• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

1. Flippin
2. Oljebaren
3. Gnarlyburger
4. Prime
5. Phils
6. Bistro burger (riktigt bra lunch ställe)
7. Levinskys
8. Burgers & beer
9. AG
10. Lily's
11. Käk
Så ser min lista ut har en hel del ställen kvar att testa hört gott om franky's (korsning odengatan/sveavägen)

Efter att ha käkat min första riktiga burgare när Flippin' Burgers öppnade sitt första ställe i Stockholm för ett par år sen så blev jag beroende. Ibland blir det minst en burgare i veckan. Har provat på många ställen och tänkte ge lite betyg enligt min personliga smak.

Svenska Hamburgarköket (Västberga)
9/10
Standard stället när det ska käkas burgare. Bäst kött och pommes.
Enda nackdelen är att burgaren i sig kan bli lite för fettig och snuskig, gäller att ta ett par servetter innan man hugger i.
Fil 2016-01-25 09 48 06.jpeg
Fil 2016-01-25 09 51 04.jpeg

Prime Burger (Birgerjarlsgatan)
9/10
Har inte ätit där på över ett år, men första gången jag åt där, så var det den godaste burgaren då och nu. Påminner om Svenska Hamburgarköket men kanske snäppet vassare. Skippar 10:an då jag som sagt inte ätit där på ett tag.

Flippin' Burgers (Observatoriegatan)
7/10
Deras första stället (Kungsholmen?) hade liknande burgare som de ovannämnda, men lite sämre. Deras Shakes (Cookie Dough) var gudomlig.
Deras nya ställe på Observatoriegatan har ett annorlunda koncept där de kör på mindre burgare men som ger lite mer smak. Har testat två olika, en vanlig cheese och en med lite såser + silver lök. Simpla och goda. Mindre fettiga.

Bun Meat Bun (Farsta)
7,5/10
Mitt favoritställe. Inte de godaste men de lättaste burgarna att äta. Aldrig käkat något under 4x köttbitar (1 = 90g). Kör alltid på extra ost + pommes med jalapenos + ost. Små, kompakta och enkla att äta. Rinner inte 1kg fett som de flesta burgarna har en tendens att göra, och så mår man dunderbra i magen efteråt.
Fil 2016-01-25 09 49 21.jpeg

Burger Bistro (Gästrikegatan)
5.5/10
Den gick ned, inte mycket mer än så. Ingen att direkt klaga på eller hylla. Saknade kanske lite smak.
Fil 2016-01-25 09 48 54.jpeg

Supreme (Solna, Råsunda)
4/10
En helt OK burgare. Inget speciellt med den. Osten var helt smaklös och köttet var inget speciellt alls, pommes likaså. Körde på en trippel (3x 120g) och den byggde för högt i höjden, fick ta bort ena köttbiten och äta den separat.
Fil 2016-01-25 09 51 32.jpeg

Lily's Burger (Hornsbergstrand)
5/10
Relativt smaklös och extremt torr. Överhypeat ställe.

Texas Longhorn (Hornsbergstrand)
3/10
Nej.

Vega (Västerhaninge)
3/10
Inget att rekommendera att åka till om man bor långt ifrån. De har öppet sent (24/7?) och ett bra fyllekäk-ställe med bearnaise-sås i burgarna + pannkakor med glass och sylt till efterrätt. :)

Om jag skulle dela ut ett 10/10 betyg så hade det varit till min bästaväns hemmagjorda burgare. Han är en fanatiker och gör det mesta själv - bröd och kött. Han kör på den bästa cheddarn samt karamelliserad lök. Just nu är han på gång med en egen foodtruck, som han planerar att börja med lunchtid.
Man har blivit lite trött på att aldrig kunna käka god mat sent på kvällen/natten, då har han tänkt att sakta börja köra det med inom snar framtid. Kommer med mer info om det senare ;)

Har man vägarna förbi Märsta så kan jag tipsa om Burger Bistron. Extremt bra burgare. Slår alla jag käkat tidigare (förutom BonBon Deli som nu stängt), däribland Prime, Phil's, Flippin' mm. Värt ett besök om man har vägarna förbi som sagt. :)

Min lista:
1. Marie Laveau (Baren), BMB, Sovel
2. Prime, Barrels, Frankys, SHK
3. Phils, CG`s, Burger Bistron, AG, Chefs Burger (Entrecoté) på Griffins
4. E4 baren, Burger and beers, Flippin, Lilys, Flippins Truck
5. KÄK, Tweed, Djuret

Har säkert missat någon rackare och några är inte värda att nämna men jag har provat en hel del burgare i sthlm :D

Jag har testat de flesta ställena som nämnts tidigare i tråden och tycker att det dessvärre inte är någon större skillnad på alla dessa, alla är helt okej men sällan det sticker ut..

