• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klockbilden 2020 - In med era bidrag!

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Mitt bidrag:

E37562B7-CD10-4B58-84A9-A5EEF4A29372.jpeg
 

The lord

Audemars
Kul idé! Kanske denna? Det var i alla fall pilligt och kul att ta bilden 🙂
7A2964E4-1F9D-4BDA-AB22-CEDE107F3736.jpeg
Det var en riktigt snygg bild, ser ut som en produktbild från Rolex! Har du tagit bilden under vatten eller hur har du gjort? Jag förstår ju att det är tagen i vatten Jag tänkte mer hur du har gått tillväga om du har lagt den i en behållare osv?
 

Calvin

KS Explorers Club
2-Faktor
Det var en riktigt snygg bild, ser ut som en produktbild från Rolex! Har du tagit bilden under vatten eller hur har du gjort? Jag förstår ju att det är tagen i vatten Jag tänkte mer hur du har gått tillväga om du har lagt den i en behållare osv?
Tack!
Klockan ligger i en vanlig långpanna - ungefär till hälften täckt med vatten. Sedan har jag från relativt hög höjd hällt vatten från en karaff så att strålen träffar vattnet precis bredvid klockan och rör upp bubblorna. Ganska hård blixt som motljus för att få upp blänket i vattnet och kort slutartid för att frysa bubblorna 🙂
 
Topp