• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AVSLUTAD: Passaround - Longines HydroConquest

Han svarar varken när jag, @Chad eller @Leafvalley ringer/SMSar.

Stämmer ej. Jag har ringt @Trollskogen en gång, i torsdags 26/4, och då svarade han. Min uppfattning är att han verkade trevlig och vettig av det lilla man kan bedöma av ett 1-2 min samtal.

Dock så kom vi överens om att @Trollskogen skulle in på KS och förklara vad som hänt redan i torsdags kväll, samt skicka klocka ASAP (givetvis) - tyvärr har inget av det skett, vi har ej fått någon förklaring och klockan/klockorna verkar onekligen inte skickats.

Personligen tycker jag, även om situationen onekligen är mycket märklig samt att löften brutits av @Trollskogen, att vi ska avvakta lite till innan vi drar en slutsats och/eller polisanmälan etc.

Nu är det förövrigt i princip exakt en månad sedan iaf Oris'en skulle vart postad, då @Trollskogen fick klockan den 22/3... :bag:

Stämmer ej. Jag har ringt @Trollskogen en gång, i torsdags 26/4, och då svarade han. Min uppfattning är att han verkade trevlig och vettig av det lilla man kan bedöma av ett 1-2 min samtal.

Dock så kom vi överens om att @Trollskogen skulle in på KS och förklara vad som hänt redan i torsdags kväll, samt skicka klocka ASAP (givetvis) - tyvärr har inget av det skett, vi har ej fått någon förklaring och klockan/klockorna verkar onekligen inte skickats.

Personligen tycker jag, även om situationen onekligen är mycket märklig samt att löften brutits av @Trollskogen, att vi ska avvakta lite till innan vi drar en slutsats och/eller polisanmälan etc.

Nu är det förövrigt i princip exakt en månad sedan iaf Oris'en skulle vart postad, då @Trollskogen fick klockan den 22/3... :bag:

Ja, det är ju mycket märkligt att försöka sig på ett bedrägeri när han har träffat medlemmar i sitt hem. Eller om det nu var någon annan som bodde där kan det ju fortfarande härledas tillbaka till honom.

EDIT: Håller tummarna att det finns en bra förklaring trots allt.

Ja visst, det glömde jag. Tänkte mer på idag/igår. Jo han verkar trevlig och inte som en person som skulle stjäla, Leafvalley var ju hemma hos honom och lämnade över en av klockorna och han var då trevlig och de pratade om lite polisiära saker, i den konversationen nämnde Leafvalley att han var polis, vilket gör saken ännu konstigare. Inte skulle man stjäla något om det var en polis som lämnade över grejerna?

Så jag håller med Chad om att vi avvaktar lite innan vi drar några slutsatser som kan innebära tråkigheter.

Men kan inte ni som har kontakt med honom be att han åtminstone skriver ett inlägg i bägge passaroundsen och förklarar läget? Finns ju många som fortfarande väntar på att få testa klockorna!
Jodå, det är det vi försöker få honom att göra. I fredags skrev han till mig att han skulle skicka allting samma dag och förklara varför det tog sådan tid. Men efter han skrev det har ingen av oss fått några svar från honom i huvud taget.

Det kan ju vara så att han skickat efter inlämningstid i fredags så att paketen kommer till nästa person på Ons/Tor, men det känns lite orimligt då han inte sagt att han har skickat, bara att han skulle skicka den dagen.

Jag som står på tur efter @Trollskogen har fortfarande inte fått den eller ens någon indikation på att den är på väg till mig tyvärr..

Senast ändrad:
Jag håller med. Det är av allmänintresse att få veta vad som hänt då pass-arounder sker regelbundet och brukar, såvitt jag vet, funka bra. Men nu gjorde det inte det. Lessons learned: vad hade kunnat göras annorlunda? Det är ju inte heller någon annan än ett nickname på ett forum vi talar om. Mer än så finns ju inte för alla utom arrangören.
Så ut med det, tycker jag. Vad kan vi andra lära oss?

Det handlar helt enkelt om att vi fått bekräftelse om att han varit inloggad på KS igår, och då inte svarat eller någonting.
Sedan vet vi också att han för ett tag sedan gått under en annan alias då han inte fick så bra betyg efter en affär som gjordes.
Han svarar inte på telefon eller SMS, men den är påslagen.

Eftersom att vi är mitt under det här kan jag inte ge ut hur mycket information som helst. Men när allting klarnas kommer vi givetvis ut med mer information.

Jag fixar ett nytt grupp PM för de deltagande (exkl trollskogen såklart) Så kan vi prata mer där. (Om en timma ca)

Mot bakgrund av det som framgår i tråden kan man "bara" konstatera att det är hemskt tråkigt, i min värld oförståeligt. Hur är tankegången? Det har ju bortsett från all skriftlig information även skett ett f2f möte med en medlem. Drabbar i förlängningen även oss mer passiva medlemmar (som även är ärliga och seriösa) om vi skulle vilja delta i en passaround, misstänker att det kommer ställas något högre krav på deltagare efter detta?

Reagerar starkt, tillräckligt mycket för att skriva mitt första inlägg här på KS. Kan också skriva under på att jag gärna tar del
av utgången på det hela genom info här i tråden.

