• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Synd bara om det ska hänga på att han själv är på plats för att det ska vara ok. Inga vidare recinsioner på Google heller.
Jag har nog en speciel smak för burgare då jag även gillar Phils och dess stekyta, som är en vattendelare. Gillar BMB för delen delen också, lite mer lyxig McDonalds cheeseburgare över de. När allt kommer omkring är jag typ som en labrador när det kommer till mat. :sorry: :D

Jag var inte imponerad av burgaren på Jureskog. Tog en "High five". Däremot var tillbehöret "weekly greens" jävligt gott, då bestående av lätt friterad broccoli med havssalt.

Käkade jureskogs idag, körde en high five och visst var det en helt okej burgare i sig rent smakmässigt, men brödet kändes som gummi i munnen.
Så det var ett stort minus.
Pommes däremot var riktigt goda, speciellt tillsammans med bea!
Jobbar nära så kommer säkert gå dit igen men hoppades på mycket mer trots allt jag läst innan.

Vet inte hur jag missat Babas i Högdalen men deras burgare var riktigt bra och klart prisvärda. De ska tydligen öppna i Nacka i juni.

IMG_4587.JPG

Synd bara om det ska hänga på att han själv är på plats för att det ska vara ok. Inga vidare recinsioner på Google heller.
Han kanske är där nu för att styra upp det hela?
Det kan ju inte ha undgått honom att folk inte är helt nöjda hittills.
Jag såg ett YouTube klipp när en svensk mat YouTuber var där och provade alla burgarna innan stället öppnade och han var helt såld på dem.

Han kanske är där nu för att styra upp det hela?
Det kan ju inte ha undgått honom att folk inte är helt nöjda hittills.
Jag såg ett YouTube klipp när en svensk mat YouTuber var där och provade alla burgarna innan stället öppnade och han var helt såld på dem.
Matgeek? Sjukt köpta åsikter, även om burgaren troligen var bra när jureskog själv gjorde dem, men inte så pass bra.

Japp.
Men tror du det? Vet inte riktigt vad han har att vinna på att säga det är bra om det inte är det. Nog är han överlag rätt positiv men tyckte ändå det kändes genuint bra.

Men det blir ändå rätt missvisande när Jureskog himself står och gör i ordning burgarna i en i övrigt stängd restaurang, mot vanlig personal en stressig lunch.

Jag tror att om man lägger sig på den prisnivån som man har gjort så måste det vid varje tillfälle kännas värt det i jämförelse mot tex BmB vilket i princip ingen hittills verkar ha tyckt att det har varit.

Men det blir ändå rätt missvisande när Jureskog himself står och gör i ordning burgarna i en i övrigt stängd restaurang, mot vanlig personal en stressig lunch.

Jag tror att om man lägger sig på den prisnivån som man har gjort så måste det vid varje tillfälle kännas värt det i jämförelse mot tex BmB vilket i princip ingen hittills verkar ha tyckt att det har varit.
Kan vara så. Den videon bidrog mycket till att jag traskade dit när jag var förbi Stockholm och jag är verkligen inte såld på stället.

Matgeek beskriver ju Max' disksvampsburgare som "sjukt saftiga och helt fantastiska" och att man inte kan klaga på att det är annat än kött i köttpucken då det är "snabbmat".
Måste vara Sveriges sämsta matrecensent.

Matgeek beskriver ju Max' disksvampsburgare som "sjukt saftiga och helt fantastiska" och att man inte kan klaga på att det är annat än kött i köttpucken då det är "snabbmat".
Måste vara Sveriges sämsta matrecensent.
Ja de senaste åren har det blivit riktigt dåligt, bara sponsrad skit. Vem vill se ett smaktest på fryspizzor?? Skulle aldrig lita på en foodie som gillar fryspizzor

Riktigt märkligt hur dåligt det verkar vara!? Är det någon som har varit riktigt nöjd hittils förutom @Joffrey ?
Stora fogsvansen från alla på milkshake också...inte direkt en supersvår sak att få till bra.
Jag tror personligen att det beror på att de fortfarande bara vart öppna någon månad medan befintliga ställen vart öppna en längre tid. Jag är i vart fall nöjd med allt varje gång jag vart där (undantaget milkshaken), men det kan också bero på att jag gillar den stilen på burgare :)