Barrels tycker jag ligger i topp, fler ställen som är bra men inte mer än just bra är Shb, Phils, Prime, Flippin ,Bun meats Bun, Babas och Lily´s. Käk har jag bara varit på en gång och det var när de precis öppnat i Hornstull, var inget speciellt. Tänkte testa Marie Laveau och Oljebaren härnäst. ;)

Nu är jag born N raised i Märsta så kanske lite partisk, även fast jag avskyr orten.. Men!
Burger Bistron har sjukt goda burgare, definitivt i topp av de bästa burgarna jag käkat!

Det kanske sagts tidigare men jag gör lite skillnad på "restaurangburgare" och de med mer "american-diner"-upplägg eftersom de sällan är rakt jämförbara i vare sig prisbild eller smak.

That said - min överlägsna favoritburgare i Stockholm finns på Oljebaren.
Den enda jag inte gör bättre själv hemma. Dock var jag inte lika imponerad sist jag åt den (lite smaklös, ingen dill i annars fantastiska coleslaw'en..) men de hade förhoppningsvis en temporär svacka. I normala fall, perfekt medium, lätt rökighet och välkryddad puck med en redig Gruyerebit smältande över. Sjukt bra fries och en coleslaw som är värd en egen recension.

AG är riktigt bra men då standardvarianten eftersom "Jureskogaren" blir för mycket av extra allt.
Flippin tycker jag tyvärr är överhypade. OK burgare men inte värt en omväg (för att travestera Guide Rouge) och definitivt inte värt att köa för.
Supreme - tja tanken är bra men all färs är (lika) grovt mald och utan endera en del mer finmalt alt lite försaltad färs faller burgarna sönder i småbitar. De gånger jag varit där har köttet varit hyfsat smaklöst (brist på salt & peppar). Sen ogillar jag av princip om jag tvingas äta burgaren well done pga att nån annan bestämt det.
Prime - jämförbara med Flippin men utan köerna. Varit lite ojämna dock med nån överstekt burgare och halvbränt bröd (sommarvikarie?)
Marie Levau - meh... rör ingen berör ingen men jag minns att de hade bra strips

Det kanske sagts tidigare men jag gör lite skillnad på "restaurangburgare" och de med mer "american-diner"-upplägg eftersom de sällan är rakt jämförbara i vare sig prisbild eller smak.

That said - min överlägsna favoritburgare i Stockholm finns på Oljebaren.
Den enda jag inte gör bättre själv hemma. Dock var jag inte lika imponerad sist jag åt den (lite smaklös, ingen dill i annars fantastiska coleslaw'en..) men de hade förhoppningsvis en temporär svacka. I normala fall, perfekt medium, lätt rökighet och välkryddad puck med en redig Gruyerebit smältande över. Sjukt bra fries och en coleslaw som är värd en egen recension.

AG är riktigt bra men då standardvarianten eftersom "Jureskogaren" blir för mycket av extra allt.
Flippin tycker jag tyvärr är överhypade. OK burgare men inte värt en omväg (för att travestera Guide Rouge) och definitivt inte värt att köa för.
Supreme - tja tanken är bra men all färs är (lika) grovt mald och utan endera en del mer finmalt alt lite försaltad färs faller burgarna sönder i småbitar. De gånger jag varit där har köttet varit hyfsat smaklöst (brist på salt & peppar). Sen ogillar jag av princip om jag tvingas äta burgaren well done pga att nån annan bestämt det.
Prime - jämförbara med Flippin men utan köerna. Varit lite ojämna dock med nån överstekt burgare och halvbränt bröd (sommarvikarie?)
Marie Levau - meh... rör ingen berör ingen men jag minns att de hade bra strips
Mm måste prova Oljebaren inom en snar framtid, jag jobbar ju 2 minuter därifrån :). Tråkigt bara att de inte kör lunchöppet för tillfället, enda tiden jag kan äta själv då sambon inte är så förtjust i hamburgare.

Blev en tisdagsburgare till lunch (ibland är man crazy och bryter mönstret från fredagsburgare). Kött restaurangen i Sickla vid Systembolaget. Helt ok om än inte i riktigt samma klass som Oljebaren och Flipin men bättre än Prime.
UnzWfH7.jpg

B,B&B i GS är riktigt bra och då tar jag med servicenivån - då jag tycker att många ställen har KASS service och oskön personal. Förstör vilken bra burgare som helst.
Sv. Hamburgerköket har som ni vet ruskigt bra börgers!
Flippin' hade bra smak på Kungsholmsstrand men tappade mycket smak när de flyttade, konstigt:bored:

Har ni kikat på www.burgerdudes.se ?

Tillbaka
Topp