Tycker det är bra att ni inte dragit förhastade slutsatser och skött det snyggt. Men tycker ni har gjort tillräckligt, en polisanmälan är på tiden. Dax att få dit denna bedragare, speciellt med tanke på personens bakgrund. Denna person skall lagföras.

Senast ändrad:
Tråkigt att sånt här ska behöva hända. Äger själv en HydroConquest så det har varit väldigt kul (hittills) att följa tråden och läsa vad andra tycker om klockan trots att jag själv inte bidragit till diskussion. Att det sen ska komma en enda person och förstöra för så många andra när det dessutom är pengar inblandat är ju bara bedrövligt.

Hoppas att få se ett positivt resultat av er inblandades mycket välskötta hantering av situationen och att klockan faktiskt återfås från trollet så att nästa person får ta del av klockan.

Läst igenom tråden, sjukt oklar situation. Jag tycker det krävs en riktigt ordentlig förklaring med en bakomliggande orsak till varför det dröjt så länge (om det nu finns någon). Hoppas det löser sig.

Det har ordnat sig till slut, som tur är, vi började ju bli oroliga.
Trollskogen har inte mycket av en förklaring till varför detta skedde mer än "det körde ihop sig med jobb,familj mm"

Vi har inte kunnat komma i kontakt med honom sedan förra fredagen då han lovade att skicka, vilket inte hände. Många av oss har ringt honom, utan svar, SMSat, utan svar, osv. Men idag SMSade han mig och frågade vart han skulle skicka dem. Jag sa att han kan skicka dem till mig så att jag kan kontrollera skick osv och sedan få ut allting igen. Men @stelah var så hjälpsam att han erbjöd sig att åka och hämta upp klockorna, vilket han gjorde idag. Stort tack för det!

Klockorna verkar inte ha blivit mer slitna än de var innan de lämnades över till honom, vilket är bra. Men hela situationen är mycket, mycket märklig, och rörig dessutom.

Har inte så mycket mer att säga annat än att det är skönt att klockorna är tillbaka i goda händer, och att det inte hann gå för långt.

Har ni frågor är det bara att kasta fram dem så ska jag svara så gott jag kan :)

Skönt att allt är på banan igen men det är så mycket man vill veta! När kommer boken!?
Grymt jobb av alla som hjälpte till att lösa situationen. Ingen nämnd, ingen glömd.

Jag har tappat räkningen lite. Hur många har kvar att testa den?

• Like
Reactions: NRE
Det har ordnat sig till slut, som tur är, vi började ju bli oroliga.
Trollskogen har inte mycket av en förklaring till varför detta skedde mer än "det körde ihop sig med jobb,familj mm"

Vi har inte kunnat komma i kontakt med honom sedan förra fredagen då han lovade att skicka, vilket inte hände. Många av oss har ringt honom, utan svar, SMSat, utan svar, osv. Men idag SMSade han mig och frågade vart han skulle skicka dem. Jag sa att han kan skicka dem till mig så att jag kan kontrollera skick osv och sedan få ut allting igen. Men @stelah var så hjälpsam att han erbjöd sig att åka och hämta upp klockorna, vilket han gjorde idag. Stort tack för det!

Klockorna verkar inte ha blivit mer slitna än de var innan de lämnades över till honom, vilket är bra. Men hela situationen är mycket, mycket märklig, och rörig dessutom.

Har inte så mycket mer att säga annat än att det är skönt att klockorna är tillbaka i goda händer, och att det inte hann gå för långt.

Har ni frågor är det bara att kasta fram dem så ska jag svara så gott jag kan :)
Så med andra ord fanns ingen förklaring?

Så med andra ord fanns ingen förklaring?
Nej, det är det skumma.

Jag frågade honom, allt jag fick var "jobb och familjeproblem"

@stelah frågade honom när han kom med bilen vad det är som händer, han sa bara "det är lugnt" och lämnade över klockorna, sen försökte han komma undan så fort som möjligt. Ville inte prata om det alltså.

Nej, det är det skumma.

Jag frågade honom, allt jag fick var "jobb och familjeproblem"

@stelah frågade honom när han kom med bilen vad det är som händer, han sa bara "det är lugnt" och lämnade över klockorna, sen försökte han komma undan så fort som möjligt. Ville inte prata om det alltså.
Hm. Av alla tänkbara utgångar känns denna som en av de märkligaste.
Och vilken märklig individ. Har flera användare registrerade på forumet. Den aktuella nu, sedan 2014. Den är ju rökt för evigt. Slarva bort den så här(?). Och de andra är...? En person likt denna vill man ju inte närma sig ens med fullskalig skyddsdräkt.
Men sen att de lämnades tillbaka är ju otroligt konstigt även det. Jag var övertygad om att de var borta.

För mig ter sig det hela som fullständigt obegripligt.

Såå.. detta betyder att denna skumma situation skulle kunna hända igen under ett nytt nickname då det inte är så många som faktiskt vet vem han är? Iofs så finns det många troll och omöjligt att vara helt säker.

Peppar peppar ta i trä. Hoppas man aldrig råkar ut för en skummis då man oftast sköter klockaffärer på distans, man är ju bosatt åt helvete för högt upp i långa landet lagom.

Skönt att det löste sig med klockorna iaf! :):greedy:

Tillbaka
Topp