• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

snoozarn

Patek
2-Faktor
Glömt att tipsa om nya favorithaket i Stockholm.

Rockin grill i Norra Djurgårdsstaden. Retro miljö, väldigt bra burgare & tillbehör samt humana priser. Lunch vardagar landar en dubbelburyare meny på 120kr, klart överkomligt. Lite bilder.

IMG_20200307_150903.jpg
IMG_20200308_155905.jpg
IMG_20200403_132232.jpg
IMG_20200215_174151.jpg
IMG_20200215_174148.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Jag provade Babas i Högdalen. Tog en dubbel cheeseburgare, god och saftig. Saknade dock en lite hårdare stekyta. Brödet hade en viss sötma som jag inte gillade och var bara mjukt, inte rostad/stekt. Lökringarna smakade inte hemgjorda utan kändes som frysvariant.
Kommer nog prova igen, vill gärna ha fel ang brödet.
20200512_115954.jpg
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Blir mest Phils och Bastard för mig. Men Franky’s e brutalt bra också. Bara att jag inte tycker det är lika trevliga lokaler.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Brukar alltid köra krubb i telefonplan efter klättringen men sedan Corona har slagit till har kvaliten gått ned tyvärr.

Mindre pommes samt väldigt ojämn kvalité på den(lite salt samt dålig fritering)fortfarande bra stekyta på köttet men andelen tillbehör samt kvalitén på den har blivit märkbart sämre, detsamma med kryddning.

Någon som har märkt av detsamma fast på andra ställen?
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Brukar alltid köra krubb i telefonplan efter klättringen men sedan Corona har slagit till har kvaliten gått ned tyvärr.

Mindre pommes samt väldigt ojämn kvalité på den(lite salt samt dålig fritering)fortfarande bra stekyta på köttet men andelen tillbehör samt kvalitén på den har blivit märkbart sämre, detsamma med kryddning.

Någon som har märkt av detsamma fast på andra ställen?

Jag käkade på krubb Telefonplan efter klättringen 2-3 gånger i veckan i ca 1,5 år. När det var nystartat var det grymt bra, men det blev sakta sämre. Först tog de bort dippen som alltid ingick och sen höjde de även priset. Till slut blev burgarna om möjligt ännu flottigare och stället var alltid fullt av hipsters som drack öl så det var svårt att hitta plats att sitta. Slutade äta där för typ 9 månader sen och om det nu blivit ännu sämre under Corona så kan jag inte tänka mig att det är speciellt bra :D

Numera äter jag på Big Mapple i Solna, håller utmärkt kvalite i coronatider :)
 
  • Like
Reactions: ajs

dauit

Panerai
2-Faktor
Jag käkade på krubb Telefonplan efter klättringen 2-3 gånger i veckan i ca 1,5 år. När det var nystartat var det grymt bra, men det blev sakta sämre. Först tog de bort dippen som alltid ingick och sen höjde de även priset. Till slut blev burgarna om möjligt ännu flottigare och stället var alltid fullt av hipsters som drack öl så det var svårt att hitta plats att sitta. Slutade äta där för typ 9 månader sen och om det nu blivit ännu sämre under Corona så kan jag inte tänka mig att det är speciellt bra :D

Numera äter jag på Big Mapple i Solna, håller utmärkt kvalite i coronatider :)
Och jag som tyckte att det var bra för något år sedan( inte top tre men hamnar på min top 10 lista iaf), måste ha varit ha varit väldigt bra då!

Intressant, jag tycker att Big Mapple inte är nå höjdare och då har jag ätit där tre gånger, maken till kompakta och extremt hårt stekta burgare har jag inte stött på sedan jag åt på Donken, satt där bredvid och bara grät när jag såg hur mycket dom tryckte på hamburgarna hela tiden. Kanske värt att försöka igen.
 
Stogbergets fot. Helevte vad bra!
barrels står för köket, men det är en helt annan nivå än vad de har. Jag och en kompis testar topp på birgerdudes idag, och jag kan inte ens lite förstå hur detta är över barrels. Min kompis Robin håller med.
A91D7984-E037-4D11-A88E-834FB227EE4D.jpeg
Var där nyligen efter att ha läst ditt inlägg och kan bara instämma. Har säkert tryckt ett tusentals burgare och Stigbergets utmärker sig definitivt från mängden.
 

Belfort

Omega
Var där nyligen efter att ha läst ditt inlägg och kan bara instämma. Har säkert tryckt ett tusentals burgare och Stigbergets utmärker sig definitivt från mängden.
Stogbergets fot. Helevte vad bra!
barrels står för köket, men det är en helt annan nivå än vad de har. Jag och en kompis testar topp på birgerdudes idag, och jag kan inte ens lite förstå hur detta är över barrels. Min kompis Robin håller med.
A91D7984-E037-4D11-A88E-834FB227EE4D.jpeg

Var hittar jag Stigberget och dess hamburgare? Google säger bara något om ett öl-ställe. Är det samma?
 

Depp-Erik

Cartier
Stogbergets fot. Helevte vad bra!
barrels står för köket, men det är en helt annan nivå än vad de har. Jag och en kompis testar topp på birgerdudes idag, och jag kan inte ens lite förstå hur detta är över barrels. Min kompis Robin håller med.
A91D7984-E037-4D11-A88E-834FB227EE4D.jpeg

Var där idag, fanns inte mycket att välja på på lunchen men det var minsann ingen dålig burgare man fick.
Det var dock jävligt kallt i lokalen, hårda bänkar och servitören var så mycket "pottfrisyr-hipster" man bara kan bli, svårt att veta om han var avslappnad eller för dryg för att vara trevlig.
Summa sumarum: bra burgare men, ingen jättebra restaurang i övrigt.
 
Var där idag, fanns inte mycket att välja på på lunchen men det var minsann ingen dålig burgare man fick.
Det var dock jävligt kallt i lokalen, hårda bänkar och servitören var så mycket "pottfrisyr-hipster" man bara kan bli, svårt att veta om han var avslappnad eller för dryg för att vara trevlig.
Summa sumarum: bra burgare men, ingen jättebra restaurang i övrigt.
Att gnälla på pottfrisyrer och hipsters på söder är som att klaga över värmen i Afrika.

ska dit och prova burgaren efter alla era tips nu dock
 

Belfort

Omega
Götgatan 5. Det är ett ölställe som köpt in kök via Barrels. Men nivån är HELT sjukt mycket högre än barrels.
deras öl är också väldig är trevlig. West coast ipa passade bra till burgarna
Har varit på besök och käkat där. Bra burgare, grymt stekt kött. Miljön var helt ok och sticker inte ut (varken pos eller neg) jämfört med ställen som Flippin eller Barrels. Det var inte kallt när jag var där. Helt klart ett ställe jag kommer besöka igen för att käka burgare.
 
Topp