• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Fick klämma lite på den här häromdagen hos Nymans som var reserverad åt kund, nån medlem här som är den lycklige? :)

Hur som så tycker jag faktiskt den grå var riktigt trevlig irl! Tjejen tyckte den såg ut som ett kylskåp dock…


D88B4DB1-44EF-4102-A654-808F77A00EC5.jpeg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vet inte om det tagits upp här men min kompis fick ett samtal från en AD i Schweiz. De bra nyheterna var att hans klocka är redo. De dåliga är att de sa att AP har avbrutit alla sina ADs och bara kommer köra egna Boutiquer från och med nu! Så den här ADn kommer stänga, helt. Och istället öppnar AP en egen boutique i samma stad.
 
  • Like
Reactions: PJZ

ChumpTime

Panerai
Vet inte om det tagits upp här men min kompis fick ett samtal från en AD i Schweiz. De bra nyheterna var att hans klocka är redo. De dåliga är att de sa att AP har avbrutit alla sina ADs och bara kommer köra egna Boutiquer från och med nu! Så den här ADn kommer stänga, helt. Och istället öppnar AP en egen boutique i samma stad.

Om detta var Zürich så har det varit känt sedan i våras. AP rekryterar till ny boutique i detta nu. Det var dock inget som var sagt om att detta skulle gälla alla AD, dock.

Jag ser det som -mycket- osannolikt att -alla- AD ryker. T.ex Yoshida i Tokyo som får special editions serverat på löpande band.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: fc2

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Om detta var Zürich så har det varit känt sedan i våras. AP rekryterar till ny boutique i detta nu. Det var dock inget som var sagt om att detta skulle gälla alla AD, dock.

Jag ser det som -mycket- osannolikt att -alla- AD ryka. T.ex Yoshida i Tokyo dom får special editions serverat på löpande band.

Stämmer! Möjligt att denna AD överdrev signifikansen i detta besked. Kanske är en översyn där vissa ryker till för för en boutique och andra får stanna?
 

ChumpTime

Panerai
Stämmer! Möjligt att denna AD överdrev signifikansen i detta besked. Kanske är en översyn där vissa ryker till för för en boutique och andra får stanna?

Alla Schweiziska företag är hemlighetsfulla på bysantinskt vis, men vad jag fått höra är att Bucherer i Lucerne inte påväg att tappa AP trots att AP-franchisen i Zürich som ryker drivs av samma Bucherer.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Alla Schweiziska företag är hemlighetsfulla på bysantinskt vis, men vad jag fått höra är att Bucherer i Lucerne inte påväg att tappa AP trots att AP-franchisen i Zürich som ryker drivs av samma Bucherer.

Alright, det är från stad till stad då kan man kanske sammanfatta det? Håller med som någon skrev att det är trist att Bucherer tappar AP. :-/
 

carlan

Omega
Fick klämma lite på den här häromdagen hos Nymans som var reserverad åt kund, nån medlem här som är den lycklige? :)

Hur som så tycker jag faktiskt den grå var riktigt trevlig irl! Tjejen tyckte den såg ut som ett kylskåp dock…
Fick klämma lite på den här häromdagen hos Nymans som var reserverad åt kund, nån medlem här som är den lycklige? :)

Hur som så tycker jag faktiskt den grå var riktigt trevlig irl! Tjejen tyckte den såg ut som ett kylskåp dock…


D88B4DB1-44EF-4102-A654-808F77A00EC5.jpeg
👌🏻 Någon som har koll på väntetiden på en sådan?
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp