• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgaren i Göteborg?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
GBGs tröttaste burgare
9E19BED4-3E6B-424A-BFC8-51C3356D2266.jpeg
 

POO

Panerai
By the barn - Haveri mellan två bröd, smakade och luktade som köttfärs från ICA. Goda pommes.
Tugg - Bättre än ovanstående men inte fantastisk.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Överlägset bäst är The Barn - alltså restaurangen på Kyrkogatan. Absolut inte deras sidoverksamhet borta vid Stora Teatern.
Näst bäst är Tugg och Stockyard. Den första kör smash burgers och den andra kör tråkigt nog genomstekta men jäkligt bra burgare.
Butchers är tråkiga men var en gång i tiden kanonbra.
Holy Cow är lite trötta men jäkligt bra.
Burgersson började starkt för många år sedan men numera är det 50/50 mellan att få en kanonburgare eller något som inte ens går att hålla i, än mindre äta med värdighet.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Överlägset bäst är The Barn - alltså restaurangen på Kyrkogatan. Absolut inte deras sidoverksamhet borta vid Stora Teatern.
Näst bäst är Tugg och Stockyard. Den första kör smash burgers och den andra kör tråkigt nog genomstekta men jäkligt bra burgare.
Butchers är tråkiga men var en gång i tiden kanonbra.
Holy Cow är lite trötta men jäkligt bra.
Burgersson började starkt för många år sedan men numera är det 50/50 mellan att få en kanonburgare eller något som inte ens går att hålla i, än mindre äta med värdighet.

Ordräven har rätt!
The Barn har också öppnat vid stationen, har inte provat men skulle tro att det är som sidoverksamheten var.
 

E.Z.

Panerai
Överlägset bäst är The Barn - alltså restaurangen på Kyrkogatan. Absolut inte deras sidoverksamhet borta vid Stora Teatern.
Näst bäst är Tugg och Stockyard. Den första kör smash burgers och den andra kör tråkigt nog genomstekta men jäkligt bra burgare.
Butchers är tråkiga men var en gång i tiden kanonbra.
Holy Cow är lite trötta men jäkligt bra.
Burgersson började starkt för många år sedan men numera är det 50/50 mellan att få en kanonburgare eller något som inte ens går att hålla i, än mindre äta med värdighet.

Håller med på alla punkter!
 
Någon som testat Diné? Nystartat tydligen.
Inte just den i Göteborg, men har testat den i Örebro (första restaurangen) och tyckte att köttet var torrt och smakade väldigt mycket svartpeppar. Bara testat det en gång så det kan ju ha varit jag som haft otur också. I övrigt (bröd, pommes, sallad, dressing) var det bra, typ i nivå med Tugg om man ska jämföra med någonting i Göteborg.
 

Salesmayne

Panerai
Inte just den i Göteborg, men har testat den i Örebro (första restaurangen) och tyckte att köttet var torrt och smakade väldigt mycket svartpeppar. Bara testat det en gång så det kan ju ha varit jag som haft otur också. I övrigt (bröd, pommes, sallad, dressing) var det bra, typ i nivå med Tugg om man ska jämföra med någonting i Göteborg.

Tugg är riktigt trevligt tycker jag, jag äter iofs på den i Lund men pris och smakmässigt är deras burgare det bästa som Lund har att erbjuda. Jag tror att den i Gbg är moderskeppet om jag inte minns fel. Dock inte den bästa personal, dvs. service då det alltid är nya yrbollar, i. e. studenter som jobbar, men maten är bra. Rekommenderar deras Chili Sensation!
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Tugg är riktigt trevligt tycker jag, jag äter iofs på den i Lund men pris och smakmässigt är deras burgare det bästa som Lund har att erbjuda. Jag tror att den i Gbg är moderskeppet om jag inte minns fel. Dock inte den bästa personal, dvs. service då det alltid är nya yrbollar, i. e. studenter som jobbar, men maten är bra. Rekommenderar deras Chili Sensation!
Borås var moderskeppet. Men pris kontra Burg är väldigt bra på Tugg.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Inte just den i Göteborg, men har testat den i Örebro (första restaurangen) och tyckte att köttet var torrt och smakade väldigt mycket svartpeppar. Bara testat det en gång så det kan ju ha varit jag som haft otur också. I övrigt (bröd, pommes, sallad, dressing) var det bra, typ i nivå med Tugg om man ska jämföra med någonting i Göteborg.
Ok, får ta och testa!
Tugg är riktigt trevligt tycker jag, jag äter iofs på den i Lund men pris och smakmässigt är deras burgare det bästa som Lund har att erbjuda. Jag tror att den i Gbg är moderskeppet om jag inte minns fel. Dock inte den bästa personal, dvs. service då det alltid är nya yrbollar, i. e. studenter som jobbar, men maten är bra. Rekommenderar deras Chili Sensation!
Tugg gör Göteborgs bästa burgare när dom är på topp.
 

Simpatico

Rolex
Bara testat Diné på lunch och jämför jag med Tugg på lunch så håller jag nog Diné snäppet högre under lunchen iallafall.
Kvällstid så håller jag nog 2112 högst. Förvisso ett tag sen jag var där sist.
 
Topp