Laddar...

Bästa burgarna i STHLM

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Asplund, 8 januari 2015.

1. Mansory

Mansory Titan

Hur är Jettz Burger?

2. snoozarn

snoozarn Diamant

Från:
    Stockholm
    Glömt att tipsa om nya favorithaket i Stockholm.

Rockin grill i Norra Djurgårdsstaden. Retro miljö, väldigt bra burgare & tillbehör samt humana priser. Lunch vardagar landar en dubbelburyare meny på 120kr, klart överkomligt. Lite bilder.

IMG_20200307_150903. IMG_20200308_155905. IMG_20200403_132232. IMG_20200215_174151. IMG_20200215_174148.

JonasUppsala, krämbulle, rdianat och 13 andra gillar detta.
  3. Mansory

Mansory Titan

Ser ju riktigt bra ut!

4. Notorious Niklas

Notorious Niklas Tantal

Haha, har Jureskog gått och blivit precis som Max och Donken alltså? Trodde konceptet skulle vara Bollinger till burgaren osv.

Huvudverk gillar detta.
  5. Josef B

Josef B Bestraffaren

Jag provade Babas i Högdalen. Tog en dubbel cheeseburgare, god och saftig. Saknade dock en lite hårdare stekyta. Brödet hade en viss sötma som jag inte gillade och var bara mjukt, inte rostad/stekt. Lökringarna smakade inte hemgjorda utan kändes som frysvariant.
    Kommer nog prova igen, vill gärna ha fel ang brödet.
    20200512_115954.

Senast ändrad: 19 maj 2020
  6. Gustavaxel

Gustavaxel Titan

Käkade både på BAP och brödernas (Östermalm) förra veckan. Kan rekommendera båda två.

7. snoozarn

snoozarn Diamant

Från:
    Stockholm
    Blir mestadels Rockin grill och BmB, mkt bra.

IMG_20200516_173354.
    IMG_20200515_202242.

JLW och Simpatico gillar detta.
  8. Tjabo

Tjabo Brons

Blir mest Phils och Bastard för mig. Men Franky’s e brutalt bra också. Bara att jag inte tycker det är lika trevliga lokaler.

9. zippan

zippan Silver Friends Of KS

Funky chicken food truck idag. Fy satan vilken burgare. Bästa jag ätit.
    20200725_135103.

snoozarn, krämbulle, Silverglantz och 4 andra gillar detta.
  10. Notorious Niklas

Notorious Niklas Tantal

Den där stekytan skojar man inte bort, vackert!

zippan gillar detta.
  11. Fixoflex

Fixoflex Diamant

Från:
    Småland
    Lite OT! Testade Jureskog i Värnamo - han har ju startat snabbmatskedja -!
    Rätt ok, men på tok för kladdigt.

Grafton gillar detta.
  12. Kalkyl

Kalkyl Tantal

Testade Jettz i Sundbyberg här om dagen. Detta är deras triple cheese.
    Bra stekyta på köttet, smakrik ost men något smaklöst kött. Lite salt hade inte skadat men överlag riktigt bra.
    IMG_20200718_201629.

Notorious Niklas gillar detta.
  13. dauit

dauit Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Brukar alltid köra krubb i telefonplan efter klättringen men sedan Corona har slagit till har kvaliten gått ned tyvärr.

Mindre pommes samt väldigt ojämn kvalité på den(lite salt samt dålig fritering)fortfarande bra stekyta på köttet men andelen tillbehör samt kvalitén på den har blivit märkbart sämre, detsamma med kryddning.

Någon som har märkt av detsamma fast på andra ställen?

14. snoozarn

snoozarn Diamant

Från:
    Stockholm
    Äntligen!

15. mhgard

mhgard Tantal

Jag käkade på krubb Telefonplan efter klättringen 2-3 gånger i veckan i ca 1,5 år. När det var nystartat var det grymt bra, men det blev sakta sämre. Först tog de bort dippen som alltid ingick och sen höjde de även priset. Till slut blev burgarna om möjligt ännu flottigare och stället var alltid fullt av hipsters som drack öl så det var svårt att hitta plats att sitta. Slutade äta där för typ 9 månader sen och om det nu blivit ännu sämre under Corona så kan jag inte tänka mig att det är speciellt bra :D

Numera äter jag på Big Mapple i Solna, håller utmärkt kvalite i coronatider :)

ajs gillar detta.
  16. dauit

dauit Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Och jag som tyckte att det var bra för något år sedan( inte top tre men hamnar på min top 10 lista iaf), måste ha varit ha varit väldigt bra då!

Intressant, jag tycker att Big Mapple inte är nå höjdare och då har jag ätit där tre gånger, maken till kompakta och extremt hårt stekta burgare har jag inte stött på sedan jag åt på Donken, satt där bredvid och bara grät när jag såg hur mycket dom tryckte på hamburgarna hela tiden. Kanske värt att försöka igen.