• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Nöjd
IMG_8280.JPG

Testa OBW idag igen efter de infört sitt nya koncept.

Helt klart ett steg framåt. Ingen fryspuck och schysst bröd. Kunde varit kryddat lite bättre. Kött/bröd-ration lämnade också en del att önska.

Men månadens burgare för 110kr inklusive dricka, sötpotatispommes, vingar och dipp är det helt klart värt.

Var på Phils Kungsholmen och provade deras nya? med tryffelmajo och karamelliserad lök. Då jag fick den efter 25 minuter istället för de utlovade 10 glömde jag bort bild.

Generöst med lök och majo, och om jag inte är helt ute och cyklar var det en större/tjockare skiva kött än i den vanliga Phils.

Sammantaget tycker jag att den var riktigt lyckad, och den får 4 av 5 i betyg.

Det blev för övrigt en dubbel cheese på Flippin. Bra burgare och så, men det känns trots allt som mer hype än kvalitet. Och 125:- utan några tillbehör är ett rätt högt lunchpris.

IMG_4676.JPG

Åt Phils kungsholmen igår innan matchen. Fortfarande bästa burgarna i stan. Fuck alla haters. Hamburgerköket är en close second, men lite för svårätna burgers där.

Flippin
En dubbel Burgler levererar som vanligt. Blev take a way så brödet ser liiite mindre nice ut på bilden men var gott som bara den.
:rolex::rolex::rolex::rolex:+
image.jpeg

Flippin
En dubbel Burgler levererar som vanligt. Blev take a way så brödet ser liiite mindre nice ut på bilden men var gott som bara den.
:rolex::rolex::rolex::rolex:+
image.jpeg
Du äter så mycket burgare så jag litar absolut på dina betyg men den där bilden alltså...fy fan så trött och rent ut sagt osmakligt jävla äcklig den burgaren ser ut hahaha

Phils idag till lunch. Körde en dubbel med bacon och pommes. Halv kul :/
IMG_2322.JPG

Phils ser jag som en bra lunchburgare. Inte värt en egen resa, knappt värt en omväg. Jag gillar singel + halloumi eller dubbel. Jag tycker att man kan skippa bacon som bara brukar vara seg, och även pommes som inte brukar vara så krispiga. (Iaf på Phils Gärdet). Mitt största problem med Phils är dock att singel är lite för liten, men dubbel blir för stor för en snabb lunch. Singel på 1x160 och dubbel på 2x120 vore najs.

Gnarlys - Fridhemsplan
WTF har hänt med Gnarlys? Eller är det bara Fridhemsplan? Första besöket här. Blev en La Formagio burgare. Brödet är för stort och blir oproportionerligt stor i jämförelse med köttet. Köttet var svampigt utan hård stekyta men lätt rå (vilket dock är trevligt), får känslan att de stekt den på försvag värme. Pommes lite trista men ok. Det som man blir riktigt less på är 25kr för dipp!:mad: Hade inte tänkt att köpa hela flaskan. Girigt.
Sjukt besviken.:(
:rolex::rolex::rolex:-
image.jpeg

Bun Meat Bun i Söderhallarna verkar vara det som anses bäst i tråden, eller? Får bli en sväng förbi asap. Annars är min favorit hittills Svenska hamburgerköket!

Gnarlys - Fridhemsplan
WTF har hänt med Gnarlys? Eller är det bara Fridhemsplan? Första besöket här. Blev en La Formagio burgare. Brödet är för stort och blir oproportionerligt stor i jämförelse med köttet. Köttet var svampigt utan hård stekyta men lätt rå (vilket dock är trevligt), får känslan att de stekt den på försvag värme. Pommes lite trista men ok. Det som man blir riktigt less på är 25kr för dipp!:mad: Hade inte tänkt att köpa hela flaskan. Girigt.
image.jpeg
Gnarly överlag är en besvikelse.

Gnarlys - Fridhemsplan
image.jpeg

Det var väldigt generöst med en 3:a i betyg efter den sågningen ;)

Tillbaka
Topp