• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Stora Hamburgerkedjor i Sverige:

1. Mc Donalds (Dubbel Cheese, Big Mac, Big Tasty)
2. Max (Friskoburgare)
3. BK (Svettigt och svampigt bröd med tråkig dressing dock ok grillat kött)

:D

Vegabarens sambal
Big mapples cheeseburgare
Primeburger chili cheese med avokado

Inte kommit iväg till nya hipsterhaken i Stockholm än. Men nån gång är det väl dags o då kanske topp 3 ändras.

Vegabarens sambal
Big mapples cheeseburgare
Primeburger chili cheese med avokado

Inte kommit iväg till nya hipsterhaken i Stockholm än. Men nån gång är det väl dags o då kanske topp 3 ändras.

Precis samma här, bor i Huddinge så har mest blivit vega & Babas då dom ändå levererar. Efter att ha läst lite i tråden känns ett besök på resterande hak befogat, förutom KÄK som jag bara hört dåligt om.

Har nu ätit på de flesta Burgarhaken i sthlm och rankar dem nu (Ordningen baseras på smak / Pris):

1. Bun Meats Bun
2. Flippin Burger
3. Prime Burger

Värt att nämnas om ej topp 3: oljebaren (lite dyr men mycket god), Bistro bon (lite dyr men mycket god),Svenska Hamburgerköket, Lillys,

Oljebaren, dyr men ändå inte hutlöst med tanke på gotländsk Simguskött och ett bra hantverk. Jag har inte tröttnat på deras burgare trots att jag snubblar in där rätt ofta när jag inte orkar laga mat hemma. Är jag sällskapssjuk och hungrig en kväll är det det sällan fel att ta en burgare där vid baren, det är mer regel än undantag att man hittar ett sällskap damer att konversera med.
Annars för bra high-end så är Griffins, Bistro Bon, Marie Laveau, AG alla riktigt bra.
Mest prisvärda "bra" burgarna har vigårda i mina ögon, burgare och en öl för strax över hundringen.
Mest prisvärda budget alternativet måste vara Big King för 25kr, två såna och man har en redig måltid för 50kr.
Flippin har bra burgare, men jag kan inte med stället i övrigt. Dålig service alla gånger jag varit där, trångt, jobbig ljudnivå...

Oljebaren, dyr men ändå inte hutlöst med tanke på gotländsk Simguskött och ett bra hantverk. Jag har inte tröttnat på deras burgare trots att jag snubblar in där rätt ofta när jag inte orkar laga mat hemma. Är jag sällskapssjuk och hungrig en kväll är det det sällan fel att ta en burgare där vid baren, det är mer regel än undantag att man hittar ett sällskap damer att konversera med.
Annars för bra high-end så är Griffins, Bistro Bon, Marie Laveau, AG alla riktigt bra.
Mest prisvärda "bra" burgarna har vigårda i mina ögon, burgare och en öl för strax över hundringen.
Mest prisvärda budget alternativet måste vara Big King för 25kr, två såna och man har en redig måltid för 50kr.
Flippin har bra burgare, men jag kan inte med stället i övrigt. Dålig service alla gånger jag varit där, trångt, jobbig ljudnivå...

Håller verkligen med om kritiken avseende stället och servicen hos flippin men också att det alltid är så jäkla mycket folk som trängs där!

Mina favoriter är Bun Meat Bun och Prime Burger. Tycker Flippin burgers har bra burgare med men inte värt att vänta 1 timme på. Som är genomsnitts väntetiden om man går dit vid de populära tiderna på dygnet. Brukar även käka lunch på Lilly vid nytorget då dom har så man får plocka ihop tillbehören själv.

"Renodlade"Hamburgarrestauranger
1. Phils
2. Flippin
3. Prima
Bubblare: Franky's (Lilla kiosken utanför Hardrock Café och Metropol Palais) - Plus för att ägaren är för jävla trevlig att tjabba med.

Restaurang med Hamburgare på menyn
1. AG
2. Oljebaren
(EDIT) 3. Bistro Bon
Bubblare: Burger & Lobster (Fast denna är egentligen på tok för dyr för att ens få vara med på listan, men den är god)

Jag var på Bun Meat Bun för några dagar sen, och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Deras onion cheese-pommes var i en klass för sig.

Inte testat Bar Burger Cafe i Kungsträdgården tidigare då jag bara hört dåligt om dem och att de varit dyra.

Passa på att testa på lunchen idag. Kan nog vara sämsta "fin"burgaren jag ätit.

Trött bröd, trött kött, torr och smaklös. Första och sista gången.

Åt på en foodtruck nyss :)

image.jpg

Tog med lite käk från prime hem, trevlig personal men ingen vidare koll på menyn. 4/5 bra kött och schyssta fries (dock bättre på plats)
image.jpg

Tillbaka
Topp