• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Inte många placeringar man håller med om men nåväl, många placeringar känns "köpta" - skulle inte förvåna en. Funky är riktigt bra men fallerar på tillgängligheten, expandera eller ha generösare öppettider. De tar upp svajigheten med Rockin men om någon svajar så är det Stigbergets, sjukt ojämn kvalité där. Bastard på #66 & Flippin #20 säger en del - med all rätt.
Du kan helt klart ha rätt i det.
Har inte ätit på BAP, men de figurerar mycket på sociala medier med olika kreatörer.
Är de så jäkla bra att de hamnar på andra plats?
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Aldrig varit speciellt imponerad av BAPs burgare. Var iofs ett tag sedan jag åt dem nu, brukar käka Pastrami där.

Annars tycker jag listan är ganska bra. Skulle dock placerat Barrels och BMB högre.
 

ETMC

Omega
Käkade på Frankys Blekingegatan igår, riktigt riktigt bra med tanke på priset! Extra plus för Lone Star-öl för den rätta jänkar-känslan 😁
 
Senast ändrad:
Inte många placeringar man håller med om men nåväl, många placeringar känns "köpta" - skulle inte förvåna en. Funky är riktigt bra men fallerar på tillgängligheten, expandera eller ha generösare öppettider. De tar upp svajigheten med Rockin men om någon svajar så är det Stigbergets, sjukt ojämn kvalité där. Bastard på #66 & Flippin #20 säger en del - med all rätt.

Sedan så bör listan heta Sveriges bästa burgare 2022 då året precis börjat..
Stabilt ändå att Garants sesam-brioche nyper en 4:e plats!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Smokey Arizona på BmB, givetvis en oboy-shake till. Nostalgi.

IMG_20230212_141557.jpg

IMG_20230212_142155.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
@snoozarn du är ju vår mesta hamburgerätare så jag chansar en fråga även om det är kort om tid innan lunch. Fyller år idag och har bestämt att hela familjen skall äta burgare till lunch och vill testa något nytt men stabilt.

Min short list utan inbördes ordning:

Rockin grill
Frankys
Bun meat bun

Vilka är bra just nu och vilken restaurang kan du rekommendera? Andra får naturligtvis komma med input också. Är beredd att köra runt stan för bästa placet enligt er.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
@snoozarn du är ju vår mesta hamburgerätare så jag chansar en fråga även om det är kort om tid innan lunch. Fyller år idag och har bestämt att hela familjen skall äta burgare till lunch och vill testa något nytt men stabilt.

Min short list utan inbördes ordning:

Rockin grill
Frankys
Bun meat bun

Vilka är bra just nu och vilken restaurang kan du rekommendera? Andra får naturligtvis komma med input också. Är beredd att köra runt stan för bästa placet enligt er.
Frankys är given isf, Rockin har gått ned sig lite på senaste (lokalerna likaså) och BmB är mer en snabbmats-burgare, opersonligt osv.

Tog själv några familjemedlemmar som fyllde år till Frankys häromveckan, de har öppnat en ny större på söder om man vill ha riktig restaurang-feeling. :)

IMG_20230726_184502.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Frankys är given isf, Rockin har gått ned sig lite på senaste (lokalerna likaså) och BmB är mer en snabbmats-burgare, opersonligt osv.

Tog själv några familjemedlemmar som fyllde år till Frankys häromveckan, de har öppnat en ny större på söder om man vill ha riktig restaurang-feeling. :)

IMG_20230726_184502.jpg
Tack för snabbt svar. Jag lutade lite åt Frankys innan så det får det bli. Återkommer med feedback senare.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Frankys var bra - körde en Frankys Original ger den 5/5. Pommes fritesen var okej bara - 3/5 för dem - men det gör inte så mycket. Jag kom för burgaren och är nöjd.
 

Barricello

Audemars
Frankys var bra - körde en Frankys Original ger den 5/5. Pommes fritesen var okej bara - 3/5 för dem - men det gör inte så mycket. Jag kom för burgaren och är nöjd.
Testat Frankys på Södermalm 7-8 ggr, har alltid tagit Orginalet, Dubbel med Extra Patty. Testade senast Frankys Favorite. Även den va Mycket bra. Ganska basic i sig den med, men det är Köttet jag vill åt, inte massa konstigheter.. Mycket bra kryddning och stekyta.
 

Barricello

Audemars
Jaha då fick man äntligen testa den berömda Funky Chicken. Vid denna tidpunkt serverades "The Godfather", jag tog givetvis 300gr.
Den va absolut bra! först tyckte jag köttet va lite smaklöst, men de gav med sej efter några till tuggor. Köttet va härligt krispigt på ytan och Juicy inside.
Jag kommer dock inte höja den över varken Barrels eller Frankys, som jag håller som bäst, men top 3 i alla fall, hög klass. Måste dit igen och testa deras signatur burgare "Triple Cheese" eller/och när "The Supersmash" dyker upp. Tjäääna!
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jaha då fick man äntligen testa den berömda Funky Chicken. Vid denna tidpunkt serverades "The Godfather", jag tog givetvis 300gr.
Den va absolut bra! först tyckte jag köttet va lite smaklöst, men de gav med sej efter några till tuggor. Köttet va härligt krispigt på ytan och Juicy inside.
Jag kommer dock inte höja den över varken Barrels eller Frankys, som jag håller som bäst, men top 3 i alla fall, hög klass. Måste dit igen och testa deras signatur burgare "Triple Cheese" eller/och när "The Supersmash" dyker upp. Tjäääna!
Tycker personligen att ration mellan bröd och kött blir skev med 300g. Sweet spot är 200-240g enligt mig.
 

Belfort

Omega
Jaha då fick man äntligen testa den berömda Funky Chicken. Vid denna tidpunkt serverades "The Godfather", jag tog givetvis 300gr.
Den va absolut bra! först tyckte jag köttet va lite smaklöst, men de gav med sej efter några till tuggor. Köttet va härligt krispigt på ytan och Juicy inside.
Jag kommer dock inte höja den över varken Barrels eller Frankys, som jag håller som bäst, men top 3 i alla fall, hög klass. Måste dit igen och testa deras signatur burgare "Triple Cheese" eller/och när "The Supersmash" dyker upp. Tjäääna!
Står dom ute vid Nacka? Jobbigt att behöva ta sig så långt ut. Synd att de inte kunde stå i stan.
 
Topp