• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVSLUTAD! Passaround - Sinn 104 St Sa I

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag är på om det fortfarande finns plats. Jag röstar för övrigt på den dyrare länken. Och lotteri. Och en ny ren passaround-tråd med max 1 inlägg per testare. Inte en massa onödiga kommentarer från alla testare. Det blir väldigt jobbigt att följa dessa trådar ändå och meningen är väl att andra ska orka läsa om klockan? Jag har aldrig orkat följa ngn passaroundtråd mer än ett par sidor. Och det är inte så kul att som nr24 lägga ut sina kommentarer och erfarenheter på sidan 50 typ och läsarna är helt uttröttade på tråden. Och att bomba tråden tror jag inte ett dugg på tyvärr. Vem vill se samma klocka på bild efter bild efter bild efter bild...?
Eller jag kanske missar syftet? Förklara i så fall så jag förstår:)
Jag kanske helt enkelt inte ska vara med trots allt men det hade varit kul att få testa ett för mig nytt märke.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej,
Jag är på om det fortfarande finns plats. Jag röstar för övrigt på den dyrare länken. Och lotteri. Och en ny ren passaround-tråd med max 1 inlägg per testare. Inte en massa onödiga kommentarer från alla testare. Det blir väldigt jobbigt att följa dessa trådar ändå och meningen är väl att andra ska orka läsa om klockan? Jag har aldrig orkat följa ngn passaroundtråd mer än ett par sidor. Och det är inte så kul att som nr24 lägga ut sina kommentarer och erfarenheter på sidan 50 typ och läsarna är helt uttröttade på tråden. Och att bomba tråden tror jag inte ett dugg på tyvärr. Vem vill se samma klocka på bild efter bild efter bild efter bild...?
Eller jag kanske missar syftet? Förklara i så fall så jag förstår:)
Jag kanske helt enkelt inte ska vara med trots allt men det hade varit kul att få testa ett för mig nytt märke.
Själv tycker jag det är roligt att se bilder från de olika testarna. Sen kanske man inte behöver ta 20 olika WS I soffan för det såklart. Och självklart ska varje person dela med sig av sina tankar om klockan. Det är ju hela tanken med en passaround. En diskussion bland de olika testarna hör ju också till. Med det sagt är det klart du ska vara med! Men jag ser den gärna på h-länk då den är lättare att få att sitta bra.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej,
Jag är på om det fortfarande finns plats. Jag röstar för övrigt på den dyrare länken. Och lotteri. Och en ny ren passaround-tråd med max 1 inlägg per testare. Inte en massa onödiga kommentarer från alla testare. Det blir väldigt jobbigt att följa dessa trådar ändå och meningen är väl att andra ska orka läsa om klockan? Jag har aldrig orkat följa ngn passaroundtråd mer än ett par sidor. Och det är inte så kul att som nr24 lägga ut sina kommentarer och erfarenheter på sidan 50 typ och läsarna är helt uttröttade på tråden. Och att bomba tråden tror jag inte ett dugg på tyvärr. Vem vill se samma klocka på bild efter bild efter bild efter bild...?
Eller jag kanske missar syftet? Förklara i så fall så jag förstår:)
Jag kanske helt enkelt inte ska vara med trots allt men det hade varit kul att få testa ett för mig nytt märke.
Generella syftet är kanske olika för olika personer men för mig är meningen med passaround något där man får prova på en klocka som intresserar en på ena eller andra viset och där andra får ta del av ens erfarenheter och på så sätt kan bilda sig en uppfattning om den som vore svårt att göra annars.

Du skriver : "max 1 inlägg per testare". Vad vore det för mening med deltagare som helst inte postade något? Själv tycker jag det vore ganska meningslöst om inte passaround-deltagarna postade något. Då behövdes väl ingen tråd ö.h.t? Då kunde deltagarna pm:a sina intryck till varandra istället.

