alfons
Basic
Hej jag skaffade SAS AMEX Premium kortet men jag kollade för dåligt upp växlingen mellan AMEX poäng till SAS poäng och jag har nu ett AMEX guld kort som jag fick av AMEX men jag hade skaffat ett Eurocard guld idag... för detta är enkelt vad du måste göra för att få ut något av SAS kortet:
Jag sätter upp mycket på mitt kort men jag kommer inte upp i det ändå och kollar du in SAS sidan med alla krav på regler för vilken resa du kan använda din 50% på så nej det är inte lönt. Jag skall se efter 1 år med AMex guld hur mycket poäng jag får men är det som jag tror så byter jag när mitt gratis år är slut...
- När man handlar 150.000 SEK med SAS EuroBonus American Express Premium Card eller SAS EuroBonus American Express Elite Card får man en 50% rabatt voucher som gäller för en bonusresa med SAS och/eller andra Star Alliance flygbolags flygningar.
Jag är besviken på poäng systemet och ja visst om du sätter upp mycket på kortet är det säkert värt men det gör nog inte de flesta...
Det har varit en del negativitet gentemot Amex och deras bonussystem på senaste.
Det är viktigt och förstå att det inte är något som är gratis. Det hade inte varit gynnsamt för varken SAS eller Amex. Det tar ett tag att samla ihop poäng för en resa men om man handlar för ca 150’ per år (som kan anses vara riktmärke) och utnyttjar eventuella kampanjer så finns det goda utsikter.