• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Käkade på Jureskogs nu i helgen. Jag och tjejen var nog först på plats, ca 11.30 en söndag, då var det riktigt bra. Åt bacon cheese (utan saltgurka pga barnrumpa som inte gillar inlagda saker), pommes och chokladshake.
Jag tycker att burgaren var bra, gott kött, goda såser, rejält med silverlök, knaprig bacon och fin ost. Tycker att brödet kanske var lite för litet/klent, burgaren blev lite väl flottig och svåräten på slutet, ungefär som svenska hamburgerkökets burgare.
Våra pommes var grymt goda, vi delade på en, tyckte det räckte fint. En sådan pommes borde garanterat räcka till en hungrig kille till lunch! God smak, lagom sälta, faktiskt bland de bättre jag käkat här i stan. Aningen för hög syra i chipotlemajon för min smak också.
Shaken var som många här säger - lite väl lös i konsistensen, och man hade kunnat trycka på med mer choklad.

Tråkigt att de verkar vara jäkligt ojämna, om man läser denna tråden, för vi var båda mycket nöjda. Vi tyckte nästan att de nådde upp till BmB-standard, men inte riktigt där.

Andra ggn på Jureskogs. Helt ok men ändå besviken. Tog en High five och en cheeseurgare .Fortfarande bra stekyta på köttet men saknar salt och peppar. Dressingen man får till cheesburgaren känns menlös, det hade räckt med senap och ketchup.
High five var god men nåt saknades sedan första ggn jag provade den.
Brödet på båda burgarna var en besvikelse, för hårt rostat så det saknades fluffighet.
20180410_161125.jpg

Senast ändrad:
Blev till slut Prime Burger och det var helt ok, lite trög service för min smak bara. Med tanken på att lokalen var halvfull så borde man inte behöva vifta på uppmärksamhet. Men pga lugnet så gick det väldigt bra att umgås . Maten som sagt ok, men jag kommer testa ett annat ställe nästa gång.
20180411_181325.jpg

På grund av en miss med ett flyg så hamnade jag i Stockholm i fredags och passade på att testa Jureskogs. Det vart en dubbel cheese med pommes och bea dippen.
Överlag hade jag väntat mig mer, tyckte burgaren var för rinnig och smakerna satt inte riktigt. Bra stekyta men inte mycket mer. Verkar vara otroligt ojämn kvalité utifrån recensionerna här?
wx_camera_1523635846883.jpg

På grund av en miss med ett flyg så hamnade jag i Stockholm i fredags och passade på att testa Jureskogs. Det vart en dubbel cheese med pommes och bea dippen.
Överlag hade jag väntat mig mer, tyckte burgaren var för rinnig och smakerna satt inte riktigt. Bra stekyta men inte mycket mer. Verkar vara otroligt ojämn kvalité utifrån recensionerna här?
wx_camera_1523635846883.jpg
Fin tiger, måste missat den när jag var på jureskogs :(

Ok inte i Stockholm med Bastard Burgers finns ju i stan.
Detta är i Luleå, deras tryffelburgare var bra. Bra, gott kött men saknade lite stekyta och riktigt bra bröd, lagom fluffigt och lagom segt. Samt de bästa sötpotatispommes jag ätit.
IMG_20180417_190035.jpg

Måste pröva dem i Stockholm och se om de håller lika bra nivå.

Ok inte i Stockholm med Bastard Burgers finns ju i stan.
Detta är i Luleå, deras tryffelburgare var bra. Bra, gott kött men saknade lite stekyta och riktigt bra bröd, lagom fluffigt och lagom segt. Samt de bästa sötpotatispommes jag ätit.
IMG_20180417_190035.jpg

Måste pröva dem i Stockholm och se om de håller lika bra nivå.
Kul. Ska testa den i Stockholm i helgen är tanken. Hört bra om den

• Like
Reactions: PIC
BMB Farsta igår. Har dom bytt ost eller är det bara något jag fått för mig?
Smakade som en sån där skev hamburgerost bestående av 51% ost & 49% skit.
Drog såklart en 400g. Låg i magen innan tjejen fått i sig sin 100g. :hilarious:
Någon som testat BC burgers vid Nytorget? Hört extremt bra om det.
20180417_193538.jpg
20180417_193550.jpg

Edit: nya blåbärcheesecake-milkshaken var jäkligt god men smakade mest blåbär

BMB Farsta igår. Har dom bytt ost eller är det bara något jag fått för mig?
Smakade som en sån där skev hamburgerost bestående av 51% ost & 49% skit.
Drog såklart en 400g. Låg i magen innan tjejen fått i sig sin 100g. :hilarious:
Någon som testat BC burgers vid Nytorget? Hört extremt bra om det.
20180417_193538.jpg
20180417_193550.jpg

Edit: nya blåbärcheesecake-milkshaken var jäkligt god men smakade mest blåbär

Sjukt, 400g - blir typ imponerad. Vad brukar dom säga när dom tar emot beställningen?

Sjukt, 400g - blir typ imponerad. Vad brukar dom säga när dom tar emot beställningen?
Vanligtvis kör jag 2x200g men var sugen på mer köttfeeling den här gången. Vanligtvis tror dem att jag beställer till mig och någon i sällskapet men den här gången var det ingen som reagera.
En vän som driver Crossfitboxen i Farsta och några andra som tränar där kör alltid 300-400g så dem är väl vana vid det här laget. :)

• Like
Reactions: ZQT
Vanligtvis kör jag 2x200g men var sugen på mer köttfeeling den här gången. Vanligtvis tror dem att jag beställer till mig och någon i sällskapet men den här gången var det ingen som reagera.
En vän som driver Crossfitboxen i Farsta och några andra som tränar där kör alltid 300-400g så dem är väl vana vid det här laget. :)
Har kört 400g ett par gånger, men tycker det blir för svårt att äta. Bättre att köra 2x200 plus att man då kan få en cheesus + en beachtown ;)

Flippin i helgen. Cricket är bra, väldigt god. Flippin burgaren - not so much. Känns överlag som burgare-hypen lagt sig vilket är skönt på sätt & vis. Gott som fan men absurt att man kunde käka 7-8st varje helg. Tider när man käkade 3x dubbla på barrels, 720gr kött. #fitness

Blev som sagt ett besök på Jurskogs förra helgen.

Jag och frugan tog varsin High five. Blev inte imponerade, flottiga och allmänt geggiga var vårt gemensamma omdömme.
Nej, väljer hellre annat vid nästa tillfälle.

Milkshaken var dessutom något bland det sämsta jag har upplevt. (jordgubbssylt med grädde och mjölk i princip)

Blev som sagt ett besök på Jurskogs förra helgen.

Jag och frugan tog varsin High five. Blev inte imponerade, flottiga och allmänt geggiga var vårt gemensamma omdömme.
Nej, väljer hellre annat vid nästa tillfälle.

Milkshaken var dessutom något bland det sämsta jag har upplevt. (jordgubbssylt med grädde och mjölk i princip)

Riktigt märkligt hur dåligt det verkar vara!? Är det någon som har varit riktigt nöjd hittils förutom @Joffrey ?
Stora fogsvansen från alla på milkshake också...inte direkt en supersvår sak att få till bra.

Käka på Jureskog för andra gången i lördags. Inte mycket bättre än första. Köttet var bra stekt, bra crust, bättre kryddat men saknades något. Överdrivet med mayo och segt bröd. Valde att skippa deras mugg med pommes för 30spänn denna gång då det är löjligt ovärt.

Gillar dessutom att Pepsi Max i pappmugg kostar 30 spänn. Undvek som tur var själv den minan.

Tillbaka
Topp