• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgaren i Göteborg?

Reverso

Panerai
Blivit så i hela Göteborg. Bestämmelser ifrån miljö och hälsa pga eventuella e-koli bakterier.
De enda som får servera icke well done burgare är de som maler köttet själva eller de som miljö och hälsa ännu inte har varit hos och påpekat detta.
Tyvärr.


Säker på det?

Tugg Drottninggatan maler sitt eget kött
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Blivit så i hela Göteborg. Bestämmelser ifrån miljö och hälsa pga eventuella e-koli bakterier.
De enda som får servera icke well done burgare är de som maler köttet själva eller de som miljö och hälsa ännu inte har varit hos och påpekat detta.
Tyvärr.
Exakt detta jag syftar till. När Tugg inte är säkra på att köttet hanterats rätt innan man har malt det, då anser iaf inte jag att det är bra kvalitet på köttet. Men det är bara min åsikt, inte meningen att kladda i tråden.
 
Exakt detta jag syftar till. När Tugg inte är säkra på att köttet hanterats rätt innan man har malt det, då anser iaf inte jag att det är bra kvalitet på köttet. Men det är bara min åsikt, inte meningen att kladda i tråden.
Det har inget med kvalitén på köttet att göra utan snarare själva slaktning/stycknings processen.
Om de maler själva och vill servera annat än wd måste de då putsa hela detaljens utsida innan de maler den.
Tippar på att de tycker att det är för mödosamt/kostsamt.
 

Jey

Cartier
Dags att uppdatera den här tråden nu när vårsolen tittat fram.
Idag blev det The barn :)
B02FDB35-AD16-4F19-B11A-FA89BA9DFBED.jpeg
 

NickG

Cartier
Bastard Burgers har öppnat i Kongahälla Center i Kungälv, måste säga att det var riktigt bra burgare! Dock var priset ganska högt.
Tror att dom ska öppna ytterligare en resturang i Mölndal också om något år.
 
Senast ändrad:

Jey

Cartier
Bastard Burgers har öppnat i Kongahälla Center i Kungälv, måste säga att det var riktigt bra burgare! Dock var priset ganska högt.
Tror att dom ska öppna ytterligare en resturang i Mölndal också om något år.

Ja jag hörde något om den här stället och nu har även du skrivit det så kan bli dags att testa det när man har vägarna förbi :rolleyes:
 

NickG

Cartier
Ja jag hörde något om den här stället och nu har även du skrivit det så kan bli dags att testa det när man har vägarna förbi :rolleyes:
Det tycker jag verkligen! Hade höga förväntningar eftersom att en kompis i Stockholm hade hypat upp stället med att det hade vunnit Årets Fastfood i Stockholm.
Men vågar nog påstå att dom levde upp till förväntningarna
 

Jey

Cartier
Det tycker jag verkligen! Hade höga förväntningar eftersom att en kompis i Stockholm hade hypat upp stället med att det hade vunnit Årets Fastfood i Stockholm.
Men vågar nog påstå att dom levde upp till förväntningarna

Är nog ett ställe att pröva när man besöker trakten :) jag räknar nog inte med det högsta betyget i ett köpcentrum i vanliga fall.
 

Simpatico

Rolex
Blev en lunchburgare på the Barns satellit Pigpen idag.
Ligger vid spåren på Nils Eriksson.
35591D51-C03D-4E06-8FA3-C323DCD9D743.jpeg

Bra bröd. Frasiga vanliga pommes. Rökt majo dipp.
Trevlig köttsmak, nästan genomstekt. Lite rosa.
Rostat bröd med lagom motstånd.
Rökt Majo dress , ost, silverlök och bacon.
Kan rekommenderas om ni har vägarna förbi.
 

Simpatico

Rolex
Dags igen lunchburgare på Wernersbistro vid hörnet på heden.
4B1A8642-8A88-40DD-9A67-A6B104965F61.jpeg

Mjukt bröd tendens till rostat. Bra stekyta på pucken lite klent kryddad dock. Cheddarost, lite trött bacon, rödlök och mayo.
Ingen dipp till dom varma vanliga pommes.
3,5 av 5 möjliga för en lunchburgare .
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Dags igen lunchburgare på Wernersbistro vid hörnet på heden.
4B1A8642-8A88-40DD-9A67-A6B104965F61.jpeg

Mjukt bröd tendens till rostat. Bra stekyta på pucken lite klent kryddad dock. Cheddarost, lite trött bacon, rödlök och mayo.
Ingen dipp till dom varma vanliga pommes.
3,5 av 5 möjliga för en lunchburgare .
Såg inte superrolig ut den där.. har du testat Dine på Drottninggatan? Inte i klass med Butchers Market men positivt överraskad!
 

Simpatico

Rolex
Väcker liv i tråden igen.
Blev ett återbesök på 2112 inför Gothenburg Sound spelningen.
Kvällens burgare blev Jesterhead (gästspel) med vanlig pf och en chiliaioli.
C4BDE68B-E2F0-4E99-B9D7-82465C47F44B.jpeg


Håller 2112 fortfarande väldigt hög bland dom icke smashburgarhaken.
Burgaren hade bra köttsmak, trevlig sammansättning och bra bröd.
Jesterhead innehåller om jag kommer ihåg rätt: jalapeñosmayo, krispsallad, picklad rödlök, sliced jalapeños, ost och tomat.
Lagom hetta utan att ta överhanden.
 
Väcker liv i tråden igen.
Blev ett återbesök på 2112 inför Gothenburg Sound spelningen.
Kvällens burgare blev Jesterhead (gästspel) med vanlig pf och en chiliaioli.
C4BDE68B-E2F0-4E99-B9D7-82465C47F44B.jpeg


Håller 2112 fortfarande väldigt hög bland dom icke smashburgarhaken.
Burgaren hade bra köttsmak, trevlig sammansättning och bra bröd.
Jesterhead innehåller om jag kommer ihåg rätt: jalapeñosmayo, krispsallad, picklad rödlök, sliced jalapeños, ost och tomat.
Lagom hetta utan att ta överhanden.
Hur var pommesen? Ser galet bleka ut 🥶
 
Topp