Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Se till så att personen som skickar den till dig donerar en bra slant till BCFNågon med en Amex EB invite? Tänkte skaffa ett Amex EB premium
Tänkte nog köpa flyget för sig och sedan uppgradera med poäng, men varför är det svårt?Välkommen in i fighten att försöka boka bonusresa till Sydafrika med Star Alliance.Hållt på några månader.
Sant, det blir south african om man bokar via sas.Men du kommer väl inte till Sydafrika med sas, eller är det en ny linje?
Någon med en Amex EB invite? Tänkte skaffa ett Amex EB premium
Tumme upp! Bra påminnelse!Se till så att personen som skickar den till dig donerar en bra slant till BCF
Tänkte nog köpa flyget för sig och sedan uppgradera med poäng, men varför är det svårt?
Jag har ett grått sas amex. Svågern hade ett sas eb silver. Vad har de gjort som inte jag har? Förstod det som att de inte fått det pga mycket resande.
Så skulle det kunna vara. Skall kolla upp det.Hur länge har din svåger haft sitt kort? Amex bytte design samt upplägg på samtliga Eurobonuskort för knappt två år sedan. Nu för tiden är det kreditkort där status inte syns (member, silver, guld, diamond, pandion). För att bli silver ska man resa 10 enkelresor per år. Kan dock vara så att han inte är silver längre men ändå har kvar samma kort då det inte passerat sitt exp-date.
Välkommen in i fighten att försöka boka bonusresa till Sydafrika med Star Alliance.Hållt på några månader.
Har nu ett AMEX SAS Eurobonus Premium kort, men har även ett existerande SAS-konto (med tillhörande EB-nummer).
Förstår inte riktigt hur kopplingen mellan dessa två görs? Sker det per automatik? Blir inte klok av att söka runt i varken Amex- eller Sas-siterna.
Alltså, anger jag nu mitt SAS EB-nummer vid bokning - kommer jag att få förmåner som om bokningen hade gjorts via mitt amex?
Snyggt, tack! Nu använder jag alltså mitt EB-nummer när jag bokar via SAS och inte mitt amex (som inte har ett EB-nummer vad jag kan se). Förutom betalningar som självklart sker med amex.Kopplingen sker automatiskt och en gång per månad, oftast i mitten, förs poäng över från Amex till SAS. Det är hos SAS poängen lagras. Vad gäller förmåner så antar jag att du syftar på försäkring osv, och ja det ingår då du betalar en resa med kortet. Vad tänkte du annars på för förmåner?
Snyggt, tack! Nu använder jag alltså mitt EB-nummer när jag bokar via SAS och inte mitt amex (som inte har ett EB-nummer vad jag kan se). Förutom betalningar som självklart sker med amex.
Då får man även 15 poäng per 100kr etc.
Tillägg: Det är snurrigt med tanken på att SAS inte kan identifiera mitt AMEX kort utan vill att jag beställer ett Eurobonus kort. Ska det vara så? Vilken djungel![]()
Det är nog mer fair att han bjuder digTack alla för invite! Den personen som jag tog hans invite kommer skänka pengar till BF och jag lovar bjuda honom på en öl eller drink på en GTG i framtiden![]()
Det är nog mer fair att han bjuder dig![]()
Bra tipsVill tipsa om följande excel-ark där man enkelt kan se huruvida det blir lönsamt eller ej att börja handla på COOP istället (i mitt fall är det definitivt lönsamt då man både får EBB-poäng vid köp samt COOP-poäng som senare kan växlas till EBB).
http://www.businessclass.se/forum/t...äna-eurobonus-poäng-google-spreadsheet.93493/
Får man tillbaks 241 om man avbokar via appen eller webben? Eller måste man ringa?2-4-1 är det enbart poäng som gäller. Bokningen för dessa biljetter är enbart på engelska
Kontakt till Tallinn där man bokar resorna med sin 2-4-1 voucher
Telefonnummer: 018-480 91 67
Öppettider: 9-17
Du måste ringa.Får man tillbaks 241 om man avbokar via appen eller webben? Eller måste man ringa?
Nej, du får tillbaka den automatiskt och direkt. Vouchern är ingen fysisk sak. Brevet du får är bara information om att du nått spenderigen.Får man tillbaks 241 om man avbokar via appen eller webben? Eller måste man ringa?
Senast jag var i kontakt med Tallin sa dom att för att 241 ska återlösas måste man kontakta dom. Möjligt att det är annorlunda om man bokat själv på SAS hemsida, har man bokat annat Star Alliance-bolag genom Tallin måste biljetten avbokas genom dom.Nej, du får tillbaka den automatiskt och direkt. Vouchern är ingen fysisk sak. Brevet du får är bara information om att du nått spenderigen.
Senast jag var i kontakt med Tallin sa dom att för att 241 ska återlösas måste man kontakta dom. Möjligt att det är annorlunda om man bokat själv på SAS hemsida, har man bokat annat Star Alliance-bolag genom Tallin måste biljetten avbokas genom dom.