• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bära klocka på gymmet?

Har alltid tyckt det ser lite larvigt ut med klocka på gymmet. Som om man bara är där och lattjar. Men har inget riktigt bra svar på vad du ska göra av klockan heller. Själv är jag godtrogen nog att låsa in klockan i skåpet.

Får ta av klockan när jag drar på boxningshandskarna och då lägger jag den i väskan och har väskan nära till hands. Det känns lite si så där kan jag känna.
På gymmet får klockan vara med så klart:
2014-06-05-18-18-30-jpg.41597

Jag har i princip alltid klockan med mig till gymmet. Tränar inte med den på utan låser in den i klädskåpet, hitintills har jag inte blivit av med någon klocka. Idag så fick denna följa med.
DSC_0299.JPG

Jag vågar inte köra med klockan på, kör lite väl tungt och slår nog lätt i klockan eftersom jag är ovan att bära smycken. Cablecrossen är också fiende nummer ett.

Klockan får ligga låst i skåpet, dels känns det olustigt att träna med någon form av band på armen, omöjligt med dragremmar och trist om man bonkar i den i en vikt.

För egen del så lämnar jag klockan hemma. Det skull bara kännas obekvämt att ha den på och så är jag rädd om den också.

Hellre att den pajar på armen än blir stulen i skåpet. Rädd för dings? Dra ett sådant svettband tennisstyle över klockan. Kostar mindre än ett Nato.

Den åker ner i väskan. Kan inte koncentrera mig med klocka på, känns liksom som att jag ska dinga den när jag plockar upp en hantel.

Tränar alltid utan klocka om det inte är direkt efter jobbet då får den sitta på.

Håller med, ser inte riktigt hur man skulle lyckas skada den, om man inte kör kettlebells dvs då det kanske inte är så smart att ha på sig klockan. :D

Med en Sinn UX på armen är det mer synd om kettlebellen ;) På riktigt alltså, har fått gnugga bort färgavskrap som härstammat från koklockorna från sinnen. Tuff jäkel, det där!

Träna inte med klocka. Gäller ej Casio eller Breitling. Ta av den 100 m innan gymmet och stoppa den i fickan. Skaffa ett bra hänglås, minst klass 4 och härdat stål.

Lämnar klockan hemma i 9 fall av 10 då det tyvärr är relativt hög stöldrisk där jag tränar... Annars lägger jag ned den i väskan och bär med mig den hela tiden :)

Hur tränar ni? Har nog kört tung styrketräning i 10år och har alltid klocka på som endast tas av när jag använder dragremmar. Slår i mina klockor mer under vardagarna än jag någonsin gjort på gymmet. Och då har jag även vintage/plexi med mig. Sen ser det kanske roligt ut med en Datejust men just dykare som är byggda för att tåla lite. Kan man ta den till månen kan man träna med den.

Tränar alltid utan klocka om det inte är direkt efter jobbet då får den sitta på.

Detta.

Förstår dock inte hur klockan ska ta skada när jag tränar. Men jag gör iofs inger mer avancerat än bänk, böj och mark.

Jag vet inte vad för typ av gymträning ni ägnar er åt (jag själv tränar mest med fria vikter) men borde inte risken att klockan får sig en 'ding' vara ganska stor? Känns uteslutet för min del att ha den på under passet, tror jag.

Bor inte i någon överkriminell förort men det känns som att det finns gott om ljusskygga element på de flesta gymmen nu förtiden, från kedjor som 24/7 till SATS och dylikt. Själva riskmomentet som jag ser det är om någon ser att man placerar en dyrbar klocka i skåpet. Konstigare saker än att lås osv. har har knipsats har ju hänt.

Ett alternativ kanske är att redan på en plats där man är ostörd, placera klockan i sin väska?

Jag kör styrka med fria vikter och använder alltid en billigare beater. Dock har den alltid klarat från smällar. Håller man i hantlar och skivstänger så finns det liksom inget som kan slå emot klockan.

Måste vara en riktigt storsvingare om man ska slå i den hela tiden.

Kanske dags att tagga ner vikterna och köra korrekt istället isf :)

Tillbaka
Topp