Men kanske finns inte så stort intresse för de som inte deltar att ta del av passarounder. Kanhända är det för tröttsamt att läsa och titta på bilder och hur olika personer upplever samma objekt, vad vet jag. Det populäraste är nog mer lifestyleinriktning och liknande där själva klockan kunde vara i stort sett vilken som helst under vad som nu kan tänkas dölja den eller när den skymtar förbi i något sammanhang och där den egentligen inte behövde vara med alls.
Men deltagarna själva får väl ändå i och för sig fortfarande prova på klockan ifråga.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Själv tycker jag det är roligt att se bilder från de olika testarna. Sen kanske man inte behöver ta 20 olika WS I soffan för det såklart. Och självklart ska varje person dela med sig av sina tankar om klockan. Det är ju hela tanken med en passaround. En diskussion bland de olika testarna hör ju också till. Med det sagt är det klart du ska vara med! Men jag ser den gärna på h-länk då den är lättare att få att sitta bra.

Jag håller med dig och tänkte nog mest på de som inte är med i passarounden. Jag är på och det ska bli kul!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Generella syftet är kanske olika för olika personer men för mig är meningen med passaround något där man får prova på en klocka som intresserar en på ena eller andra viset och där andra får ta del av ens erfarenheter och på så sätt kan bilda sig en uppfattning om den som vore svårt att göra annars.

Du skriver : "max 1 inlägg per testare". Vad vore det för mening med deltagare som helst inte postade något? Själv tycker jag det vore ganska meningslöst om inte passaround-deltagarna postade något. Då behövdes väl ingen tråd ö.h.t? Då kunde deltagarna pm:a sina intryck till varandra istället.

Men kanske finns inte så stort intresse för de som inte deltar att ta del av passarounder. Kanhända är det för tröttsamt att läsa och titta på bilder och hur olika personer upplever samma objekt, vad vet jag. Det populäraste är nog mer lifestyleinriktning och liknande där själva klockan kunde vara i stort sett vilken som helst under vad som nu kan tänkas dölja den eller när den skymtar förbi i något sammanhang och där den egentligen inte behövde vara med alls.
Men deltagarna själva får väl ändå i och för sig fortfarande prova på klockan ifråga.

Nu skrev jag inte att ingen skulle posta något, det var din egen slutsats. Det finns ganska många trådar du kan kolla i och se hur många sidor du orkar med.
Men jag kommer att vara med och tror att jag förstår att trådens syfte primärt är att diskutera klockan mellan deltagarna. Och inte i första hand en lättläst och intressant recension av själva klockan för medlemmarna här på KS. Det är nog omöjligt att få till men vi kanske kan göra en sammanställning i första posten med utvalda bilder, kommentarer och omdömen som fylls på vart efter?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Nu skrev jag inte att ingen skulle posta något, det var din egen slutsats.
Ja. Max en tog jag som att två var för mycket och högst en post skulle tillåtas, eller så noll.

Själv har jag inga problem med att läsa flera sidor om nåt intresserar mig. Tvärtom tycker jag det är tråkigt och tröttnar om inget eller lite händer i såna trådar. Men det spelar ingen roll för min del hur ni gör. Var enbart ett personligt tyckande.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hej,
Jag är på om det fortfarande finns plats. Jag röstar för övrigt på den dyrare länken. Och lotteri. Och en ny ren passaround-tråd med max 1 inlägg per testare. Inte en massa onödiga kommentarer från alla testare. Det blir väldigt jobbigt att följa dessa trådar ändå och meningen är väl att andra ska orka läsa om klockan? Jag har aldrig orkat följa ngn passaroundtråd mer än ett par sidor. Och det är inte så kul att som nr24 lägga ut sina kommentarer och erfarenheter på sidan 50 typ och läsarna är helt uttröttade på tråden. Och att bomba tråden tror jag inte ett dugg på tyvärr. Vem vill se samma klocka på bild efter bild efter bild efter bild...?
Eller jag kanske missar syftet? Förklara i så fall så jag förstår:)
Jag kanske helt enkelt inte ska vara med trots allt men det hade varit kul att få testa ett för mig nytt märke.
Jag förstår och håller till stor del med.
Det är lite trist att läsa om samma eller iaf väldigt liknande intryck, sida upp och sida ned.
Jag har varit med i 6-7 olika passarounder och de tenderar att bli väldigt lika varandra. Det är ju trots allt klockor med ett värde mellan 10-20k.
De roligaste rundorna har varit Magrette och Cartier Tank. Detta pga av att det trots allt är lite mer ”udda” klockor.
Hoppas deltagarna i denna passaround tar sitt ansvar och gör det där lilla extra för att det ska bli en rolig tråd, och nej, man behöver inte tatuera in loggan som någon gjorde i Magrette-tråden. :D
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är det en plats kvar.

