• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bära klocka på gymmet?

image.jpg

Jag har alltid klocka på mig. Dels så känner jag mig naken utan en klocka. Sedan så ser jag helt tappad ut för jag stirrar bara på min bleka handled och fattar inte vad tiden är. Men den främsta anledningen är att jag är lat helt enkelt. Och klockor är till för att användas.
Senast jag tog av mig klockan under en längre tid var när Prinsessan Madeleine gängade sig. Då var det i klockförbud kommenderat.

Jag har en klocka med tidtagningsfunktion för 49 spänn på gymmet för att hantera setvilan, den har åkt på en gel del smällar....skulle aldrig utsätta en klocka jag gillar för det. Kör vanlig styrketräning för volym, inget extravagant mao

Nä. Inget bling på gymmet. Det är bara i vägen. Mobilen är det enda jag har. Dels för musik och dels för tidtagning.

Har ställt mig samma fråga flera gånger också och kommit fram till följande. Du kan köra med klockan på och riskera att tufsa till den, men det är ju inte alla som känner för det. Om det inte finns skåp för värdesaker nära receptionen tror jag det bästa är att

1. Stoppa klockan i väskan/jackfickan/liknande en bra bit innan du kliver in i gymmet så endast du av de där inne har vetskap om att den finns.
2. Om möjligt, välj ett skåp som är oattraktivt för en eventuell tjyv att attackera. Nära dörren, där det är öppet och kanske hellre ett över- än underskåp som är svårare att skyla när man jobbar med låset.
3. Använd ett bra lås. Inget lås är helt säkert, men sitter det pyttelås som ser ut att vara hämtat från Toys R us på skåpet bredvid ger du tjyven ett jobbigare alternativ.

lägger klockan i skåpet numera. Har repat flera "träningsklockor", främst när jag kört hantelpress tror jag. Senast gjorde jag tyvär märken på länken till min älskade aqua terra, så nu kör jag utan klocka.

Beror lite på vad man tränar, jag kan ha klocka på mig på gymet ibland, dock tar jag väl kanske dom lite billigare isåfall, och gärna en som sitter på natoband då den sitter mer fast. Dock tar jag av mig den om jag ska tex slå på en boxningssäck då jag känner att det inte är en behandling som är så bra för ett automaturverk

Alltid klocka på gymmet. Måste hålla koll på tiden så att man inte latar sig för länge mellan seten [emoji12] . Ibland på arm annars bredvid.
56bc11945208bfa46ba9892524cc4c33.jpg

En sak som får mig lite att våndas och antagligen mest är en klassisk pest eller kolera fråga är hur bäst förvarar klockan när man tränar.. Nu pratar jag inte om träningsklockan såklart! Är det egentligen bäst att ha den i bilen på något hemligt ställe eller ska man låsa in den på gymmet...? Inget alternativ är såklart bra egentligen men vilket är minst dåligt?

Jag har lämnat mina (finare) klockor hemma men det har hänt att dom suttit kvar på armen så har jag gömt dom strategiskt i bilen.

Skulle också gömma strategiskt i bilen. Gymmet känns sämst. Många berättelser om vad som hänt med värdeskåp, väskor etc. Förvisso händer saker med bilar med, men risken är nog mindre gissar jag.

Har på mig klockan när jag tränar om jag har med mig den, använder mest en Longines Legend Diver med tropic/gummistrap som jag enkelt sköljer av efter passet. Kör jag övningar som cable cross eller liknande där jag behöver ta av mig klockan tar jag av mig den och lägger den vid mobilen, framför mig där jag ser den hela tiden. Hade aldrig lämnat den i skåpet. Angående skåpet vs bilen skulle jag nog välja bilen förutsatt att försäkringen skulle täcka värdet om den skulle bli stulen i bilen.

För min egen del känner jag inte att de är motiverat nog att råka skada en fin klocka pga vistelse på gymmet.
Visst de funkar säkert safe och bra om man sitter på en spinningcykel eller kör lugnt i någon maskin men för min egen del så vill jag inte riskera att slå o klockan i skivstång, hantlar och div lösa vikter.

I bilen så täcks normalt inte värdeföremål av försäkringarna om du inte har en bra specialförsäkring. Även på gymmet är försäkringsskyddet normalt begränsat. Steg 1 är kolla vad din försäkring täcker, sedan väljer du förvaringsplats. Bäst är alltid på/med sig.

Jag har antingen på mig min "finare" klocka, lägger den åt sidan och håller lite extra uppsikt eller byter till en G-SHOCK. Att förvara den i ett gymskåp/i bilen är inte att rekommendera.

Aldrig, aldrig, aldrig i skåp på gymmet. Har väl dykt upp x antal trådar på forumet där folk fått skåpen dyrkade och fått en obehaglig överraskning efter passet. Bilen är väl minst dåligt då, för att svara på din fråga.

Skulle aldrig lämna klockan i skåp på gym så då är väl bilen att föredra. Själv tränar jag inte på gym utan kör annan typ av träning och då lägger jag klockan i väskan som ligger i träningslokalen.

Alltid på oavsett aktivitet, har nu kommit över ”ding hysterin” och använder den som avsett. Köper en tuff klocka för att använda tufft:cigar:
Väl talat.
Dom gånger jag haft klocka under träning/övning har jag varit utrustad i form av G-shock.
Jag tänkte att håller den inte ute i fält på övning så är det inget att ha

Jag förvarar den i träningsväskan som jag har med mig in i gymmet som jag kan ha uppsikt över hela tiden medans jag tränar! :)

Blir allt som oftast UX:en när jag vet att jag ska till gymmet under dagen, eller när jag drar dit innan jobbet. Den kan sitta på hela tiden och funkar bra resten av dagen också.

Tillbaka
Topp