• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Mer att jag kommer med röd linje och ska luncha med en kompis som kommer med blå linje. Så vi sa att vi ses vid TC.
3 naturella dubbel cheese ihopbyggda på valfri donken funkar alltid. Doppa i mcflurry med sundae-sås för optimal upplevelse.
Snapchat-3594221378483915762.jpg

Det blir tydligen Vigårda ändå. Om man ska göra det bästa av situationen? Köra en så enkel så möjligt, eller tvärtom maxa med tillbehör?

Testade Bun Meat Bun i Söderhallarna idag.
Är rätt besviken faktiskt. Burgaren får 3,5 kapsyler av 5 och pommesen max 2.
Tog en plain cheese för att kunna göra en fair jämförelse med de ställen jag tidigare besökt.

Screenshot_20161011-111738.png

Det blev en dubbel kyckling på Vigårda. Tänkte att en trist köttpuck är värre än kyckling (som liksom alltid är ungefär lika). Tror jag gjorde rätt ändå, för kompisens burgare var bränd på utsidan och rå i mitten. Verkligen ingen höjdare och inget jag kan rekommendera, men blev mätt iaf.

IMG_4564.JPG

Jag käkade på OBW häromdagen, var inte sugen på burgare utan kycklingvingar. Ganska goda men det som gjorde mig förbannad var 28 kr för en läsk, liten glasflaska. Trodde man skulle få 50 cl bägare för det priset. Var ytterst irriterad under maten :)
Ej prisvärt ställe, kan tänka mig gå dit igen för att prova burgarna.

Körde enkla burgare hemma idag. 3x100g senapsstekt nötfärs + 3 skivor blåmögelost. Lite senap, ketchup, bbq-sås och hempicklad rödlök. Otroligt gott. Med bättre bröd hade det banne mig varit i klass med flera av burgerhaken.

Vet att restaurangen inte ligger i Sthlm, men vem är på att köra dit bara för detta ;)?
IMG_2458.JPG

Fanns en liknande deal i Västerås innan de bytte ägare. Raggarnas favoritställe under Power Meat - Giddegrillen.

1 kg kött, pommes och lite andra tillbehör som sallad och dressing.

Det är dock inga prettoburgare som det vanligtvis postas i tråden, tänk raggare framför pretto ;)

Vill slå ett slag för Tweeds burgare med trippelfritterade pommes och pepparmajo! Om den inte skrivits om innan.. satan vad god!

Tog även en Old fashion efteråt som var en av de bästa jag druckit!

IMG_6989.JPG

IMG_6991.JPG

Vill slå ett slag för Tweeds burgare med trippelfritterade pommes och pepparmajo! Om den inte skrivits om innan.. satan vad god!

Tog även en Old fashion efteråt som var en av de bästa jag druckit!

IMG_6989.JPG

IMG_6991.JPG

Tweed är ett trevligt ställe med goda drinkar. Däremot tycker jag att personalen är dryg som fan. Förvisso ett år sedan jag var där senast men de har vid alla mina besök haft en trött attityd

Tweed är ett trevligt ställe med goda drinkar. Däremot tycker jag att personalen är dryg som fan. Förvisso ett år sedan jag var där senast men de har vid alla mina besök haft en trött attityd

Jasså? De var jättetrevliga och bjöd till och med på en fördrink när bordet var 5min sent. Fick bara positiva vibbar :)

Jag var på väg till fest uppe i Uppsala, stannade till på hypade Dylans för att pröva deras burgare. Nu har de visserligen öppnat upp ett hak i stan, originalet ligger ute i ett industriområde (Foodtruck), är ev. bättre där.

Tog deras vanliga classicburgare, dubbel! Riktigt smakrikt kött, var det enda positiva. Brödet för hårt, för mycket motstånd tyckte jag. Såsen i botten var vattning och rann ut ganska mycket. Pommesen var goda, vanliga, inget speciellt. Dylan har en egen "Fries sauce" Gott, känner igen smaken sen tidigare men vet inte riktigt vart. Någon form utav mayoblandning. Ska pröva igen vid tillfälle.

Med meny (läsk, pommes) gick kalaset på 103:-

3/5 i betyg, köttet vägde upp.

FITbaXJ.jpg

Glömde ta bilder... :(

Käkade på Barrels & Burgers igår i Gamla stan. Blev en tripple smash med extra kött (4x80gr) och en vanlig tripple smash på det (3x80gr). Satt som ett smäck. 8/10. Servitören frågade 3 gånger om jag verkligen beställt rätt, men det gjorde jag. 560gr ner i magen. Fantastisk burgare.

Tillbaka
Topp