• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Måste fått ett måndagsexemplar hos Jureskogs. Kände ingen tryffel alls och burgaren var allmänt smaklös. Ger det en chans till kommande helgen..

Ni hypade ju så mycket så det första på helgens ’att göra lista’ blev Jureskogs:

EB0605F7-43D6-4E61-9FD2-343F083D90A9.jpeg

Trevligt ställe, bra lokal, schysst upplägg med beställning, upphämtning etc.

Bra komposition av burgarna, bra grundsmaker, bra bröd, jäkligt bra stekyta och konsistens. Men lite halvdåligt med smak på köttet. Riktigt grymma pommes.

Håller det inte som den bästa burgaren någonsin. Men helt klart bra och värt något mer försök.

1C3033BB-0B8B-498A-9EA5-CBDBF502404A.jpeg

Måste fått ett måndagsexemplar hos Jureskogs. Kände ingen tryffel alls och burgaren var allmänt smaklös. Ger det en chans till kommande helgen..
Samma här. Käkade high five och pompa och ingen av dom var speciellt bra... Smakerna i high five försvann för mig och den var alldeles för salt. Pompan meh... Bean var ok dock

Min ostburgare var dåligt kryddad igår vid lunchtid, bra crust dock. Pommesen och chipotlemayon var bra. Dock löjligt lite pommes.

För 200spänn finns det många andra ställen jag hellre väljer.

Man blir inte supersugen att gå till Jureskogs precis efter att man läser recensionerna på KS. Ni som har fått dålig mat, säger ni till?

Tänkte käka burgare med mina brorsor imorgon, och vi ska mötas upp vid Fridhemsplan. Är det Gnarly eller Prime som gäller då???

kan ju knappast hylla flippin burgers längre, de har ju gått ner sig brutalt.
35spänn för en stor fries ska dom dock ha cred för, men burgarna är inget att ha längre.
jag röstar på Prime all the way in i kaklet.. någon Phils kan vara bra också..
finns väl några kvar att testa, så som Frankys? Jureskog, AG, men de flesta är avverkade av de "stora" namnen som ploppar upp överallt nu.

Testade jureskogs idag.
En high five och en cheese med bacon och bbq.
Riktigt bortkastade pengar. 280 spänn för det och en Cola.
High five var okej men gillade inte alls brödet. Lite gummikänsla. Köttet hade bra stekyta och var lite rött men inte alls saftigt. Tryffelaiolin gav däremot mycket smak.
Cheeseburgaren var så kass så att man lika gärna hade kunnat äta den på Max.
IMG_2278.JPG

Testade jureskogs idag.
En high five och en cheese med bacon och bbq.
Riktigt bortkastade pengar. 280 spänn för det och en Cola.
High five var okej men gillade inte alls brödet. Lite gummikänsla. Köttet hade bra stekyta och var lite rött men inte alls saftigt. Tryffelaiolin gav däremot mycket smak.
Cheeseburgaren var så kass så att man lika gärna hade kunnat äta den på Max.
IMG_2278.JPG
Rätt så imponerande hur man kan vara så ojämn i sin kvalité

Med tanke på hur dyrt Gnarly är finns det aldrig anledning att äta där. Mediokra burgare till hög kostnad.

Hade en burgare legat under hundralappen hade det absolut varit värt. Men i den prisklassen, AG alla dagar i veckan.

Gnarly, prime och phils ligger alla på samma pris ish om man räknar med burgare och pommes. Nu var det ett tag sen jag käkade ag’s burgare. Men den var riktigt dålig (käkat den 5ish ggr dock ett år sen sist)

Gnarly, prime och phils ligger alla på samma pris ish om man räknar med burgare och pommes. Nu var det ett tag sen jag käkade ag’s burgare. Men den var riktigt dålig (käkat den 5ish ggr dock ett år sen sist)

Phils 105+29.
Gnarly 179

Konstigt du äter burgare 5 gånger som är riktigt dålig.

Phils 105+29.
Gnarly 179

Konstigt du äter burgare 5 gånger som är riktigt dålig.

Snittpriset är la 120+29 kanske men men.
Bor man i närheten och är lat så är det ju lätt att ge ett ställe ett par chanser..
Dock har ju Ag mycket annat gott, men jag skulle inte gå dit för deras burgare.

Testat High Five burgaren hos Jureskog. Jag gillar brödet. Gott och fluffigt. Inte så tungt. Osten är riklig och smakrik. Köttet 180 g är saftigt med knaprig kant. I like. Dressingen med tryffeln helt ok. Saltgurka känns lite Big Mac. Saknar sallad. En annars bra burgare. Stark 4 av 5 i betyg. Pommesen imponerade dock inte. Känns torr och tråkig fast den var helt ny. Milkshaken var god och inget större fel på. Bra smak. Kanske skippa grädden. Lite mer iskristaller i hade varit bra. Lökringarna smakar...lökringar. Inget att skriva hem om. Att de inte har Coke suger dock stenhårt. ”Går set bra med Pepsi?” sa dem. ”Går det bra att betala med Monopolpengar?” sa jag. Sjukt hög ljudvolym på lunchen. De måste sätt upp akustikplattor i taket. Annars ett helt okej hak. Mer som ett lyxigt snabbmatshak än restaurang.
AFBC96BC-B36B-4DB3-92FF-9AE9B114691E.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp