• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Porsan

Efraim
2-Faktor
Verkligen billiga poäng, har premium kortet och då skulle det krävas inköp av 33 333:- för att komma upp i 5000 EB. Så det blir ett garanterat köp!
Kostar ju "bara" 1000:- att köpa 5000 Eurobonuspoäng, iofs är ju dealen med officepaketet bättre, funkar som jag har förstått bara vid köp av hårdvara.
 

TCB

Cartier
AMEX Platinum´s service är oslagbar. De ordnar de mesta gällande bokningar och det är fler än en gång som jag blivit imponerad över deras kontaktnät för att med kort varsel få bord på "omöjliga" restauranger och nattklubbar.

Försäkringen är däremot ett enda stort hån. Så länge AMEX samarbetar med Solid Försäkring så måste man ha en extern reseförsäkring.
 

JesperF

Omega
2-Faktor
Inte jätteinsatt men vet att det varit populärt förut med att samla poäng genom att betala räkningar på betalo med coops kort. Finns det något lönsamt sätt att betala räkningar med amex sas?
 

alfons

Cartier
Inte jätteinsatt men vet att det varit populärt förut med att samla poäng genom att betala räkningar på betalo med coops kort. Finns det något lönsamt sätt att betala räkningar med amex sas?
Finns ju liknande tjänster och Betalo fungerar ju även för Amex, vilket i sin tur ger dig Eurobonuspoäng. Dock är det väll rätt saftiga avgifter för den typen av lösningar?

För min del passar amex/sas bra för jag gillar att resa och vart varannat år finns det möjlighet att göra en bonusresa. Antingen är det kampanjer som Elgiganten eller att värva folk som ger lite extra klirr i kassan.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
I kombination med AMX EBB så är man ju hemma skulle jag säga. Förmåner samt bra poänginsamling, använd Amex och utnyttja förmåner på andra kort. ;)

En fråga från en n00b. Vad är poängen med ett platinum-kort med bra reseförsäkring, om man ändå har ett amex premium ebb som man använder för resan? Faller inte lite vitsen med platinakortet då?

Och hur gör man med resor som man betalar med faktura eller med direktbetalning?
 

alfons

Cartier
En fråga från en n00b. Vad är poängen med ett platinum-kort med bra reseförsäkring, om man ändå har ett amex premium ebb som man använder för resan? Faller inte lite vitsen med platinakortet då?

Och hur gör man med resor som man betalar med faktura eller med direktbetalning?
Amex har väll en rätt bra reseförsäkring i premium-kortet. Kan ju vara andra förmåner som concierge, priority pass och prestige som lockar med platinum. Jag har inte själv den setupen...

Skulle inte rekommendera att betala en resa med faktura, kreditkorten har oftast bättre reseskydd än ex en resebyrå.
 

demondave

Rolex
Swedbank Platinum, något att ha? Kör vanligt svennebanan-debit Mastercard från Swedbank, men nu blev jag erbjuden ett gratisår med Platinum. Nåt att ha?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Swedbank Platinum, något att ha? Kör vanligt svennebanan-debit Mastercard från Swedbank, men nu blev jag erbjuden ett gratisår med Platinum. Nåt att ha?

Nej inget att hänga i granen, har haft det men inget som ger något vidare gentemot de andra "premium" korten.
Deras concegerie tjänst var slö som en matkniv i jämförelse med Amex.
 

demondave

Rolex
Nej inget att hänga i granen, har haft det men inget som ger något vidare gentemot de andra "premium" korten.
Deras concegerie tjänst var slö som en matkniv i jämförelse med Amex.

Har krasst sett noll behov av det, tänkte mest om det var nåt att hänga i granen som gratiskort. Tyvärr jagar inte Amex mig med erbjudanden :D

Slö, eller helt värdelös? Typ svåra konsertbiljetter och sånt skulle ju helt klart kunna vara kul.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har krasst sett noll behov av det, tänkte mest om det var nåt att hänga i granen som gratiskort. Tyvärr jagar inte Amex mig med erbjudanden :D

Slö, eller helt värdelös? Typ svåra konsertbiljetter och sånt skulle ju helt klart kunna vara kul.

