• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AVSLUTAD: Passaround - Longines HydroConquest

Ja jävlars vilken deckare! Från att ha varit historiens lamaste passaround i början, har det som är mest spännande att läsa om nu blivit avsaknaden av själva passaroundens huvudroll! Helt galet. Du gör ett bra jobb @TobiasD , det är bara ta lärdom och gå vidare ;)
Håller med och om jag innan tyckte att det var lamt men ingen press från en själv i senare skede så vart det om möjligt än mindre press nu.

Bara man skickar vidare klockan inom någorlunda rimlig tid så har vi andra lyckats och kommer anses som bra deltagare inom denna passaround. ;)

Skönt att det löstes sig och förhoppningsvis tar testandet fart härefter.

Den är fin Longinesen. Det är Oris också, men nu skulle jag vilja skicka dem vidare till nästa. Hur gör jag? Vem har kommandot över turordningslistan? Vem står på tur?
6C58B667-1052-4A7A-BB23-CC7A6630050C.jpeg

Senast ändrad:
Skum historia. Konstigaste jag har hört, försöka blåsa en medlem som är polis och har varit hemma hos en! Ligga lågt tills folk ringer ens jobb, för vad? För två rätt billiga klockor?

Men för att detta inte ska ske igen så skulle det vara positivt om ni kunde skriva ut tidigare "nickname" till herren som inte hade fått så gott omdömme.

Ja egentligen, ju mer som kommer ut dessto mer nytta gör den här historien så folk får en passning om vem man inte ska göra affärer med.

Skum historia. Konstigaste jag har hört, försöka blåsa en medlem som är polis och har varit hemma hos en! Ligga lågt tills folk ringer ens jobb, för vad? För två rätt billiga klockor?

Men för att detta inte ska ske igen så skulle det vara positivt om ni kunde skriva ut tidigare "nickname" till herren som inte hade fått så gott omdömme.

Ja egentligen, ju mer som kommer ut dessto mer nytta gör den här historien så folk får en passning om vem man inte ska göra affärer med.
Hans avsikt var inte att blåsa någon. Det blev lite tokigt ändå som jag tolkar.

Ungefär som att det blev "lite tokigt" när han inte skickade med box och papper till en klocka han sålde? Det tog ett antal månader innan den historien löstes.
Ja, lite tokigt, eller snarare idiotiskt.
Jag känner inte till den historien. Jag syftar på en ny incident och ett annat nick, annars vet jag för lite om personen för att använda ordet idiot. Att det blev tokigt denna gång är vi alla överens om.

Läge att slå ihop bägge hans referenstrådar och lägga till hans riktiga namn i rubriken? Han har trots allt uppvisat ett liknande beteende (minst) två gånger och han byter onekligen nick efter att någon uppmärksammat hans fuck-ups. Ska goodguy/badguy ha någon som helst trovärdighet så borde det inte vara enkelt att bara skapa en ny användare och fortsätta i gammal god stil.

Det är ju svårt att dra nytta av tidigare referenser om man inte vet vem det är man dealar med.

https://klocksnack.se/threads/tkvf.10299/
https://klocksnack.se/threads/trollskogen.34481/

Läge att slå ihop bägge hans referenstrådar och lägga till hans riktiga namn i rubriken? Han har trots allt uppvisat ett liknande beteende (minst) två gånger och han byter onekligen nick efter att någon uppmärksammat hans fuck-ups. Ska goodguy/badguy ha någon som helst trovärdighet så borde det inte vara enkelt att bara skapa en ny användare och fortsätta i gammal god stil.

Det är ju svårt att dra nytta av tidigare referenser om man inte vet vem det är man dealar med.

https://klocksnack.se/threads/tkvf.10299/
https://klocksnack.se/threads/trollskogen.34481/
Alla tre trådar är nu ihopslagna. Namn på medlemmar gör vi dock inte officiella. @leben och @hook får ta i eventuell avstängning för köp och sälj utifrån tidigare beslut med gammalt användarnamn.

Alla tre trådar är nu ihopslagna. Namn på medlemmar hör vi dock inte officiella. @leben och @hook får ta i eventuell avstängning för köp och sälj utifrån tidigare beslut med gammalt användarnamn.
Förstår absolut resonemanget men det känns rätt så uppenbart att han efter denna fadäs gör likadant som förra gången och reggar ett nytt konto. Inte för att jag alltid tycker att man ska hänga ut folk men vid upprepade förseelser så kan iaf jag tycka att det är viktigare att skydda alla andra medlemmar istället för att skydda sopan som alltid fuckar upp. :)

Nu har dessa affärer för all del alltid löst sig men det är ju inte superroligt att behöva lägga en massa kraft och tid för att lösa en affär som borde vara i princip instant.

