamanter så något lärde man sig iallafall.

Bara börja ringa. Gjorde det förra sommaren. Ibland var det tvärt nej till att ställa sig i kö medan andra tog emot kö. Hittade då en som just hade kommit in som jag kunde få köpa men jag hade då nye möjlighet att flyga ner och hämta den pga semester, skickades ej. Som jag har förstått det på andra forum har kön på denna modell börjar springa iväg sedan det blev Boutique edition och priset på 5711 sprungit iväg. Så tips är att börja med att se vart det är aktuellt med köplats. Priset var marginell skillnad mellan länderna i Europa, växelkursen som kan slå lite också.
Lycka till.

Okej, Får börja någonstans helt enkelt.
Hur länge fick du vänta i slutändan för att få klockan?

Bildbumpar tråden med min vulgära offshore
TKL_4691.jpg

Hur pass stor känns 15703 divern? Har en iwc aquatimer 3719 som har samma diameter och höjd som divern som jag tycker funkar. Tror ni divern bärs mycket större?

IMG_20180205_135126.jpg

audemars-piguet-15703ST.OO.A002CA.01.jpg

Har letat efter denna tråd utan framgång, tänkte att det finns hjärterum för även en AP tråd här på forumet. Här laddar vi på med bilder från " one of the big three".
Vad kännetecknar en äkta AP?

Är själv förunnad att vara inne på min andra AP, tillika min andra Diver dock denna i Forged Carbon.
Denna är nog den skönaste klocka jag burit efter Omega DSOTM samt min pre-pro speedmaster. Ref 15706AU, ej längre i produktion, dock osäker på hur många som finns i omlopp.

20160524_061328.jpg

20160525_061302.jpg

20160528_142430.jpg

Så kom igen, ladda på med fina bilder på AP klockorna här på forumet samt att lägga en kommentar gällande referens samt någon kuriosa så vi även kan dela lite kunskap och glädje :pompus::D

Tillbaka
Topp