• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Jimpa

Panerai
Så är det rimligt eller är det lustigt? Det pratas ju hela tiden om att för att få fram ett ungefärligt pris så kan man titta på chrono och dra bort ca 10%?
Gäller inte det här?
Min emoji menar på igenkänningsfaktor 💯 tänk om man kunde spana in i hur marknaden såg ut om 20år.

Personligen hade jag köpt det ja ville ha och aldrig vänt mig om. Försvarat mitt beslut till döden. Skyller på marknader listpriser krig miljö och klimat före jag erkänner att jag gjort ett förhastat köp. Det har helt ärligt aldrig hänt! Sån är jag
 
Min emoji menar på igenkänningsfaktor 💯 tänk om man kunde spana in i hur marknaden såg ut om 20år.

Personligen hade jag köpt det ja ville ha och aldrig vänt mig om. Försvarat mitt beslut till döden. Skyller på marknader listpriser krig miljö och klimat före jag erkänner att jag gjort ett förhastat köp. Det har helt ärligt aldrig hänt! Sån är jag
Jo jag är nog likadan. Oftast iallafall men nu handlar det om 350 - 400 tusen riksdaler. Nästan lika mycket som en Day Date 40 eller dubbelt så mycket som en Overseas. Jag vill väldigt gärna ha klockan men det finns många andra fina klockor också. Och att lägga 350 000 på en enda klocka får en att tänka en extra gång. Gör inte du det?
 
Senast ändrad:
15300ST

IMG_3626.jpeg
Kan du inte lägga ut lite fler bilder på den här. Gärna wristshots och närbilder. Jsg skulle uppskatta det något enormt. :) Sen är jag nyfiken på om du använder den dagligen? Om inte så är jag nyfiken på vad du roterar med?
 
Ok. Har du haft den länge? Sen undrar jag om du har servat den någon gång och om det gjorde hål i plånboken? Jag förstår om du inte vill tala om vad du betalade för den men du kanske kan ge mig en hänt mellan tummen och pekfingret vad man faktiskt får betala för en svart efter normalt pratande? Jag såg ju länken du skickade på den vita som låg på ca 350. Men då var det ju företag som sålde och det blir Naturligtvis dyrare att köpa från företag än från privatpersoner. Fan jag är otroligt tarv på en sån här nu. Skulle du säga att det är en bra daily/gada? Jag är väldigt tacksam för svar.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Ok. Har du haft den länge? Sen undrar jag om du har servat den någon gång och om det gjorde hål i plånboken? Jag förstår om du inte vill tala om vad du betalade för den men du kanske kan ge mig en hänt mellan tummen och pekfingret vad man faktiskt får betala för en svart efter normalt pratande? Jag såg ju länken du skickade på den vita som låg på ca 350. Men då var det ju företag som sålde och det blir Naturligtvis dyrare att köpa från företag än från privatpersoner. Fan jag är otroligt tarv på en sån här nu. Skulle du säga att det är en bra daily/gada? Jag är väldigt tacksam för svar.
Skicka PM istället
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ja jag såg bezlmag hade en med vit tavla för 350. Och det är väl från 320 de ligger ute för på chrono. Med blå tavla vill de ha 100 till. Men 400 kan väl inte vara rimligt att faktiskt betala i slutändan? :(
Varsågod, en vit som går att se och köpa på Nybrogatan i Stockholm för 329. Begärs 399 för samma klocka på c24 som referens. Säkert liten prutmån också.


Samt 380 för blå hos Hedens i Gbg
Screenshot_20240517_005248_Instagram.jpg
 
Senast ändrad:
Varsågod, en vit som går att se och köpa på Nybrogatan i Stockholm för 329. Begärs 399 för samma klocka på c24 som referens. Säkert liten prutmån också.


Samt 380 för blå hos Hedens i Gbg
Screenshot_20240517_005248_Instagram.jpg
Tack. Känner du till dessa butiker sedan innan eller hur hittar du dem? När jag letar och det dyker upp så är det antingen vansinniga priser eller så finns inga priser tillgängliga.
 
Jag såg nyss en fullset 15300st i fint skick med blå tavla gå för 350 nånting på chrono24. Det var i USA.
Är det orimligt att hitta en för 300 tror ni? Om man köper privat borde det väl landa där nånstans? Eller vad tar chrono24 för sina tjänster?
 
Topp