Har gått ner sig rejält sen de flyttade ifrån Rågsved, alla vi lokala har bojkottat det sen dess. Kanske värt att ge dom en ny chans.
Sen Andres sålde (originalskaparen av Babas) har det blivit mycket bättre. Avstod också högdalen pga att det var uselt men provade igen för några veckor sedan och det är grymt bra om man jämför med hur det var. Har blivit två besök på kort tid nu :)

Sen Andres sålde (originalskaparen av Babas) har det blivit mycket bättre. Avstod också högdalen pga att det var uselt men provade igen för några veckor sedan och det är grymt bra om man jämför med hur det var. Har blivit två besök på kort tid nu :)

Det största misstaget Andres gjorde var att flytta Babas till Högdalen. Tyvärr funkade inte hans nya koncept på samma plats i Rågsved där Babas låg (27 kvadrat hette det), så nu är matkarriären lagd på hyllan för honom tråkigt nog.

Den andra kocken på Babas driver ett eget burgarkoncept och hyr in sig på Gullmarssons Krog (Glashuset mitt på Gullmars).
Har inte testat det men hört bra om det. Jettz Burger på Instagram för den som vill kolla.

Testade jureskogs idag...segt bröd annars helt ok.
C5F4967F-3B2D-41B0-9BE9-15CB75595CA6.jpeg

Favoriten är Flippin o jureskog kom ej i närheten. 3/5 i betyg

Det största misstaget Andres gjorde var att flytta Babas till Högdalen. Tyvärr funkade inte hans nya koncept på samma plats i Rågsved där Babas låg (27 kvadrat hette det), så nu är matkarriären lagd på hyllan för honom tråkigt nog.

Den andra kocken på Babas driver ett eget burgarkoncept och hyr in sig på Gullmarssons Krog (Glashuset mitt på Gullmars).
Har inte testat det men hört bra om det. Jettz Burger på Instagram för den som vill kolla.

Den glaskupan är sista platsen där jag skulle förvänta mig god mat
Druckit öl där och det är en upplevelse
Kul om det blir bra för det ligger ju nära hem :)

Den glaskupan är sista platsen där jag skulle förvänta mig god mat
Druckit öl där och det är en upplevelse
Kul om det blir bra för det ligger ju nära hem :)

Håller med, frågade han om han var allvarlig att det var just där han höll till just nu men så var det!
Har som sagt inte provat än men det ser nice ut på deras Instagram.

Jureskogs igen, fortfarande meh. Tycker typ att Phils är bättre och det är sådär. Bättre pompa denna gång. High five återigen rätt intetsägande, brödet riktigt oklart också.
2E77FF09-7ABF-474F-9677-BD06049E1D05.jpeg

Käkade Phil's i lördags och igår, måste säga att det är sjukt ojämn kvalité (förvisso två olika Phil's, men ändå). Tog en Double Phil's med extra kött i lördags, tyckte det var alldeles för lite ost till så pass stora burgare, sen är det någon konstig stekyta, "sticker ut" ett crust längs med hela så ser inte jättenice ut.

Sedan körde jag en Dubbel Cheese igår, vilken var riktigt bra. Lite liten dock och slafsigt ihopsatt. Håller BMB högre, Barrels ungefär samma.
IMG-1919.JPG

IMG-1920.JPG

IMG-1931.jpg

Kanske är omnämnd här redan utan att jag sett det men om man är sugen på en lite tripp utanför stan kan jag varmt rekommendera Funky Chicken Food Truck som står i Nacka Strand. Fantastisk tripple cheese, utöver den tycker jag bun meat bun är vassa...

Mina favoriter just nu:
1. Frankys Miami heat
2. Phil's truffle (flemminggatan)
3. Flippin, dubbel cheese
3.Prime burger (hantverkargatan): Diablo

Kanske är omnämnd här redan utan att jag sett det men om man är sugen på en lite tripp utanför stan kan jag varmt rekommendera Funky Chicken Food Truck som står i Nacka Strand. Fantastisk tripple cheese, utöver den tycker jag bun meat bun är vassa...
Håller med den är grym!

Tillbaka
Topp