• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
The boarder på Kungsholmen och Skanstull, något att ha?
De har burgare med hängmörat kött vilket inte kan vara äckligt. Ping @snoozarn
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
The boarder på Kungsholmen och Skanstull, något att ha?
De har burgare med hängmörat kött vilket inte kan vara äckligt. Ping @snoozarn
Jag var väldigt ofta där ca 4-5 år sedan, då var det gott och burritosarna likaså. Nu vet jag inte, värt att testa iaf!

Fredag och lördagsburgare nedan. Bun meat bun kör Baldwin park som månadens, riktigt bra trots slarvig på bild.

IMG_20210604_194110.jpg


Original på Frankys, alltid lika bra, speciellt med deras entrecote-blandning.

IMG_20210605_173623.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Uppdatering.

Rockin grill har steppat upp, riktigt bra crust nuförtiden och bra pålägg. Deras sommarburgare med 3x 70gr är riktigt bra.

IMG_20210924_200239.jpg


Frankys, håller som vanligt, inte samma sak som tunna smashburgare men bra skit oavsett.

IMG_20210814_204036.jpg
IMG_20210806_202637.jpg
IMG_20210805_202439.jpg



Bun meat bun, blivit säkert 5 ggr senare veckorna. Månadens pickler är riktigt god, friesen med parmesan likaså.

IMG_20210926_131838.jpg

IMG_20210722_182532.jpg

IMG_20210922_191325.jpg
IMG_20210919_184148.jpg


Bonus, AG's förrätt Wagyu slider. Dunder.

IMG_20210925_142219.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
BmB har en ny kampanjburgare, precis i min smak. Ta ett till kött så blir det 75gr x3, dunder. Ful på bild men fin i munnen.


IMG_20211102_182427.jpg

IMG_20211102_182430.jpg
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
BmB har en ny kampanjburgare, precis i min smak. Ta ett till kött så blir det 75gr x3, dunder. Ful på bild men fin i munnen.

Kan även nämna att BMB öppnade på K25 i helgen! Var där i måndags och blir nog lunch där idag igen. :cool:
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Testade Gasoline och Burger&Beyond idag. Tyckte B&B var bäst. Generellt var det inte så mycket kärlek i burgarna. Men förståligt med tanke på hur mycket burgare som trycktes ut.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Länge sen, tråden.

Blir uteslutande Frankys för min del då kvaliten är hög, servicen utmärkt och tillgängligheten optimal.
IMG_20221105_133313.jpg

IMG_20221105_133239.jpg


Bryter av med Rockin Grill vars Trippel cheese är riktigt bra, trots estetiken. Både Rockin & Frankys har öppnat nya ställen söderut, Hammarby sjöstad samt Södermalm.
IMG_20221029_151511.jpg


Lådan, sådär. Sliders, goda men dyra. Kycklingmackan, ok.
IMG_20221022_142303.jpg


BmB hade en liten men väldigt god kampanjburgare senast.
IMG_20221015_155012.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
För egen del blir det nästan alltid Happie hands i gullmars nuförtiden. Tar aldrig bilder på mat så snor bild från deras instagram.
Mycket bättre än den närliggande bastard burgers och snäppet bättre än Brödernas som finns i närheten.
Generellt väldigt hög kvalité på burgarna och även deras tacos (om man gillar starkare tacos).
Köttet på burgarna växlar från perfekta till för genomstekta emellanåt och detsamma med osten att den inte alltid är tillräckligt smält.
Men smakkombinationerna är bland de bättre på marknaden och brödet är riktigt bra.

Mina favoriter är Xalapa och Stockholm.
Screenshot_20221108_125632.jpg
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Käkat på Frankys kanske 10 gånger. Varit besviken åtminstone hälften av dem. Varit väldigt dåligt kryddade, speciellt på lunchen. Sen att de bara har Fritz Cola är värdelöst. Förstår inte varför ställen ska envisas med detta.

Äter själv oftast på Barrels (Kör också Fritz men har grymt ölutbud), BMB eller Stigbergets Fot.

Sen är en favorit Bores i Arninge. Tycker det är mycket bättre där än när de fanns i stan.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Käkat på Frankys kanske 10 gånger. Varit besviken åtminstone hälften av dem. Varit väldigt dåligt kryddade, speciellt på lunchen. Sen att de bara har Fritz Cola är värdelöst. Förstår inte varför ställen ska envisas med detta.

Äter själv oftast på Barrels (Kör också Fritz men har grymt ölutbud), BMB eller Stigbergets Fot.

Sen är en favorit Bores i Arninge. Tycker det är mycket bättre där än när de fanns i stan.
Gå efter lunchen när det lugnat sig, kanske är stressade kockar. Cola zero har funnits ett bra tag.

Sitgbergets är bra men håller väldigt ojämn nivå, sen att man debiterar mig + flertal till i september för när man käkat i april är bra skumt, tekniskt fel. Måste förbi Bores, saknar faktiskt deras stekyta.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Gå efter lunchen när det lugnat sig, kanske är stressade kockar. Cola zero har funnits ett bra tag.

Sitgbergets är bra men håller väldigt ojämn nivå, sen att man debiterar mig + flertal till i september för när man käkat i april är bra skumt, tekniskt fel. Måste förbi Bores, saknar faktiskt deras stekyta.
Var uppenbarligen ett tag sedan jag var där. Får testa igen.
 

Pasque

Omega
Åh, kul att tråden vaknade igen! :D

Om man har vägarna förbi gamla stan kan jag föreslå att testa Panems burgare! Det är ett bageri under samma regi som barrels och stigbergets (är också där brödet till ovan namnda restauranger bakas nuförtiden) och har en burgare på menyn. Burgaren beskrivs nog bäst som en mer seriös version av den klassiska sibyllaburgaren. Överraskade trevlig faktiskt!
0912F0A0-E13D-4E53-B8F3-65767C27A10F.jpeg


Utöver det, och om vi kan utöka topicen till Sthlms-veckans bästa burgare ;) så rekommenderar jag alla som har vägarna förbi Gotland att testa Gotland smash. Grymt duktig och driven kille som rattar det!

BF39C3F5-F3BE-4ACC-9FF7-CA1845167B77.jpeg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hallå på er!

Såg nu att Burgerdudes har släppt 2023 års topp 100 lista.

Inte många placeringar man håller med om men nåväl, många placeringar känns "köpta" - skulle inte förvåna en. Funky är riktigt bra men fallerar på tillgängligheten, expandera eller ha generösare öppettider. De tar upp svajigheten med Rockin men om någon svajar så är det Stigbergets, sjukt ojämn kvalité där. Bastard på #66 & Flippin #20 säger en del - med all rätt.

Sedan så bör listan heta Sveriges bästa burgare 2022 då året precis börjat..
 
Topp