Han svarar varken när jag, @Chad eller @Leafvalley ringer/SMSar.
Såg att han har ett telefonnummer i en startad köpesannons. Är det samma som ni har?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer ej. Jag har ringt @Trollskogen en gång, i torsdags 26/4, och då svarade han. Min uppfattning är att han verkade trevlig och vettig av det lilla man kan bedöma av ett 1-2 min samtal.
Dock så kom vi överens om att @Trollskogen skulle in på KS och förklara vad som hänt redan i torsdags kväll, samt skicka klocka ASAP (givetvis) - tyvärr har inget av det skett, vi har ej fått någon förklaring och klockan/klockorna verkar onekligen inte skickats.
Personligen tycker jag, även om situationen onekligen är mycket märklig samt att löften brutits av @Trollskogen, att vi ska avvakta lite till innan vi drar en slutsats och/eller polisanmälan etc.
Nu är det förövrigt i princip exakt en månad sedan iaf Oris'en skulle vart postad, då @Trollskogen fick klockan den 22/3...
Ja visst, det glömde jag. Tänkte mer på idag/igår. Jo han verkar trevlig och inte som en person som skulle stjäla, Leafvalley var ju hemma hos honom och lämnade över en av klockorna och han var då trevlig och de pratade om lite polisiära saker, i den konversationen nämnde Leafvalley att han var polis, vilket gör saken ännu konstigare. Inte skulle man stjäla något om det var en polis som lämnade över grejerna?Stämmer ej. Jag har ringt @Trollskogen en gång, i torsdags 26/4, och då svarade han. Min uppfattning är att han verkade trevlig och vettig av det lilla man kan bedöma av ett 1-2 min samtal.
Dock så kom vi överens om att @Trollskogen skulle in på KS och förklara vad som hänt redan i torsdags kväll, samt skicka klocka ASAP (givetvis) - tyvärr har inget av det skett, vi har ej fått någon förklaring och klockan/klockorna verkar onekligen inte skickats.
Personligen tycker jag, även om situationen onekligen är mycket märklig samt att löften brutits av @Trollskogen, att vi ska avvakta lite till innan vi drar en slutsats och/eller polisanmälan etc.
Nu är det förövrigt i princip exakt en månad sedan iaf Oris'en skulle vart postad, då @Trollskogen fick klockan den 22/3...
Ja, det var det numret han Swishade mig från, men jag har två nummer som båda går till honom.Såg att han har ett telefonnummer i en startad köpesannons. Är det samma som ni har?
Men kan inte ni som har kontakt med honom be att han åtminstone skriver ett inlägg i bägge passaroundsen och förklarar läget? Finns ju många som fortfarande väntar på att få testa klockorna!Ja, det var det numret han Swishade mig från, men jag har två nummer som båda går till honom.
Jodå, det är det vi försöker få honom att göra. I fredags skrev han till mig att han skulle skicka allting samma dag och förklara varför det tog sådan tid. Men efter han skrev det har ingen av oss fått några svar från honom i huvud taget.Men kan inte ni som har kontakt med honom be att han åtminstone skriver ett inlägg i bägge passaroundsen och förklarar läget? Finns ju många som fortfarande väntar på att få testa klockorna!
Ja, det är ju mycket märkligt att försöka sig på ett bedrägeri när han har träffat medlemmar i sitt hem. Eller om det nu var någon annan som bodde där kan det ju fortfarande härledas tillbaka till honom.
EDIT: Håller tummarna att det finns en bra förklaring trots allt.
Berätta gärna mer i pm-tråden så vi som är med får veta vad det gäller.Vi har fått in lite ny information som gör att vi inte längre behöver spekulera.
Jag är i kontakt med @Trollskogen 's arbetsplats och vi kommer även polisanmäla honom om det inte löser sig där.
Berätta gärna mer i pm-tråden så vi som är med får veta vad det gäller.
Så med andra ord fanns ingen förklaring?Det har ordnat sig till slut, som tur är, vi började ju bli oroliga.
Trollskogen har inte mycket av en förklaring till varför detta skedde mer än "det körde ihop sig med jobb,familj mm"
Vi har inte kunnat komma i kontakt med honom sedan förra fredagen då han lovade att skicka, vilket inte hände. Många av oss har ringt honom, utan svar, SMSat, utan svar, osv. Men idag SMSade han mig och frågade vart han skulle skicka dem. Jag sa att han kan skicka dem till mig så att jag kan kontrollera skick osv och sedan få ut allting igen. Men @stelah var så hjälpsam att han erbjöd sig att åka och hämta upp klockorna, vilket han gjorde idag. Stort tack för det!
Klockorna verkar inte ha blivit mer slitna än de var innan de lämnades över till honom, vilket är bra. Men hela situationen är mycket, mycket märklig, och rörig dessutom.
Har inte så mycket mer att säga annat än att det är skönt att klockorna är tillbaka i goda händer, och att det inte hann gå för långt.
Har ni frågor är det bara att kasta fram dem så ska jag svara så gott jag kan
Nej, det är det skumma.Så med andra ord fanns ingen förklaring?
Kanske blev för pinsamt när arbetsgivaren blandades inSå med andra ord fanns ingen förklaring?
Hm. Av alla tänkbara utgångar känns denna som en av de märkligaste.Nej, det är det skumma.
Jag frågade honom, allt jag fick var "jobb och familjeproblem"
@stelah frågade honom när han kom med bilen vad det är som händer, han sa bara "det är lugnt" och lämnade över klockorna, sen försökte han komma undan så fort som möjligt. Ville inte prata om det alltså.