Då är de Amex som gäller då de har samarbete med Ticketmaster och ger sina kunder förtur på vissa släpp plus att de alltid har biljetter allokerade till Amex kunder.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Någon som har koll på vilket kort som är bäst till resande? Lounge-tillgång och dyl.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Någon som har koll på vilket kort som är bäst till resande? Lounge-tillgång och dyl.
Då den frågan har ställts många många gånger här så är det bara kolla bakåt i tråden för mer info. Snabbt svar: AMEX SAS Eurobonus, vill du ha invite så bara säga till.
 

BOTL

Panerai
Någon som har koll på vilket kort som är bäst till resande? Lounge-tillgång och dyl.

Beror på hur mycket du reser och vad du vill betala. Amex är rätt så värdelöst att behöva betala in sig på en lounge MEN andra förmåner som är bra.

Platinumkortet på diverse mastercard är bra för försäkring och gratis lounge.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Halloj! Är helt ny på ämnet och har alltid fått höra att man ska hålla sig ifrån kreditkort... Nu vill jag ha ett bra argument att jag ska skaffa mig ett och varför :)

Jag har börjat kika lite på ämnet eftersom att jag skulle vilja ha ett de få gångerna jag reser och och är nyfiken på alla dessa poäng och förmåner som alla pratar om ;) speciellt konserter och större evenemang.

Jag reser kanske fyra gånger om året och gör ofta inga jättestora köp.

Kan jag ''tjäna'' på att införskaffa mig ett kreditkort och isf vilket? :)

Tack!
 

Niclas

Omega
Läs tråden från start, många bra tips beroende på vad du är ute efter. Själv anammade jag Preemkortet och får 1% återbäring på alla köp.
Blev förvånad att det gav så pass mycket bara av vardagsköp. Har alltid ca 15-20+ på kortet och får ut ränta på dem, det får man inte av en bank. -Helnöjd.
 

Gabriel90

Panerai
Halloj! Är helt ny på ämnet och har alltid fått höra att man ska hålla sig ifrån kreditkort... Nu vill jag ha ett bra argument att jag ska skaffa mig ett och varför :)

Jag har börjat kika lite på ämnet eftersom att jag skulle vilja ha ett de få gångerna jag reser och och är nyfiken på alla dessa poäng och förmåner som alla pratar om ;) speciellt konserter och större evenemang.

Jag reser kanske fyra gånger om året och gör ofta inga jättestora köp.

Kan jag ''tjäna'' på att införskaffa mig ett kreditkort och isf vilket? :)

Tack!
Nyligen införskaffade jag american express.. ett betalkort, mest för att jag inte vill ha kreditkort
Förmåner med biljetter, samla poäng m.m finns på det kortet

Läs på deras hemsida hur dem fungerar, folk tycker olika och det blir inte lättare av att läsa deras synpunkter egentligen. Båda positivt och negativt finns .
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Kan du förklara det där? Är helt lost..
Det jag menade var väl att den totala kostnaden för att köra Eurocard Platinum och Amex Premium EB är under 3000kr/år. Med detta får man PriorityPass, bra reseförsäkring samt möjligheten till att samla EuroBonus-poäng.
Amex Platinum kostar 6000kr/år med både för- och nackdelar gentemot det förstnämnda alternativet, men mest nackdelar för mig personligen. Men med det sagt står jag kvar på Amex Platinum än så länge. Vi får se om jag ändrar upplägg senare.
 

McManaman

Cartier
Det jag menade var väl att den totala kostnaden för att köra Eurocard Platinum och Amex Premium EB är under 3000kr/år. Med detta får man PriorityPass, bra reseförsäkring samt möjligheten till att samla EuroBonus-poäng.
Amex Platinum kostar 6000kr/år med både för- och nackdelar gentemot det förstnämnda alternativet, men mest nackdelar för mig personligen. Men med det sagt står jag kvar på Amex Platinum än så länge. Vi får se om jag ändrar upplägg senare.
Tack, är det bättre att ordna ett amex SAS EB premium via invite än själv via hemsidan? Isf får jag gärna en invite.. :)
 
Topp