Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet inte vad för typ av gymträning ni ägnar er åt (jag själv tränar mest med fria vikter) men borde inte risken att klockan får sig en 'ding' vara ganska stor? Känns uteslutet för min del att ha den på under passet, tror jag.
Bor inte i någon överkriminell förort men det känns som att det finns gott om ljusskygga element på de flesta gymmen nu förtiden, från kedjor som 24/7 till SATS och dylikt. Själva riskmomentet som jag ser det är om någon ser att man placerar en dyrbar klocka i skåpet. Konstigare saker än att lås osv. har har knipsats har ju hänt.
Ett alternativ kanske är att redan på en plats där man är ostörd, placera klockan i sin väska?
Jag ser ingen större risk att den går sönder eller tar märkvärdigt med stryk om du inte är oförsiktig eller kör, som snoozarn sa, kör stöt eller ryck!
Gymma på klockbroder!
Lägga den på golvet känns läskigare än att ha på sig den... Risken att den blir stulen då är nog större än om man har på sig denVill inte köra våldsamma övningar med en Datejust och brukar helt enkelt ta av den då, lägga i fickan eller i en påse i fickan om man är nojjig. Eller varför inte på golvet framför dig!
Lägga den på golvet känns läskigare än att ha på sig den... Risken att den blir stulen då är nog större än om man har på sig den
Beror på vad och var du tränar men sats har värdeskåp att låsa in sådant i vid receptionen. Annars känns det ju inte jätterisky att låsa in den i vanliga skåpet om du inte bor i någon överkriminell förort och då är rådet att flytta
På armen tycker jag den är ivägen och utsätts för onödigt slitage.
Min gamla chef fick sin 16700 stulen ur skåpet på ett SATS i city för ett par månader sedan..
Haha, jag fick världens roligaste bild i huvudet när jag läste det där!Tänkte mer om man sitter på en bänk eller står framför en ställning osv. Risken att någon kryper fram mellan benen och tar klockan utan att det märks är obefintlig.