• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Låter långsökt? Har du någon beef (hehe) med dina sthlmkompisar om vilken stad som gör bäst burgare?

I överlag så jag dock meddela dig att Sthlm håller en högre nivå generellt vilket avspeglas i t.ex White Guide.
Nej, bara nyfiken. Vet inte varför det skulle vara långsökt, det är ju bara att svara vad man tycker. :)
 

Klahr

Omega
Någon som testat Burger Shack på Erstagatan?
Jag har - ok men inte mer.
IMG_7101.JPG
 
Om ni någon gång har vägarna förbi Telefonplan/Midsommarkransen så kan Svenska Hamburgarköket vara värt ett besök. Det är inte godaste burgaren jag ätit, men stället är åtminstone värt ett besök!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
The Barn står sig bra mot Stockholms alternativ. I STHLM håller jag Flippin, Prime (folkungagatan) och Bun meat Bun högst.

Även Phils är helt okej och The Border en bubblare (har även bra Burritos)
Instämmer, bara käkat på The barn och det ett ställe nära Haga/Linné. Flippin och BMB bättre
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
The Barn står sig bra mot Stockholms alternativ. I STHLM håller jag Flippin, Prime (folkungagatan) och Bun meat Bun högst.

Även Phils är helt okej och The Border en bubblare (har även bra Burritos)
Instämmer, bara käkat på The barn och det ett ställe nära Haga/Linné. Flippin och BMB bättre
Tycker visserligen inte att Barn är så jäkla bra, och det verkar dessutom skilja sig i koncept mot de bästa ställena i Stockholm.
 

Zingo

Rolex
Flippin
Here we go agin. En dubbel Burgler med en Choklad Milkshake (alltid magiskt bra). Vet inte om det var Flippins dagsform eller min egen (sliten från nattens bravader :happyhappy:) som gjorde att den inte hade lika mycket smak som den brukar ha. Stekytan var inte sådär krispig som den brukar vara (andras hade mer av det). Lite besviken.
:rolex::rolex::rolex::rolex:
 

Zingo

Rolex
Frankys
Några timmar senare var det dags för ny burgare, var tvungen att checka om mina smaklökar var tillbaka så det får bli en burgare på Frankys. Men, bara ett MEN, skiten var ju stängt! :rage: Ingen middag här inte.. :drowning:
image.jpeg
 

Oew

Rolex
Avslutade precis en klassisk riche-burgare, perfekt stekt kött, enkla och goda tillbehör.
Betyg: 6/5 tequilas
image.jpeg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Drog en burgarhelg
I fredags samma hamburgare som mitt förra inlägg

image.jpeg

I lördags Bun meat bun i orten(där man ska vara), Beach town bbq, bra stekyta samt bra kryddat kött. Brödet var mjukt men ändå inte för mjukt för att det ska suga upp all köttsaft. Lite snålt kanske med två små baconbitar och rödlök.
4,5/5

Sedan Phils i Gärdet.
Dyrt, en dubbelcheese, pommes och sleeping bulldog gick på 250kr. Kötten var ojämna samt lite mesigt kryddat, brödet var lika bra som BMB, osten var inte riktigt smält och var något smaklöst. Pommesen var krispiga och goda, bra saltat(havssalt?).
3/5
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
BMB Södehallarna igår. Royal Cheese, extra kött och extra ost. Inte lika vass som sist. Tyvärr alldeles för salt denna gång.

2.5/5 serti subar

image.jpeg
 

Oew

Rolex
Idag blev det en dubbel Celtic på O'Learys och besviken är ordet. Köttet kändes svettigt, osten inte helt smält, för mycket sås som bara rinner. Plus för brödet som var rätt gott och härligt grillat.
2/5 sombreros
image.jpeg
 

Klahr

Omega
Ni som blir besvikna på typ Olearys och liknande - fråga om det är frysta puckar eller färskmalt innan ni beställer så slipper ni (oftast) svindåliga äckliga hamburgare. Tips från coachen ;)
 

Zingo

Rolex
Ni som blir besvikna på typ Olearys och liknande - fråga om det är frysta puckar eller färskmalt innan ni beställer så slipper ni (oftast) svindåliga äckliga hamburgare. Tips från coachen ;)
Lärdomen är att det ändå inte hjälper, man ska äta burgare på de "riktiga" burgarställena eller avstå, man blir bara besviken.

Exempelvis var denna burgare högrev, malen, jada jada men på en pub (och utanför Stockholm). Besivkelsen var enorm. :(
image.jpeg
 

Klahr

Omega
Lärdomen är att det ändå inte hjälper, man ska äta burgare på de "riktiga" burgarställena eller avstå, man blir bara besviken.

Exempelvis var denna burgare högrev, malen, jada jada men på en pub (och utanför Stockholm). Besivkelsen var enorm. :(
image.jpeg
Det händer, tyvärr, absolut men chansen är mindre. Sen om det är varmhållen "inhouse" mald så blir det ju skit ändå :( T.ex Daisys skriver ju högrevsburgare och ja det är ev högrev men den är mald och fryst någon annanstans.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Lärdomen är att det ändå inte hjälper, man ska äta burgare på de "riktiga" burgarställena eller avstå, man blir bara besviken.

Exempelvis var denna burgare högrev, malen, jada jada men på en pub (och utanför Stockholm). Besivkelsen var enorm. :(
image.jpeg

Brödet ser ju enormt ut
Eller var det knappt något kött?
 

Oew

Rolex
Det händer, tyvärr, absolut men chansen är mindre. Sen om det är varmhållen "inhouse" mald så blir det ju skit ändå :( T.ex Daisys skriver ju högrevsburgare och ja det är ev högrev men den är mald och fryst någon annanstans.
Hade inte förväntat mig en toppklass-burgare, och kan ibland uppskatta en grisig snabbmat/grillkiosk-burgare, men det här va under mina redan låga förväntningar
 
Topp