• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Riksusel bild men drog Jureskogs idag. För mig är de bäst i stan, faktiskt. Jag älskar fortfarande BMB och kommer inte käka mindre där, men jag kommer aldrig mer att besöka Barrels eller Phils när man får den här burgaren i samma område för samma pris eller mindre.

Köttet är magiskt, det slår precis allt och alla, stekytan var så hård att det frasade samtidigt som burgaren var rosastekt. Pommes och kycklingvingar är mycket bra. Milkshaken god, men inte exceptionell
F96E85CA-775D-46FC-87C8-5FF659511376.jpeg
Vilken tog du?

Åter från jureskogs där en high five med lökringar åts. Måste ändå, trots hyllningarna i denna tråd, säga att jag rankar frankys högre.
Det var bra men saknade det där sista....

Edit: Idiotisk trappa till beställningsdesken

Senast ändrad:
Blev jureskogs till middag, tog en bacon cheese och en high-five. Skippade milkshaken efter de dåliga recensionerna här. Tycker bacon cheese var bäst, tryffelmayon i high five tog över smaken lite för mycket även om den också var god. Håller dock bmb högre fortfarande även om det lär bli många besök hos jureskog då jag jobbar 50m därifrån
6D529111-BD27-48B1-8144-D1CE4F11593F.jpeg

Jureskogs
Omtest besök nr 2. Första besöket stryks då bedövning i munnen eliminerade smaker om än att det kändes lovande. Blev nu att testa cheese respektive herr Jureskogs signaturburgare High five (burgar kombon han tävlade med i TV då han reste runt i USA).

Cheese
Blev en enkel, riktigt bra. Bra kött och bröd, gillar silverlöken. Ost och bacon samt dressing. Enkelt neutralt och jäkligt gott. Burgare som borde passa de flesta.
:rolex::rolex::rolex::rolex:

High five
Nu snackar vi dopad burgare med alla saker som är gott som tryffelmajo och smakrik ost samt massa lök. Denna kommer nog vara en vattendelare då det är mycket smak och intensiv smak. Svarta Sara som ost gillar jag men den är långt ifrån en cheddar vilket kan vara svårt för andra samt och tryffelmajo ger mycket smak. För mig är den magisk!
:rolex::rolex::rolex::rolex::rolex:

885F7CE7-BD31-4698-85F1-EF2804C0EF4A.jpeg

Gillar att restaurangen är bygg enkel och snabb servering men ser ändå ok ut. Plus till tillgången till ljusgården så att det finns ståplats om man är i farten. Minus åt att de inte har take away, oklart hur de tänkte där men det kommer nog med tiden med tanke på placeringen av restaurangen.
På ett par år har nu äntligen city fått många bra burger ställen med Jureskogs i topp.

Blev jureskogs till middag, tog en bacon cheese och en high-five. Skippade milkshaken efter de dåliga recensionerna här. Tycker bacon cheese var bäst, tryffelmayon i high five tog över smaken lite för mycket även om den också var god. Håller dock bmb högre fortfarande även om det lär bli många besök hos jureskog då jag jobbar 50m därifrån
6D529111-BD27-48B1-8144-D1CE4F11593F.jpeg
Provade Jureskog idag och jag håller med dig. Åtminstone håller jag Beachtown och Mexicali över High Five!

• Like
Reactions: Oew
Jureskogs
Omtest besök nr 2. Första besöket stryks då bedövning i munnen eliminerade smaker om än att det kändes lovande. Blev nu att testa cheese respektive herr Jureskogs signaturburgare High five (burgar kombon han tävlade med i TV då han reste runt i USA).

Cheese
Blev en enkel, riktigt bra. Bra kött och bröd, gillar silverlöken. Ost och bacon samt dressing. Enkelt neutralt och jäkligt gott. Burgare som borde passa de flesta.
:rolex::rolex::rolex::rolex:

High five
Nu snackar vi dopad burgare med alla saker som är gott som tryffelmajo och smakrik ost samt massa lök. Denna kommer nog vara en vattendelare då det är mycket smak och intensiv smak. Svarta Sara som ost gillar jag men den är långt ifrån en cheddar vilket kan vara svårt för andra samt och tryffelmajo ger mycket smak. För mig är den magisk!
:rolex::rolex::rolex::rolex::rolex:

885F7CE7-BD31-4698-85F1-EF2804C0EF4A.jpeg

Gillar att restaurangen är bygg enkel och snabb servering men ser ändå ok ut. Plus till tillgången till ljusgården så att det finns ståplats om man är i farten. Minus åt att de inte har take away, oklart hur de tänkte där men det kommer nog med tiden med tanke på placeringen av restaurangen.
På ett par år har nu äntligen city fått många bra burger ställen med Jureskogs i topp.

Det går alltså inte att ta take away?

Hade hoppats på att glida in och plocka med mig några burgare på Fredag.

Någon som är sugen att köra en GTG på någon av Burgarhaken nu på lördag 7/5? Tänkte en lunch. Drar ihop en liten DM grupp.

Det går alltså inte att ta take away?

Hade hoppats på att glida in och plocka med mig några burgare på Fredag.
Inte förra veckan iaf. Får de i papper såklart så man kan äta den i farten om så önskas alt stå och äta i ljusgården men de hade inga påsar (vilket såklart går att ta med om man har lite framförhållning samt vilja).

Inte förra veckan iaf. Får de i papper såklart så man kan äta den i farten om så önskas alt stå och äta i ljusgården men de hade inga påsar (vilket såklart går att ta med om man har lite framförhållning samt vilja).

Får hoppas att det kommer längre fram. Det kan ju vara så att de vill sätta köket först och få en mer exakt uppfattning om antalet besökare. Risken/chansen med takeaway i det området är att det vid lunchtid skulle kunna bli en extrem anstormning.

Får hoppas att det kommer längre fram. Det kan ju vara så att de vill sätta köket först och få en mer exakt uppfattning om antalet besökare. Risken/chansen med takeaway i det området är att det vid lunchtid skulle kunna bli en extrem anstormning.
Blir alltid det på nya ställen. Kön på Holly Green var ju inte att leka med förra året. :(

Måste bli ett besök på Jureskogs snart... Har inga giltiga ursäkter när det ligger 50 meter från kontoret!

Ni som sågat milkshaken på Jureskog...vad är det som har varit fel? Känns ju rätt svårt att misslyckas med just det.

Tillbaka
Topp