Jag har inte kallat honom idiot, läs vad jag skriver. Beteendet är idiotiskt, inte första gången detta händer.
Jag skrev inte att du kallat honom idiot så vi får båda läsa vad den andre skriver. Andemeningen i det jag menar gäller ändå, att det finns en viss nyansskillnad mellan att något blir tokigt och ett idiotiskt beteende. Jag tycker själv att han inte är att lita på, men det är långt till att han haft för avsikt att bedra. Det finns tusen andra skäl.

Senast ändrad:
Det här är den mest spännande passarounden på länge! Dock skönt att klockorna är på rätt spår igen.
Edit - raderat spekulationer

Senast ändrad:
Det här är den mest spännande passarounden på länge! Dock skönt att klockorna är på rätt spår igen.

Vi kan väl låta bli att diskutera personen i fråga. Ärendet är utrett och han har gjort rätt för sig.

Inte enbart menat till dig, även tidigare poster och eventuella framtida. Info om händelsen är ute - så folk kan göra en bedömning. Sen får @admin osv bestämma eventuell påföljd. Räcker väl så?

Senast ändrad:
Vi kan väl låta bli att diskutera personen i fråga. Ärendet är utrett och han har gjort rätt för sig.

Inte enbart menat till dig, även tidigare poster och eventuella framtida. Info om händelsen är ute - så folk kan göra en bedömning. Sen får @admin osv bestämma eventuell påföljd. Räcker väl så?
Helt rätt. Jag har tagit bort mina spekulationer. Du får gärna tabort dem ur citatet.

Nu har Longinen lämnat mig och är på väg till nästa på listan. Jag har bara provat den hemma så någon superdupertest kan man nog inte kalla den. Det är helt i sin ordning eftersom jag lite ofrivilligt halkade in när det var som mest turbulent. Nu hoppas jag framför allt att allt ska flyta på som det var tänkt. Även om jag inte är med i passarounden tänkte jag skriva några rader om hur den kändes. Jag hade den ändå i tre dagar. Klockan är riktad till en yngre målgrupp än den jag är i så Longines försöker inte impa på mig. Jag är för gammal helt enkelt. Jag skulle aldrig köpa den då jag upplever den som riktad mot tonåringar och några år över det. Förutom det så har jag hunnit klämma på några klockor de senaste åren så det är kul att klämma och jämföra. Jag uppfattade denna Longuines som en klocka av mycket god kvalité, båda klocka och länk. Den är robust och tålig. Jag vet inte om det är kul att läsa, men jag gjorde jämförelsen med vissa Rolexmodeller när jag jämförde Oris och Longuines. Min helt personliga bedömning är att den går mer åt Yachmasterhållet med sin låga följsamma profil i jämförelse med Oris som jag upplevde mer som en Submariner utan att upplevas som klumpig. Jag gillar verkligen tydligheten i kontrasten mellan visare och tavla. Jag gillar lättavlästa klockor och det är den här i allra högsta grad. Jag hade önskat att tavlan var matt eftersom jag gillar det och anser att en matt tavla blir lugnare och vinner i det långa loppet. Länken tycker jag satt som en smäck och låset kändes stabilt. En väldigt bra klocka för den yngre generationen som känns tuff och tålig blir min slutbedömning. Detaljerna känns krispigt klara som vilken dyrare klocka som helst. Man får mycket för pengarna. Det är ingen tvekan om det.
IMG_7996.JPG

IMG_7994.JPG

Senast ändrad:
Nu är inte jag med i denna passaround. Jag ville bara inflika lite snabbt att klockan i fråga är enligt mig den absolut mest prisvärda klockan man kan köpa. Jag tycker man får enormt mycket för pengarna. Finish tycker jag är grym för priset och designen är cool.

Kan meddela att nu är passarounden igång igen! Fick en lucka på jobbet och sprang och hämtade den nyss.

A853C072-EA51-4249-82D3-1F2B4A5A4139.jpeg

7911C8C5-A1EA-483D-9E52-4F3B22C87196.jpeg

Nu ska den testas rejält och redan imorgon får den följa med på utflykt till Medeltidsmuseet tillsammans med min klass.

Arbetsdag igen efter långledigt, och klockan är såklart med.

045D2CE7-B7C4-4B51-BCF0-152CE07E6388.jpeg

Vem är det som ska ha den efter mig? PMa mig adress så skickar jag den imorgon efter jobbet!

Tillbaka
Topp