• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

meo_swe

Audemars
20170327_112221.jpg
Testade vegabaren idag. Smakade precis som jag trodde, som donken, fast inte äckligt. Fungerar som lunch på bygget, Men inget man känner sug efter.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kan tipsa om Donkens Maestro Hot Stuff jag åt på lunchen för en stund sen.
Glömde tyvärr att ta bild på den
product1_v4.png

God Burgare med lite mer smak än vanligt med Jalapenos, Bacon, Sriracha majonnäs mm.
Ser som vanligt större ut på bild än den man får men den va smakrik.
Rekommenderas om ni inte har något annat än Donken att välja på.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Gick snabbt. Nu ligger den i min mage.
Burgaren var god, väl avvägd sälta, god dressing och schysst bröd. Sötpotatispommesen vad inte så imponerande. För lite ost o för lite mayo(?). Gott med chili. Funderar på om inte pommes skall vara gjorda av vanlig potatis ändå...
Inget fel på servicen, men inte imponerande. Blandat klientel såhär en måndagkväll. Jämflr man med vigårda som jag bruka besöka av bekvämlighetsskäl är det mer unga människor. Hade jag ätit samma sak på vigårda (en burgare med sötpotatispommes o en öl) hade jag haft en hundring kvar. Dock är det ju skillnad på burgaren.
Besöket får 6 rolex av 10.
Notera att jag inte på något sätt är van hamburgarmänniska.
IMG_2624.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snabb lunchburgare från Prime i bilen. Plain cheese, bara ost och kött. Helt ok, men inte mer. 2,5 av 5 vintagepuckar.

IMG_20170406_125049.jpg
 

Zingo

Rolex
Prime
Inte heller denna gång levererar Prime. Genomstekt och torr om än en trevlig yta. En dubbel utan pommes med vatten för 167 kr känns inte ok,speciellt inte till lunch.
:rolex::rolex:+

IMG_1089.JPG
 

dauit

Panerai
2-Faktor
2017-03-16 19.04.44.jpg


Bastard Burgers i Luleå. Om man ska bortse Allstar, Olles och Bishops som är mer åt restuaranghållet är Bastards första hamburgarhaket i Luleå.
Deras tryffelburgare är verkligen kanonbra, sötpotatisstripsen är bra krispiga också. 8/10

Enda nackdelen är priset, om man inte äter deras lunchmeny(109kr) kostar en dubbelburgare, strips och en cola runt 200kr
 

Bilagor

  • 2017-03-16 19.04.33.jpg
    2017-03-16 19.04.33.jpg
    87.6 KB · Visningar: 34
  • 2017-03-16 19.04.41.jpg
    2017-03-16 19.04.41.jpg
    100.2 KB · Visningar: 33
  • 2017-03-16 19.08.26.jpg
    2017-03-16 19.08.26.jpg
    101.8 KB · Visningar: 37

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Någon som har prövat den nya på BmB, Green chili cheese? Är den något att ha, eller ska man välja något annat?
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Gick snabbt. Nu ligger den i min mage.
Burgaren var god, väl avvägd sälta, god dressing och schysst bröd. Sötpotatispommesen vad inte så imponerande. För lite ost o för lite mayo(?). Gott med chili. Funderar på om inte pommes skall vara gjorda av vanlig potatis ändå...
Inget fel på servicen, men inte imponerande. Blandat klientel såhär en måndagkväll. Jämflr man med vigårda som jag bruka besöka av bekvämlighetsskäl är det mer unga människor. Hade jag ätit samma sak på vigårda (en burgare med sötpotatispommes o en öl) hade jag haft en hundring kvar. Dock är det ju skillnad på burgaren.
Besöket får 6 rolex av 10.
Notera att jag inte på något sätt är van hamburgarmänniska.
IMG_2624.JPG
Om du visste hur dåligt kött där är i Vigårdas burgare så hade du betalt 100kr mer alla dagar i veckan :)!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Snarare kvalitén på köttet hos Vigårda, enligt vad som står på köttet måste det vara genomstekt.. Vilket väldigt få är.
Tack men nej tack :D!
Fattar inte riktigt.

Jag har sett flera burgarställen i Göteborg som har fått tillsägelser om att de måste tillaga well done. Något från miljöförvaltningen tror jag.
Är det samma på Vigårda, eller anser de själva att de måste göra köttet well done?
 

meo_swe

Audemars
Fattar inte riktigt.

Jag har sett flera burgarställen i Göteborg som har fått tillsägelser om att de måste tillaga well done. Något från miljöförvaltningen tror jag.
Är det samma på Vigårda, eller anser de själva att de måste göra köttet well done?
Nu drar jag fritt från minnet Men ska man tillaga mat som ej är genomstekt måste man ha en kallskänka.
 
Topp