Jag håller med allas argument till viss del. Men jag tror inte det skadar någon att deltagarna postar inlägg om vad dem gör med klockan osv. Visst, kanske inte en massa soffbilder som någon nämnde. Men gärna någon WS där man kanske jämför klockan med något annat man har, eller där man visar upp klockan när man gör någon icke alldaglig aktivitet, osv. En sammanfattning om vad man tycker om klockan är också bra, men det måste ju inte vara i det typiska +,- formatet, man kan ju skriva lite som man vill, och vara kreativ.

Vi skulle också kunna samla utvalda bilder / inlägg i trådens först inlägg under passarounden för att göra det lättare för folk att följa/få ut det bästa ur tråden.

Jag tänker inte ändra på regler eller uppmana något speciellt sätt att skriv om klockan i tråden. Jag säger istället bara, ha kul, var kreativ, ta sköna bilder :) Så ska allt nog bli bra.

Men som sagt, vi har en plats kvar. Får vi in alla Swishningar idag/imorgon kanske vi har tur och får klockan på Fredag.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Kul detta, jag skall göra mitt bästa för att bjuda på en intressant variation av bilder och test men det beror lite på när klockan landar hos mig.
Sen tycker jag ett en avskalad passarroundtråd med en eller ett fåtal poster per testare är att föredra framför en lång diskussionstråd. Men det är inte avgörande för min del, bara lättare för andra att följa.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Klockan är beställd och landar hos mig på Fredag :) Grymt jobbat med posten @ERIKSON URHANDEL, och alla deltagare som Swishade så snabbt! :D
Wohoo! Det verkar bli imorgon istället, om Postnord klarar av det.
IMG_20180404_202610.png
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Det här kan bli riktigt bra! Ska du skapa en n tråd @TobiasD när du kört din vecka så fortsätter vi där, eller kör vi i denna? :)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Jag har precis packat upp klockan. Mina första intryck är mycket positiva! :D
1522938585268511622584.jpg
15229385952321927823701.jpg
1522938616863261645780.jpg

Nu får Schweizaren och Japanen vänta en vecka.
15229400462381039152665.jpg
M

Så nu är det på G!

En tanke kan vara tt vi kör löpande uppdateringar indenna tråden. Men att man startar en till där man bara kör en lägre sammanfattning/recensions post per provare. Just för att det skall vara trevligare för läsare att inte behöva komma igenom en 40sidor lång tråd.

Kanske om man kan/vill till och med att detta är "diskussions" trådenn och en recensionstråd utan kommentare....

Äsch kanske är svårt stt styra upp
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Så där, då är det dags att skicka klockan vidare. Vi väntade två dar extra på detta fodralet som vi ska ha klockan, länkar och verktyg i för att minska transportkostnader och så att sinn lådan inte slits.

Ska försöka hitta lite tid att skriva några tankar om klockan under kvällen/morgondagen.
15239711408011803014706.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Så där, då är det dags att skicka klockan vidare. Vi väntade två dar extra på detta fodralet som vi ska ha klockan, länkar och verktyg i för att minska transportkostnader och så att sinn lådan inte slits.

Ska försöka hitta lite tid att skriva några tankar om klockan under kvällen/morgondagen.
15239711408011803014706.jpg
Ahh, PostNord...levererar!
Lådan funkar kanske då, blev nämligen lite sådär skeptisk när jag skickat iväg den.
 
Topp